[PHP] Link van site naar navigatie adres TomTom

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplan
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Is het mogelijk om een link op een website te maken die, zodra je die aanklikt, automatisch TomTom navigator opent en de route van de huidige locatie naar die bestemming maakt?

Ik heb een internetapplicatie op m'n PDA staan en het zou erg handig zijn als ik vanuit mijn agenda direct met een klik TomTom op diezelfde PDA opdracht zou kunnen geven naar die locatie te navigeren.

Misschien te ver gezocht, misschien mogelijk? Is er iemand die dit weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:40
Als TomTom de mogelijkheid heeft om een specifieke lokatie op te slaan in een bestand (en deze weer in te lezen), dan zou je kunnen proberen zo'n bestand te genereren vanaf de website en die ter download aanbieden. Op je PDA kun je ze dan openen met TomTom.
Bij gebrek aan een Tom-Tommetje zou ik niet durven zeggen of het kan in TomTom, noch of het mogelijk is om zo'n lokatiebestand te genereren zonder gebruik van TomTom op de server.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Laatst online: 23:27
Kun je tomtom vanaf de commandline zo opstarten dat hij een adres meteen "selecteert" bij het opstarten? Zo ja, dan kun je toch gewoon een hyperlink aanmaken naar Tomtom met het adres erin?
Zo nee, dan weet ik het ook niet

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Indien inderdaad puur voor de toepassing voor jezelf die je hierboven noemt, kijk dan vooral naar F-Tim's aanpak.

Indien het voor algemener gebruik is, dan denk ik dat je er rekening mee moet houden dat de meeste mensen het niet handig zullen vinden (als ze het al kunnen) om vanuit de auto eerst "nog even" contact met je website te moeten zoeken. Je kunt dan beter zoals T-MOB zegt een downloadbaar bestandje met de lokatie-verwijzing aanbieden. TomTom werkt in elk geval wel met dat soort bestandjes, onder andere voor points of interest (POI), favorieten, maar ik heb er nooit in gekeken (weet dus niet hoe zelf-schrijfbaar ze zijn) en ook nooit geprobeerd ze via een extra bestandje toe te voegen (ipv via de interface rechtstreeks in het ene bestand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplan
  • Niet online
Ok, nuttige tips. Het is inderdaad specifiek voor mijn situatie. Dus een specifieke versie van TomTom navigator op een specifieke PDA.

Hoe kom ik achter de commandline parameters? Zouden ze dat bij TomTom kunnen vertellen? Ik begreep van andere posts dat ze daar niet zo heel scheutig zijn met dergelijke informatie...