Media Center PC (behuizing)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.293 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik zit er over te denken een media center PC aan te schaffen. Dit omdat mijn DVD speler (een Sony MVP300 of zoiets) niet meer voldoet en ik ook geen zin heb, na het aanschaffen van een nieuwe DVD speler, over een tijd wéér een nieuwe te kopen omdat deze dan misschien weer niet voldoet.

Nou zit ik eigenlijk vooral in over de behuizing. Ik heb namelijk wat rondgezocht, maar ik kan niet echt iets moois vinden. Bij voorkeur zou ik een behuizing willen die zo laag mogelijk is en zoveel mogelijk lijkt op een standalone DVD speler / recorder en ook plaats heeft voor een 3,5" drive (cardreader) en een 5,25" drive (DVD brander). Front USB is natuurlijk zeer mooi meegenomen, mocht dat er op zitten (is genoeg plaats voor, lijkt mij). Ook het liefst geen afdekkapjes voor de 3,5" en 5,25" drive. Ik zag wel een behuizing van Bon Chic staan, maar die hier wel aan voldeed, maar die heeft zeg maar 2 DVD spelers opgestapeld, zo hoog is ie!
Ik hoop dat iemand een leuke behuizing weet? Want ik ben er tot nu toe nog geen tegengekomen...

Ook zit ik er over te denken of het nu al slim zou zijn Blu Ray te ondersteunen in mijn mediacenter? (Of HD-DVD, een van de 2... Wat nou de standaard zal gaan worden is nog niet echt bekend.)

Daarnaast. Wat voor processor zou goed zijn voor een dergelijk systeem? Zelf dacht ik aan een AMD Athlon XP. Dit omdat een AMD Athlon 64 meer energie verbruikt dan een Athlon XP. Maar misschien is het nog wel slimmer om voor een Intel te kiezen? Geen idee wat goed zou zijn voor een media center. AMD bevalt me in ieder geval wel, aangezien ik er een in mijn desktop PC heb zitten.

Ik heb momenteel in mijn werkstation (waar ik nu achter zit) 1024 MB DDR-400 RAM van MDT zitten. Die zou ik er uit kunnen halen en kunnen vervangen door 2 x 1 GB in dual channel (Kingston of Corsair oid). Zou het dan slim zijn dat geheugen in de media center te gebruiken? Of is dual channel (2 x 512 MB) toch wel een verbetering van de performance van zo'n beestje?

Oja... De PC moet natuurlijk zo stil mogelijk zijn!!! Dit is natuurlijk wel een vereiste bij een media center. :9 Hoe zou ik dit het beste aanpakken? Alles passief koelen lijkt me niet echt een optie, aangezien passieve koeling nooit goed genoeg kan zijn een behuizing te koelen die zo klein is, met alle onderdelen zo dicht op elkaar. Ook in de voeding zit vaak een fan... Ik neem aan dat, als ik fans zou gebruiken, ik dan het beste de fans van Papst kan aanschaffen? 1 intake fan en 1 fan in de voeding (eventueel vervangen door een Papst fan) en de rest passief koelen lijkt me wel een idee? Wat denken jullie?

Heeft iemand verder nog iets waar ik goed op moet letten bij de aanschaf van een dergelijke PC (HTPC, heet dat, blijkbaar)?

EDIT: Een budget is er nog niet echt... Ben nog aan het kijken naar welke onderdelen ik het beste zou kunnen gebruiken (vooral de behuizing, zie topic titel). Ik denk dat het toch wel onder de 1000 euro moet gaan blijven, maar volgens mij moet het met max. 500 euro ook te halen zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Tanuki op 18-03-2006 13:45 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Een probleem bij een lage case als dat is de koeling: er moet wel een airflow zijn, en ruimte voor een koelblok. De airflow kan niet worden gemaakt door een grote fan die langzaam draait, dus moet er een kleine fan snel draaien wat veel geluid oplevert. Een PC zal altijd iets groter zijn dan een DVD speler (er zijn uitzonderingen), maar levert daarvoor ook veel betere prestaties.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Nou een echte "zoekheld" ben je (nog) niet.
Bonchic heeft weldegelijk een lage kast: KMCV-25
http://www.bonchic.nl/asp...il.asp?iPID=1630&iCID=453

en je hebt: ASUS Pundit2-AE2
Verder moet je maar eens kijken bij: http://www.silverstonetek.com/de/product-case.htm

