Toon posts:

X800 PRO fan op 100% draaien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee,
ik heb een ATI Radeon X800 pro en die ben ik een beetje aan het overclocken. Kan het kwaad als ik de fan altijd op 100% laat draaien? Of is het slimmer om een VGA Cooler te kopen en de fan wat lager te laten draaien? Ook heb ik een vraag betreft de VGA coolers @ mycom: http://www.mycom.nl/MyCom...=VAT&productGroupCode=VGC

Passen deze coolers op elke videokaart, dus ook op de mijne? Zijn ze makkelijk te monteren, en scheelt het veel?

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-07 22:04
ja het scheelt veel, als je de gebruiksaanwijzing gebruikt is het redelijk makkelijk te installeren.

kijk even op de site van Zalmann daar staat het wel op, maar ik denk dat die 700cu wel past :)

[ Voor 34% gewijzigd door _avalanche_ op 17-03-2006 19:53 ]

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat is de reden dat je een andere koeler wilt? Hoe warm word je kaart? Misschien een handige tip, installeer dit programma. Het werkt echt perfect, je kunt voor bepaalde temperatuur-ranges instellen op hoeveel % de fan draait. In Windows is ie bijvoorbeeld 42 graden op 50% snelheid. Dan hoor je hem ook niet en koelt hij goed :) In games zet je hem op 75%, maakt ie wat meer herrie en koppel je dat aan je game-profiel wat overclock snelheden betreft :) Misschien een goed idee?

De koelers die je trouwens aandraagt passen volgens mij bijna allemaal wel, de Zalman VF700-Cu en Zalman VF700-AlCu zijn fijne en stille koelers die net wat beter koelen dan de standaard koeler. Maar de standaard koeler voldoet prima, wat mij betreft :)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn kaartje draait op 41 graden nu, met de standaard cooler. Maar ik wil wel wat hoger gaan want nu staat het nog vrij standaard: 483.30 core, 445.50 mem. Hoe hoog kan ik gaan? Raden jullie me aan een zalman aan te schaffen als ik ga overclocken? Of kan ik gewoon op Find Max Core klikken afwachten? Ik heb Ati Tray Tools even geinstalleerd, fijn programma. Bedankt!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Je kunt zo hoog gaan als de kaart dat toelaat :) Het is altijd een kwestie van proberen. Ga niet in 1x je kaart op 550/500 zetten, dat is gewoon een te grote stap. Probeer het in stapjes, zet hem eerst op bijvoorbeeld 495/460, probeer dat even uit, ga dan weer wat hoger en blijf het iedere keer testen, desnoods met benchmarks of een ander 3d stress programma. De koeler kan het prima aan, imho tenminste. Ik heb er zelf ook mee gespeeld en hij werd bij mij op 520/500 zo'n 60 graden in games, met de fan op 75%. Niet echt heel warm dus en de koeler kan het goed aan :)

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik Ati Tools ook Find Max Core en Find Max Mem laten doen? Of is dit niet slim?

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op zich is het een redelijke methode om het maximum van je kaart te vinden. Maar hou altijd in je achterhoofd dat je je garantie verliest wanneer je aan het overclocken bent (ook al kun je natuurlijk zeggen dat de fabrikant/leverancier hier niets van merkt). Je kaart is er niet voor gemaakt om op die snelheden te lopen, al zit er natuurlijk wel enigzins marge op :) Waarom wil je hem overigens overclocken, een trage kaart is het niet toch?

Verwijderd

Waarom dan niet de VF900CU ipv de 700, is single slot en een stuk lichter.

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik zou het eerst gewoon aankijken hoe het gaat :) Dit is trouwens wel een topic zoals er al veel geweest zijn op GoT, iedere kaart heeft een ander overclockpotentieel. Er is geen richtlijn dat een bepaalde kaart een bepaalde snelheid haalt.
Pagina: 1