Toon posts:

Het befaamde dual-core probleem tijdens games.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb me vorige week een X2 4800 aangeschaft. Ben sinds deze week al constant bezig met het proberen op te lossen van het welgekende probleem met dual-cores tijdens het gamen.

Heb al op het net rondgeneusd, en vond daar wel topics enz waar diezelfde problemen werden uitgelegd met telkens een oplossing zoals de affiniteit op 1 core zetten, cool 'n quiet afzetten, de update voor AMD64 installeren enz...

Maar lukt dit nu echt bij iedereen? Want wanneer ik dit doe, verandert het dus niets aan mijn probleem. Nog steeds een gehakkel tijdens battlefield 2, bij nfs most wanted constant vertraagde/versnelde beelden en rollercoaster tycoon 3 is helemaal niet te spelen. En bij alle spellen zijn de laatste patches geinstalleerd. Maw kan ik dus op mijn nieuwe pc geen enkel spel draaien. Om gek van te worden.

Heb al veel spijt dat ik zo'n dure dual-core heb gekocht, hoop echt dat er bij de toekomstige games een beetje rekening word mee gehouden.

Of zou het eventueel met mijn configuratie te maken hebben?

NZXT Lexa
Antec True Power 550W
AMD64 X2 +4800
A8R-MVP Deluxe
2GB Corsair 3500LL
Maxtor 300GB SATAII 16mb
Asus 1900XTX 512mb
TFT Belinea 10 20 35W

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Ja je hebt een vette pc om zo maar eens te zeggen en dan heb je dit :'(

Al je drivers zijn up to date (videokaart, chipset)?
En heb je al programma's gedraait om je pc te controleren op snelheid? (HDtune, SiSoftsandra, 3d Mark, enz)
Als dat allemaal normaal is zou je eens MEMtest86 kunnen draaien, welk OS heb je trouwens? gewoon windows XP 32bit neem ik aan?

[ Voor 22% gewijzigd door Lennieboy83 op 17-03-2006 17:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee heb momenteel nog geen tests gedraaid, maar kan je wel zeggen dat alle drivers up-to-date zijn. Kan ook echt niet meer volgen, ben hier al een week zo aan het kl*te dat ik door het bos de bomen niet meer zie. 8)7

OS is idd de gewone xp 32bit waarvan ook alle updates zijn geinstalleerd. Denk ook wel dat de 64bit mss meer zal oplossen, maar ben nu ook niet echt bereid om die UK-versie te gaan kopen, als ik niet zeker weet dat daarmee het probleem gaat opgelost zijn :|

Zal eens enkele tests draaien, ben eigenlijk ook eens benieuwd.

• ChangeLife4Ever
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:38

ChangeLife4Ever

owned by above

Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 16:54:
Heb al veel spijt dat ik zo'n dure dual-core heb gekocht, hoop echt dat er bij de toekomstige games een beetje rekening word mee gehouden.

Of zou het eventueel met mijn configuratie te maken hebben?
'k Heb zelf een x2 4200+ en nergens last van! Gespeelde spellen:

Battlefield 2 (DEMO)
Age of Empires 3 (DEMO)
Wolfenstein ET
Transport Tycoon :+

ook de 3dMarks zijn goed.

Volledige specs:
AMD64 x2 4200+
1GB Kingston 3200 CL3
X850XT PE AGP
A8V Deluxe
rest zut

moet dus toch ergens anders aan liggen, aangezien 't bij mij wel allemaal werkt

remember your end, someone owns us

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 18:56

Sayko

Knowledge Is Power

Of je voegt dit regeltje toe in je boot.ini.

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="SINGLE" /noexecute=optin /fastdetect /NUMPROC=1

Zo krijg je dus een tweede regel in je boot loader Waarmee je je systeem boot met 1 CPU.

Dus als je wil gaan gamen boot je in SINGLE cpu mode.