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:27
Idem aan Marciking. De case moet een minimum hoogte hebben om de CPU + koelblok te kunnen huisvesten. Ik denk dat je lager dan dit niet zal vinden: http://www.ahanix.com/ahanix_product.asp?pid=26 Of je moet een ITX systeem nemen met externe voeding.
CelestialCelebi schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 17:06:
Ook zit ik er over te denken of het nu al slim zou zijn Blu Ray te ondersteunen in mijn mediacenter? (Of HD-DVD, een van de 2... Wat nou de standaard zal gaan worden is nog niet echt bekend.)
Afwachten en voorlopig een goedkope DVD-speler inbouwen.
Daarnaast. Wat voor processor zou goed zijn voor een dergelijk systeem? Zelf dacht ik aan een AMD Athlon XP. Dit omdat een AMD Athlon 64 meer energie verbruikt dan een Athlon XP. Maar misschien is het nog wel slimmer om voor een Intel te kiezen? Geen idee wat goed zou zijn voor een media center. AMD bevalt me in ieder geval wel, aangezien ik er een in mijn desktop PC heb zitten.
Een goedkope Athlon64 zal misschien interessanter zijn. De Athlon64 is namelijk geen groot heethoofd. De Athlon64 ondersteunt ook Cool'n'Quiet.
Ik heb momenteel in mijn werkstation (waar ik nu achter zit) 1024 MB DDR-400 RAM van MDT zitten. Die zou ik er uit kunnen halen en kunnen vervangen door 2 x 1 GB in dual channel (Kingston of Corsair oid). Zou het dan slim zijn dat geheugen in de media center te gebruiken? Of is dual channel (2 x 512 MB) toch wel een verbetering van de performance van zo'n beestje?
Ik denk dat het niet zoveel zal uitmaken. Je zal het ding waarschijnlijk niet gebruiken als game PC dus maakt het niet zo verschrikkelijk veel uit.
Oja... De PC moet natuurlijk zo stil mogelijk zijn!!! Dit is natuurlijk wel een vereiste bij een media center. :9 Hoe zou ik dit het beste aanpakken? Alles passief koelen lijkt me niet echt een optie, aangezien passieve koeling nooit goed genoeg kan zijn een behuizing te koelen die zo klein is, met alle onderdelen zo dicht op elkaar.
Precies.
Ook in de voeding zit vaak een fan... Ik neem aan dat, als ik fans zou gebruiken, ik dan het beste de fans van Papst kan aanschaffen? 1 intake fan en 1 fan in de voeding (eventueel vervangen door een Papst fan) en de rest passief koelen lijkt me wel een idee? Wat denken jullie?
Sommige cases hebben stille fans. Het hangt er dus een beetje van af welke case je zal nemen. Probeer vooral gebruikerservaringen en reviews te vinden van de case die je op het oog hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door D-Three op 17-03-2006 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Oeps, dit vergat ik te vermelden. De 3,5" en 5,25" moeten bij voorkeur niet afgedekt zijn. Geen specifieke reden voor, maar ik vind het zelf mooier om gewoon geen deurtjes en allerlei andere tierelantijntjes te hebben. Nog iets wat ik graag zou willen is dat de kast zwart is. Maar dat is opzich niet zo'n groot probleem mocht dat niet zo zijn.

Voor zover al bedankt voor de feedback!!! :D Die Bon Chic behuizing heeft jammer genoeg afgedekte drives. Wellicht is daar iets aan te doen (misschien kunnen die kapjes er wel gewoon af)!

EDIT: Deze kast is bijvoorbeeld prachtig! http://www.fujitsu-siemen...l_computers/scaleo_e.html Nu heb ik wel ervaren dat Fujitsu-Siemens PC's echte heethoofden zijn, maar ik ga zeker eens rondkijken! Die Fujitsu Siemens behuizing voldoet sowieso niet, omdat ik een cardreader èn een DVD drive erin wil plaatsen. De Fujitsu Siemens heeft slechts ruimte voor 1 drive (en zo te zien is dat 3,5"...).

