Toon posts:

pc valt uit, nieuwe voeding aanschaffen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo GoT mensen

Ik heb een het volgende probleem met mijn computer en hoop dat jullie me kunnen helpen

Mijn pc valt soms plotseling uit dit is vooral tijdens Microsoft Word en als ik meerdere dingen aant doen ben(surfen, downen, muziek). Ik heb van verschillende mensen gehoord dat dit waarschijnlijk mijn voeding is, dit denk ik ook omdat ik onlangs een nieuwe videokaart ddr ram en processor heb aangeschaft(hiervoor viel ie nooit uit). Het vreemde vind ik dat de pc niet opnieuw opstart tijdens spellen (lijkt mij dat deze juist veel energie slurpen), maargoed hieronder mijn specs en ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen wat voor voeding in moet aanschaffen(als dit het probleem is).

Amd athlon 64
3200+(clocksnelheid 2.0 gighz)
512 ddr ram(ga ik uitbreiden naar 1024)
ati radeon 9800 pro 256 mb
mijn voeding weet ik niet.

hier zie je gegevens gemeten door speedfan
http://img291.imageshack.us/img291/4200/speeder7se.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 18:50 ]

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 14:25
kijk eens met het programma speedfan naar je temperaturen en voltages

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-12-2025
Aan de speedfan meting zie ik geen rare dingen. Ziet er allemaal goed uit.

Voel eens aan de kast op de plek van de voeding of deze veel warmte produceert. (uiteraard als de PC een tijdje aanstaat). Toen mijn voeding kapot was werd deze erg warm, dat werd niet gemeten door de sensor in mijn kast, maar ik voelde het wel door mijn hand er op te leggen.

Controleer verder even, door de kast open te maken, welk merk voeding erin zit en hoeveel watt deze is. Er bestaat een kleine kans dat die, na alle uitbreidingen, het spul niet meer trekt. Gezien je specs denk ik dat niet, maar je weet nooit. Een goed merk voeding kan al met 240 watt een flinke PC trekken. Maar ik heb meegemaakt dat een Qtek met 400 watt een PC zoals die van jou niet trok. Vermeld dus ook het merk :Y)

404 error: File not found | PSN: The_Bash

• XPointman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

XPointman

ja, of niet

Ik heb soortgelijke problemen, tijdens surfen met mozilla firefox en het draaien van simpele applicaties. ook kan ik een vrij zware test als ATI TOOL niet echt lang draaien.

ik heb overigens dezelfde proc als jij hebt op een asus A8V Deluxe bord.

ik draai een no-name 300 watt voeding.

Intel Core2Duo E4300 @ 3Ghz, 1024 mb Pc5300 ram, Asus P5N-E SLI, Club3D 7900 GS, 160 gb maxtor raid-0, Terratec DMX 6Fire

Verwijderd

Temperaturen zien er heel goed uit. Voedingsspanningen zien er ook heel goed uit. Maar met deze waardes gezien bij idle zijn we niet veel. Controleer eens wat de temperaturen en spanningen doen tijdens het stressen. Ik vind het maar raar dat bij Word e.d. het systeem instabiel wordt en bij spellen niet. Kijk eens wat de pc doet bij een stress test (zoals bijvoorbeeld de Torture Test van het programma Prime95).
Je kan ook altijd eens een andere voeding proberen (van een vriend die die eventueel wilt uitlenen) en zien of het pobleem er dan niet meer is.
Op het eerste zicht zou ik er dus zeker niet zomaar van uit gaan dat de voeding de oorzaak is. Heb je bij de nieuwe hardware, ook een herinstallatie gedaan? De drivers correct geinstalleerd? Is er geen ad-ware of andere rommel die je pc instabiel maakt?

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties em ja ik heb wel herinstallatie gedaan met nieuwe hardware de rest van drivers enzo is ook goed gegaan, ik zal pc nog eens een keer openschroeven en kijken.
Pagina: 1