Dat zal wel helpen denk ik. Heb zelf geen DC dus kan het niet controleren

[ Voor 3% gewijzigd door Sayko op 17-03-2006 17:23 ]

Verwijderd

Wat een mooie configuratie!

Bij mij bolt het als een tierelier op een
X2 3800+ @2.4Ghz
2*512 Mb RAm
6600gt
Asus a8n-sli

Ik zou eens proberen een stresstest te runnen en dan te kijken hoe warm je processor wordt, zelf ben ik nogal een Enemy Territory fan en mijn processor wordt enkel bij dat spel serieus warm! Heb er zelfs een ZAlman fancontroller voor aangeschaft! Bij ander aplications geen probleem => spellen veel warmte... Even de temps in het oog houden dus, indien de processor te warm zou worden kan ie zichzelf terugklokken dacht ik met de gekende gevolgen.
Bij mij staat cool 'n quiet steeds op en heb de laatste drivers geïnstalleerd...

Alvast succes!

• eigenwijsje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-09-2022
ik heb zelf ook een dual-core amd ( een 3800+ ) en gebruik een klein tooltje dat launcher heet.
hierin kun je aangeven dat je bijvoorbeeld maar 1 processor wilt gebruiken om het spel te spelen, en dat is eigenlijk ook precies het probleem.
bijvoorbeeld in need for speed: spel starten, dan met ALT-TAB naar het bureaublad, dan CTRL-ALT-DEL indrukken, dan zie je taakbeheer, ga naar toepassing, en selecteer je game exe, dan rechtermuis en ga naar proces, dan rechtermuis op proces en dan affiniteit instellen, en dan 1 processor uitvinken, dan loopt je game stukken beter. en natuurlijk kun je ook de dualcore hotfix bij microsoft aanvragen.

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 04:52

V3g3ta

Fueled by Games!

Ik heb sinds 2 dagen de X2 3800 en tot nu toe draait alles wel goed.

Benchmarks en andere test programma's worden allen met succes voltooid.
Wat me wel opvalt is dat tijdens een spel de laadscreens langer duren dan bij mijn oude XP 2600+, de spellen die ik speel:

GTA:SA
COD2
COD + UO
Half Life 2
NFS: MW
Battlefield 2

Eenmaal in het spel en alles loopt uitstekend.
Hoe geef je eigenlijk een taak aan één processor?

EDIT: Oké, dat ga ik dan eens proberen :-)

[ Voor 7% gewijzigd door V3g3ta op 17-03-2006 17:28 ]

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Verwijderd

Bij mij draait het goed, op C&Q na :(. Als ik dat aanzet crashed de boel als ik een spel verlaat, wel jammer want nou staat mijn dualcore onnodig mijn kamer te verwarmen (alhoewel het is koud buiten dus is het nu niet zo erg maar van de zomer wel :), niet dat 45 max echt helpt als verwarming maar toch).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 17:39 ]

• ChangeLife4Ever
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:38

ChangeLife4Ever

owned by above

Misschien een flauwe vraag, maar heb je ook geupdated naar de de laatste BIOS

remember your end, someone owns us

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het mobo Asus A8R-MVP, en die bios is de recentste die erbij zat.

Heb gisteren nog wat zoekwerk verricht en heb de hotfix gevonden voor dualcores en wat in mijn registry liggen prutsen en moet zeggen dat het wel gewerkt heeft, maar dan wel enkel bij Battlefield 2, da andere games vertonen nog steeds vertraging enz. Dus begin nu stilaan te denken dat het niet alleen aan mijn processor ligt |:(

Bij nfs Most Wanted heb ik nog steeds vertraagde/versnelde beelden en RC3 werkt ook niet, nochthans tijdens het opstartmenu hapert hij niet meer, maar tijdens het spel wel :?

Verwijderd

Topicstarter
A8R-MVP Deluxe, kleine verbetering op vorige reply :)
Pagina: 1