[ Voor 34% gewijzigd door Tanuki op 18-03-2006 12:01 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:46

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

MMm..toevallig ben ik ook op zoek naar een lage HTPC behuizing; die Ahanix MC302 leek mij ook interessant. Nu vraag ik mij af, hier kan 1 case fan (80mm) aan de zijkant in, niet meer. Ik wil hier eignelijk een fanloze voeding instoppen. Vraag me alleen af of de koeling met slechts 1 fan dan wel voldoende is, of dat 't dan beter is een behuizing te nemen met bijv. 2 fans aan de achterzijde. Is dus wel groter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is dit wat. ---> Afbeeldingslocatie: http://aka.fotovista.com/dev/1/4/03030041/l_03030041.jpg

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2006 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 12:12:
Ik weet niet of ik een Media Center PC wil. Ik ga denk ik mijn eigen computer helemaal ombouwen. })
Is dit niet een beetje héél erg offtopic?
gratis_vodka schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 11:23:
MMm..toevallig ben ik ook op zoek naar een lage HTPC behuizing; die Ahanix MC302 leek mij ook interessant. Nu vraag ik mij af, hier kan 1 case fan (80mm) aan de zijkant in, niet meer. Ik wil hier eignelijk een fanloze voeding instoppen. Vraag me alleen af of de koeling met slechts 1 fan dan wel voldoende is, of dat 't dan beter is een behuizing te nemen met bijv. 2 fans aan de achterzijde. Is dus wel groter...
Zou het niet een idee zijn om eens te kijken naar de Silentmaxx semi-FANLESS 450W? Die voeding werkt standaard zonder fan, maar als de temperatuur hoger wordt zal de fan aan gaan (en daarna ook weer uit, neem ik aan?). De prijs liegt er ook niet om, trouwens... >:)

Ik zit zelf eigenlijk nog te kijken, misschien voldoet een normale desktop behuizing ook wel. Die zijn vaak ook niet zo geweldig hoog. Het leukste zou eigenlijk zijn toch een niet-lowprofile behuizing te hebben maar wel zo laag mogelijk, dan kan ik er mijn Hauppauge WinTV PVR-150 in planten. :>

Maarja, nog steeds niet echt iets gevonden waarvan ik zeg: DIE MOET IK HEBBEN! Wel een stel bijna's... * Tanuki keeps on searching :)

EDIT: Over de processor... Is een Sempron 64 3100+ (of hoger eventueel) te doen voor een dergelijke PC? Die zijn vele malen goedkoper dan Athlon 64's... Ook wel een andere socket, maarja...

[ Voor 8% gewijzigd door Tanuki op 18-03-2006 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:54

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ga eens bij Silverstone kijken, zij maken best mooie behuizingen. (Tenminste ik vindt ze mooi) Zelf zit ik aan een LC16M te denken, ik moet wel waarschuwen dat de LC16M groot is. Maar Silverstone heeft ook wel kleinere en lagere behuizingen die uitstekend geschikt zijn voor een HTPC.

Linkje: http://www.silverstonetek.com/product-case.htm

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
_Dune_ schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 13:38:
Ga eens bij Silverstone kijken, zij maken best mooie behuizingen. (Tenminste ik vindt ze mooi) Zelf zit ik aan een LC16M te denken, ik moet wel waarschuwen dat de LC16M groot is. Maar Silverstone heeft ook wel kleinere en lagere behuizingen die uitstekend geschikt zijn voor een HTPC.

Linkje: http://www.silverstonetek.com/product-case.htm
Die ben ik inderdaad ook tegengekomen, zeer mooie behuizingen. Helaas is er geen een die een 3,5" slot heeft èn een 5,25" slot.
Ik zag er wel een met 2 x 5,25", maar daar zitten 2 DVD drives voorgemod, daar kun je dus geen 5,25" bracket met een 3,5" apparaat in doen... Front-USB zou er ook nog makkelijk bij kunnen, maar dat zie ik helaas bij geen van allen van de Silverstone behuizingen.
Ze komen in ieder geval wel zeer aardig in de richting!

EDIT: Misschien stel ik wel te hoge eisen aan de behuizing? O+

[ Voor 6% gewijzigd door Tanuki op 18-03-2006 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Je zou eens moeten kijken naar deze kast:

[rml][ promedion] vette behuizing[/rml]

De Hiper kast is uber kool. Het enige probleem voor zover het een probleem is, je meot er een slimline dvd spelert in doen. Verder heb je geen floppy of whatever voor aansluitingen, maar dat wil je ook niet.

Ik gebruik hem met een pvr 500
gigabyte mobo met geforce 6150 onboard
1gb mem, een amd 3400+ en 250gb seagate schijf, geen problemen met koeling, draait als een trein.
Cpu koeler word erbij geleverd, hoef je je daar ook niet druk over te maken.

Can`t live without the mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:54

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

siepeltjuh schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 16:30:

De Hiper kast is uber kool. Het enige probleem voor zover het een probleem is, je meot er een slimline dvd spelert in doen. Verder heb je geen floppy of whatever voor aansluitingen, maar dat wil je ook niet.

