Toon posts:

Teveel keuze laptops, maar wat pakken ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Als laptop-leek ben ik niet echt up-to-date met de huidige technologie.
Ik moet een nieuw machientje hebben wat vnl zal gebruikt worden als reis-pc, en als bijkomend toestel geen dagelijks gebruik. Grootste deel zal ie gebruikt worden voor foto's op te slaan en te bewerken (hobbyfotograaf) en om filmpje af te spelen op slechte dagen. Dus photoshop moet vlotjes draaien, ook adobe premiere zou ik toch wel willen meenemen, dus moet firewire hebben.
Batterijduur - zuinigheid is niet echt belangrijk, toestel zal 90% vd tijd netstroom hebben.
Een ietwat deftig graka is ook niet onbelangrijk, gamen gebeurt op desktop maar een rts'je tussendoor zou wel leuk zijn.
Het budget ligt rond de 1200,-
Ik geraak er echt niet aan uit, en ze alle 4 kopen is ook wat gek hé, weten jullie soms welke hier bovenuit steekt ? of alternatief ?

Wat heb ik gevonden (op de belgische markt ) :

1 : ASUS Notebook - Z92V NB
15.4"WXGA Dothan PM 740 1.73Ghz
100G, 512DDR2,
915GM, X700 64MB, W C H, DVD-RW +/-

aan de prijs van 1199,-

2 : ASUS Notebook - A6VM
15,4" WXGA, 1,73 Ghz ,
512DDR2, 60Gb,
Geforce 7300 256MB, WLan, DVD-RW +/-

aan de prijs van 1139,-

3 : MSI Notebook - M645B -
15.4"WXGA, S478Fsb533 P1.6Ghz 730,
60G, 1*512DDR4,
915PM, 6600, WLAN,

aan de prijs van 1225

4 : MSI M635 Zwart AMD Turion64 MT30 (1.6Ghz),
15.4 WXGA Crystalbrite TFT (1280x800),
512MB (1x512MB) DDR333,
60GB, Modem,
ATI X700 128MB,
LAN, Wireless G-lan, Bluetooth, DVDRW Dual Layer,

aan de prijs van 1205,-

Ik verkies eerder deze merken, aangezien ik in direkte omgeving al wat gezien heb ivm acer en co. Trouwens dit forum liegt er ook niet om. Ben persoonlijk zeer tevreden van msi wat betreft m'n desktop's maar qua notebooks heb ik absoluut geen ervaring. Asus lijkt mij absoluut betrouwbaar qua rma. De bedoeling is dat ie toch een paar jaartjes kan meegaan en lijken mij de celeron-series weggegooid geld. Hoewel amd-aanhanger verneem ik dat de pentium's in de notebook's toch beter presteren ?
Waar ik zowiezo niet meer aan uit kan zijn de graka's in de laptops's x700 met 64mb én 128 én 256 mb ? Nu heb ik wel gelezen dat dit niet zoveel uitmaakt, en zeker in mijn geval niet. Maar zoals gezegd zou ze toch een aantal jaartjes moeten meekunnen.
64-bit lijkt mij niet direkt aan de orde mobiel, desktop wordt jaarlijks ge-update.
Zou ik dus voor mijn "licht" gebruik last hebben van de 4200rpm schijven ?
De bovenstaande lijken mij wel allemaal goed, en ze staan trouwens in volgorde hoe ik momenteel denk te kopen dus de Z92V momenteel.

Het zou leuk zijn een 2e opinie te horen, en ik laat wel weten welke besteld wordt achteraf + ervaring.

Alvast mijn hartelijke dank
V

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik zou de eerste nemen... De Pentium M is efficienter dan een Turion, en de ML-30 is 1.6 Ghz.

En MSI zou ik persoonlijk niet aanraden... Vind dat geen denderende kwaliteit. De X700 is krachtiger dan de 7300, 64 MB is misschien wat weinig, maar als je geen spellen gaat spelen zou dat geen probleem mogen vormen.

P.S. DDR4 vind je nog niet in laptops ;), daar is het wat vroeg voor :P.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje