Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Playboy Case

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• GuruMadMat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-03 22:07
ik wil dus beginnen met een case voor mijn vriendin en met ze zot is van Playboy maak ik zo een!
ik ga eerst eens de te modden case tonen
(ik denk een P 486 :p)
Afbeeldingslocatie: http://dries.claerhout.org/datainventaris/images/covers/case/P1010067.JPG
Afbeeldingslocatie: http://dries.claerhout.org/datainventaris/images/covers/case/P1010066.JPG
Afbeeldingslocatie: http://dries.claerhout.org/datainventaris/images/covers/case/P1010065.JPG
Afbeeldingslocatie: http://dries.claerhout.org/datainventaris/images/covers/case/P1010064.JPG
en dit is zeer vlugge tekening hoe het moet worden :
Afbeeldingslocatie: http://dries.claerhout.org/datainventaris/images/covers/case/caseproject.JPG

nu vraag ik mij af:
kan ik gewoon naar de doehetzelfzaak gaan en een zwarte verfbus kopen of moet dit speciaal zijn?

kan er hier een P4 moederbord in (zo niet hoe pas ik dit aan?)

de powerknop kan ik die aanpassen(verven)

+ hebben jullie suggesties of tips want dit is mijn eerste casemod!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ik denk dat je voortaan eerst Frequently Asked Questions CM ff moet lezen :)

Staat veel info in van hoe en wat van de kast spuiten

[ Voor 22% gewijzigd door GGS_206 op 17-03-2006 16:57 ]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Imperial Guard
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-11 12:28
Heb je een aanvraag voor deze CIP gedaan? Lees eerst even de Policy door.

• GuruMadMat
ok sry ik had FAQ niet zien staan |:(

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:55
Verven kan met een "normale" verbus ja, zolang hij maar voor metaal en plastic geschikt is.

Je kunt het wel zo maken dat een P4 moederbord past ja.

Powerknop moet je zelfs aanpassen, een 486 heeft nog een echte schakelaar dus aan/uit en bij moderne pc's maak je heel kort contact dus aanpassen is noodzakelijk.

Suggestie van mij, koop een nieuwe zwarte case, dan hoef je niet te verven, geen knoppen aan te passen, niet passend te maken voor een P4 moederbord enzovoorts. Daarbij zijn moderne kasten vaak veel strakker dan die oude dingen. Een echte tweaker maakt het zelf, dat zeker, maar praktisch en mooi is het in dit geval niet. Wat mij verder mooi lijkt in je thema is een dikke rode plexiglas plaat achter het voorfront in het rood en/of waar je rode ledjes/ccfl's instopt, geeft een mooi effect!

• Imperial Guard
Om toe te voegen aan GH45T:

Gebruik wat duurdere verf. Zoals een Mottip of een Dupli Collor. Werk met een primier, zorg dat de verf laag in een x aantal dunne nevel lagen bestaat voor het beste resultaat.

Je bent een beginnende Casemodder?

Probeer hier wat van te maken zodat je leert voor je volgende casemods. Je kan beter een oude case verpesten dan dat je een kapitaal in een nieuwe case stopt. Probeer er wat van te maken. Succes

• GuruMadMat
thnx voor het advies ;)

• LWY
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-07-2022

LWY

= Louie

Misschien is het handiger om gewoon voor 20 euri ergens een budget kast te kopen en die te modden? Scheelt je in ieder geval een hoop gezeik met dat P4 moederbord en de powerknop.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

P 486? 8)7 een van beide joh :P P(entium) of 486 ;)

Maja anyway, die kast is een AT model.
Je zal sowieso de voeding moeten vervangen, en de backplane van de kast moeten verbouwen voor het accomoderen van een ATX moederbord.
Een werkje dat makkelijker gezegd is dan gedaan. Mogelijk moet je de schroefgaatjes op de mobo tray nog veranderen zodat je het moederbord in de kast kan plaatsen.
De makkelijkste optie is om gewoon een backplane uit een oude ATX kast te slopen en als het ff kan de mobotray ook mee nemen.

Qua verf: Goed schuren, primer er op, paar lagen verf en dan blanke lak.
Dat kan gewoon spuitbus verf van de gamma of je lokale doe-het-zelf zaak zijn, maar je kan ook verf voor autos halen bij Mura, Automat, en dergelijke autospullen-winkels.

Voor het verven van de plastic delen moet je een bus plasticprimer kopen.
Dat vormt een hechtlaag voor de verf, anders bladdert het zo weer af.

[ Voor 8% gewijzigd door McKaamos op 17-03-2006 17:38 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Imperial Guard
En daarbij komt nog het probleem van je voeding. De voeding die er nu in zin is niet geschikt voor Atx borden.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Als je hier een CiP van wilt maken, zul je die eerst moeten aanvragen. De rest van je vragen staan beantwoord in de FAQs van de verschillende fora (OH,CM,...) en het is dus handiger dat je die eerst doorleest dan dat wij de antwoorden hier nog es voorkauwen.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.