1gb mem, een amd 3400+ en 250gb seagate schijf, geen problemen met koeling, draait als een trein.
Dat is een mooi platte behuizing, alleen vraag ik mij af hoe je de CPU wilt gaan koelen op een stille manier. De meeste stille koelers hebben over het algemeen nogal veel ruimte nodig en passen bijvoorbeeld niet in een behuizing welke maar de halfe hoogte heeft. (hoe noem je dat ookal weer). Bij die kant en klare systemen zijn vaak custom made koelers gebruikt, die niet zomaar los verkrijgbaar zijn.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
siepeltjuh schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 16:30:

Wat ik hier uit begrijp is dus, de kast heeft ruimte voor 1 x slimline DVD/CD drive? Ik wil er ook een cardreader in kunnen doen..... Jammer. Natuurlijk wel een mooie behuizing om te vermelden in dit topic! :) De behuizing ziet er idd ook heel mooi uit.
_Dune_ schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 17:22:
[...]

Dat is een mooi platte behuizing, alleen vraag ik mij af hoe je de CPU wilt gaan koelen op een stille manier. De meeste stille koelers hebben over het algemeen nogal veel ruimte nodig en passen bijvoorbeeld niet in een behuizing welke maar de halfe hoogte heeft. (hoe noem je dat ookal weer). Bij die kant en klare systemen zijn vaak custom made koelers gebruikt, die niet zomaar los verkrijgbaar zijn.
Low profile. :) Verder heb je ook helemaal gelijk.... Passieve koeling hoef je dan helemaal niet aan te denken waarschijnlijk, gezien de grote koelblokken...

Zou het dan zo zijn dat er nog geen fabrikant op het idee is gekomen een strakke, no-nonsense behuizing te maken met ruimte voor een cardreader en een DVD brander? Dit (wat ik in vorige zin opnoem) lijkt me namelijk typisch iets voor een Lian Li kast. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Low profile. Verder heb je ook helemaal gelijk.... Passieve koeling hoef je dan helemaal niet aan te denken waarschijnlijk, gezien de grote koelblokken...
Een AMD Geode misschien je schijnt er mce mee te kunnen draaien.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Iemand nog tips..? Ik heb nog steeds niet de "perfecte" behuizing gevonden. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Je zal toegevingen moeten doen :D Ikzelf heb een case gevonden die bijna volledig voldeed aan mijn eisen, namelijk de Silverstone SG01. Zie daarvoor ook het topic mATX behuizingen gezocht. Maar aangezien de SG01 niet echt laag is, is dat waarschijnlijk niks voor jou :D In het bovenstaande topic werd ook http://www.hushtechnologies.net/ vermeld. Die maken volledige systemen: compact, stil, strak (en mooi) maar jammergenoeg ook duur.
Indien je een volledige PC in een behuizing wenst te krijgen en tegelijkertijd ook wil dat het systeem ook nog gemakkelijk upgradebaar is, zal je toch toegevingen moeten doen. Zeker als je gemakkelijk de grafische kaart wil kunnen vervangen of een specifieke TV-kaart wil gebruiken.
Verlang je echter niet extreem veel van het systeem (MP3- en filmserver vereisen nu ook geen monstersysteem), dan kan je misschien wel een ITX-systeem overwegen. Deze kunnen heel erg compact zijn en kan je krijgen met Pentium en VIA CPU. Maar dan heb je eigenlijk wel onboard audio- en video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Laagvliegerke schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 18:49:
Je zal toegevingen moeten doen :D Ikzelf heb een case gevonden die bijna volledig voldeed aan mijn eisen, namelijk de Silverstone SG01. Zie daarvoor ook het topic mATX behuizingen gezocht. Maar aangezien de SG01 niet echt laag is, is dat waarschijnlijk niks voor jou :D In het bovenstaande topic werd ook http://www.hushtechnologies.net/ vermeld. Die maken volledige systemen: compact, stil, strak (en mooi) maar jammergenoeg ook duur.
Indien je een volledige PC in een behuizing wenst te krijgen en tegelijkertijd ook wil dat het systeem ook nog gemakkelijk upgradebaar is, zal je toch toegevingen moeten doen. Zeker als je gemakkelijk de grafische kaart wil kunnen vervangen of een specifieke TV-kaart wil gebruiken.
Verlang je echter niet extreem veel van het systeem (MP3- en filmserver vereisen nu ook geen monstersysteem), dan kan je misschien wel een ITX-systeem overwegen. Deze kunnen heel erg compact zijn en kan je krijgen met Pentium en VIA CPU. Maar dan heb je eigenlijk wel onboard audio- en video.
Dat was het doel van mijn topic... Net zolang opzoek blijven naar een behuizing die aan mijn eisen voldeed. En ik hoopte dat jullie mij daarmee konden helpen. :)
Nu las ik dus net wat reviews.... Kwam ik bij deze uit: http://tweakers.be/productsurvey/103391
Als ik het goed zie heeft deze dus 1 x 3,5" aan de buitenkant EN 1 x 3,5" aan de buitenkant, maar dan achter een klepje??? :D Dat zou dan mijn perfecte behuizing worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
CelestialCelebi schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 19:02:
Als ik het goed zie heeft deze dus 1 x 3,5" aan de buitenkant EN 1 x 3,5" aan de buitenkant, maar dan achter een klepje??? :D Dat zou dan mijn perfecte behuizing worden. :)
Zeg dan gewoon 2 x 3,5" ;)
Ik weet dat je 5,25" en 3,25" bedoelt hoor ;) Er zit volgens de reviewer trouwens al een standaard card reader ingebouwd dus. En je haat toch klepjes?? :D Persoonlijk vind ik klepjes mooier omdat de DVD-speler dan niet zo opvalt. Op de foto vind ik de case nogal "plastiekerig" overkomen maar ik denk dat ik deze eens IRL gezien heb en dat dit best wel mee viel.

[ Voor 30% gewijzigd door D-Three op 21-03-2006 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Laagvliegerke schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 22:20:
[...]

Zeg dan gewoon 2 x 3,5" ;)
Ik weet dat je 5,25" en 3,25" bedoelt hoor ;) Er zit volgens de reviewer trouwens al een standaard card reader ingebouwd dus. En je haat toch klepjes?? :D Persoonlijk vind ik klepjes mooier omdat de DVD-speler dan niet zo opvalt. Op de foto vind ik de case nogal "plastiekerig" overkomen maar ik denk dat ik deze eens IRL gezien heb en dat dit best wel mee viel.
Oeps... Nee... Ik bedoelde wel degelijk 2 x 3,5". Voor zover ik in die review kan lezen zit er dus 1 x 3,5" achter dat klepje en 1 x ergens anders... Maar op de foto kan ik die niet echt terugvinden.

En tsja, zoals hierboven al werd gezegd, ik zal misschien toch iets in moeten leveren, en een cardreader achter een klepje zou ik opzich mee kunnen leven, mocht het niet anders gaan. De USB poorten zitten iig niet achter een klepje verstopt, dus ja...
Er is standaard 1 plek voor een 5.25" drive en 1 3.5" drive. Achter een schuifklepje aan de voorkant zit een 8-in-1 cardreader. Die kan je er eventueel uithalen om er een 2e harddisk bij te plaatsen.
2 x. :) Maar of dat dan dezelfde is... Of die voor een harde schijf. o.O

[ Voor 20% gewijzigd door Tanuki op 21-03-2006 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Oké, je kunt dus 1 harde schijf in deze behuizing plaatsen en als je de cardreader eruit zou laten, zou je er 2 in kunnen plaatsen.

Maarja, omdat ik eigenlijk toch stiekem opzoek was naar een ATX behuizing... Stuitte ik op de Lian Li: http://www.lian-li.com/Product/Chassis/D_PC-880.htm _o_ 'k heb zelf ook een Lian Li kast (waar ik nu op zit te werken), dat is de PC-71. Ben zéér tevreden over Lian Li, dus ik kan het sowieso aanraden.

Probleem is echter, de cardreader die ik er in wil gaan zetten is zwart. Ik zou eigenlijk liever de zilveren behuizing willen (de PC-880B) want dat is mooier.

Iemand enig idee of er een zilveren Sharkoon Media Reader II bestaat? En een zilveren NEC ND-4571? Ik ben ze beide nog niet tegengekomen...

Misschien toch maar de zwarte overwegen. Deze behuizing is iig wel dè ideale HTPC behuizing, voor zover ik zie. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 13:59
Je kan ook, als je geld hebt, een vette proc kopen en deze onderklokken, dan blijft ie fijn koel ;).
512mb lijkt me genoeg voor een mediacenter. Verder vind ik die lian li kast echt spuuglelijk, maar das een kwestie van smaak :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Tegenwoordig worden er veel MCE/HTPC behuizingen gezocht :P Je kan misschien ook een kijkje nemen in dit topic: [rml][ Case] MCE behuizingen?[/rml]

En waarom een "vette" CPU kopen en onderklokken? Koop dan gewoon een tragere variant, die verstoken toch al minder warmte. Een HTPC heeft geen extreme CPU nodig zolang je er niet mee wil gamen ofzo.
Indien je toch een iets krachtiger CPU wil, kan je door een beetje slim de juiste componenten (CPU, mobo, voeding, fans en vooral case) te kiezen, een leuk systeem maken die toch stil is. Een CPU en GPU kunnen best wel wat warmte verdragen. Ik had ook een obsessie om alles zo koel mogelijk te krijgen al had ik geen zin om iedere dag naar een stofzuiger te luisten. :P Zo had mijn vorige case 4 x 120 mm fans die geregeld konden worden, fans op de GPU, chipset en CPU (logisch zou je denken) die temperatuursgeregeld waren en de case was binnen volledig bekleed met kurk. Het was zeker geen luidruchtig systeem. Maar sinds ik mij niet meer wil toeleggen op het overclocken, heb ik ingezien dat mijn CPU en GPU best wel wat warmer mogen krijgen. Nu heb ik een kleinere case gekocht die (behalve het moederbord en de voeding) identiek dezelfde componenten aan boord heeft. En toch is het syteem stiller. Maar mijn CPU krijgt na een half uurtje stresssen met Prime95 wel extreem heet (ruim 65°C), net als de chipset. Op die onderdelen zitten dan ook geen fans en de airflow in kleine cases is meestal ook niet optimaal :D Aangezien ik binnenkort een X2 en een nieuwe GPU in het syteempje wil inbouwen, zal ik dan ook met enkele aanpassingen het systeempje toch koeler proberen te maken. Gewoon eens goed nadenken waar de warme zich opstapelt en hoe je die met zo weinig mogelijk lawaai kan afvoeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 14:58
Ikzelf heb deze gekocht: http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2987 Perfect afgewerkte case (alu) met slechts 1 minpuntje: de inbouwbeschrijving. Ik had daardoor wat problemen om de power on knop goed aan te sluiten (on/off kan op de case en via de meegeleverde afstandsbediening.

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Mooie case! Ik wist niet dat 3R System ook een HTPC case in hun gamma had. Leuk dat die iMON VFD ingebouwd is in de case en dus deze eigenlijk "verborgen" zit in plaats van in een bay! En er zit ook een cardreader ingebouwd dus deze behuizing zou wel eens geschikt kunnen zijn voor de TS! :)
Ik ben wel een beetje geschrokken van de prijs :) Meestal maakt 3Rsys mooie maar goedkopere behuizingen maar die zijn dan wel van staal en niet van alu. Ah ja, de meeste "speciale" behuizingen kosten eigenlijk veel geld dus deze behuizing is geen uitzondering :P

[ Voor 27% gewijzigd door D-Three op 13-04-2006 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Helaas. :P 350 euro gaat vèr boven mijn budget voor alleen de behuizing.

Ik vond de Enlight En-7473 wel redelijk (en de prijs van de Lian Li ook vanwege de prijs/kwaliteit verhouding), maar 350 euro is toch wel erg veel.

Ik denk dat het toch een zwarte behuizing gaat worden dan, tenzij iemand met een mogelijkheid komt om een zilveren cardreader te vinden. Het wordt in ieder geval 99% zeker de Lian Li.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 14:58
CelestialCelebi schreef op donderdag 13 april 2006 @ 23:12:
Helaas. :P 350 euro gaat vèr boven mijn budget voor alleen de behuizing.

Ik vond de Enlight En-7473 wel redelijk (en de prijs van de Lian Li ook vanwege de prijs/kwaliteit verhouding), maar 350 euro is toch wel erg veel.

Ik denk dat het toch een zwarte behuizing gaat worden dan, tenzij iemand met een mogelijkheid komt om een zilveren cardreader te vinden. Het wordt in ieder geval 99% zeker de Lian Li.
Tsja als je zilver wilt en onder de 350,- Euro voor een kast is dit een echte aanrader:

http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2986

Zoals ik al eerder melde heb ik dezelfde kast in het zwart. Op de gebruiksaanwijzing na perfect.
Hij is zo laag mogelijk gemaakt, kwa hoogte past een normale videkaart er maar net in.

[ Voor 6% gewijzigd door Bart-01 op 14-04-2006 09:37 ]

Do as I say, don't do as I do.

Pagina: 1