Toon posts:

URLs gewijzigd.. door vnu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Het is ene klein detail maar het viel me vandaag wel ineens op.
Tegen woordig hebben jullie bij een artikel niet gewoon meer tweakers.net/<artikel nummer> maar tweakers.net/<artikel nummer>/<artikel titel>.html zoals nu.nl.
Het maakt overigens helemaal niet uit wat er voor de .html staat want daar let het systeem toch niet op.
Voorbeeld: nieuws: Google boekt overwinning in strijd om auteursrechten

Mijn vraag is waarom jullie dit tegenwoordig zo doen? Is het om beter bij google te worden gevonden ofzo? of is t omdat het van vnu moest?

In afwachting.. en veel success met vnu..

Wieger

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:24
Gaat iedereen nu elke wijziging die er gemaakt wordt op VNU afschuiven ofzo :?

The devil is in the details.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 16:53:
Hallo,

Het is ene klein detail maar het viel me vandaag wel ineens op.
Tegen woordig hebben jullie bij een artikel niet gewoon meer tweakers.net/<artikel nummer> maar tweakers.net/<artikel nummer>/<artikel titel>.html zoals nu.nl.
Het maakt overigens helemaal niet uit wat er voor de .html staat want daar let het systeem toch niet op.
Voorbeeld: nieuws: Google boekt overwinning in strijd om auteursrechten

Mijn vraag is waarom jullie dit tegenwoordig zo doen? Is het om beter bij google te worden gevonden ofzo? of is t omdat het van vnu moest?

In afwachting.. en veel success met vnu..

Wieger
"Net zoals nu.nl" wat overigens van Ilse media is >> Sonama en dus niet van VNU, voordat die roddels weer boven tafel komen O-)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

plan: Maart 2006 changelog ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Orion84 op 17-03-2006 16:57 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Tuurlijk, dat heeft met VNU te maken. :/
En het feit dat we vorig jaar een nieuwe template op GoT hebben geïntroduceerd ook. En de nieuwe layout voor de frontpage van vijf jaar geleden ook.

Hier staat inderdaad te lezen dat het voor Google-optimalisatie is. Zullen we die flauwe zinnetjes als 'omdat het van VNU moest' achterwege laten in het vervolg? Wij zijn een site die altijd aan het ontwikkelen en verbeteren is. Dat heeft verder niets met VNU te maken natuurlijk.

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

• Zwerver
  • Niet online
Superdeboer schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 16:59:
Tuurlijk, dat heeft met VNU te maken. :/
En het feit dat we vorig jaar een nieuwe template op GoT hebben geïntroduceerd ook. En de nieuwe layout voor de frontpage van vijf jaar geleden ook.

Hier staat inderdaad te lezen dat het voor Google-optimalisatie is. Zullen we die flauwe zinnetjes als 'omdat het van VNU moest' achterwege laten in het vervolg? Wij zijn een site die altijd aan het ontwikkelen en verbeteren is. Dat heeft verder niets met VNU te maken natuurlijk.
Jaja, dat kan je wel zeggen O-)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Ej, toen jij stopte als mod heb je toch aan VNU moeten beloven dat je niets los zou laten daarna? >:)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
For your interest:
crisp schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 02:21:
Canonical URL's are the shizzle: nieuws: Amazon begeeft zich op nieuwe markt met opslagdienst
Naar aanleiding van een opmerking om iets aan SEO te doen, wat ook bekend is gemaakt in het frontpagechangelog van deze maand. Dit heeft _totaal_ niks te maken met de overname van Tweakers.net door VNU. Nee, er zit ook niet een of andere hoge pief van VNU ons op allerhande dingen te wijzen die direct doorgevoerd moeten worden...

[ Voor 20% gewijzigd door Robin op 17-03-2006 17:05 ]

• HunterPro
  • Niet online
Zwerver schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 17:00:
[...]

Jaja, dat kan je wel zeggen O-)
wil je dat icoon alsjeblieft niet hotlinken vanaf mijn webspace? :)

• Zwerver
  • Niet online
Superdeboer schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 17:02:
Ej, toen jij stopte als mod heb je toch aan VNU moeten beloven dat je niets los zou laten daarna? >:)
Sttt, nu verklap je dat ik een heleboel euro gekregen heb om mijn mond te houden....
HunterPro schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 17:08:
[...]

wil je dat icoon alsjeblieft niet hotlinken vanaf mijn webspace? :)
Done ;) Of eigk fixed :P

[ Voor 3% gewijzigd door Zwerver op 20-03-2006 11:16 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:03

Cyphax

Moderator LNX
Over die URL's dit: als ik hover over de linkjes in de tracker links, dan komt in de statusbalk geen URL. Dat is niet erg, maar ik vind het altijd wel charmant wanneer als ik over een link hover die URL daarin komt, zodat ik weet waar die link naartoe wijst. De linkjes onder de headlines in het midden doen dat wel gewoon. :)
(dat is overigens met FF 1.5.0.1, mocht dat uitmaken)

Saved by the buoyancy of citrus

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Cyphax schreef op maandag 20 maart 2006 @ 11:21:
Over die URL's dit: als ik hover over de linkjes in de tracker links, dan komt in de statusbalk geen URL. Dat is niet erg, maar ik vind het altijd wel charmant wanneer als ik over een link hover die URL daarin komt, zodat ik weet waar die link naartoe wijst. De linkjes onder de headlines in het midden doen dat wel gewoon. :)
(dat is overigens met FF 1.5.0.1, mocht dat uitmaken)
Dat komt omdat in de statusbalk de titel enzo komt te staan van het nieuwsje dat je wil gaan bekijken. In Firefox kun je dat uitschakelen, maar dan zie je dus ook niet de juiste gegevens op een of andere manier. Lijkt me een bug trouwens.

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-02 20:23
De URL's zijn inderdaad veel beter voor Google, gezien Google redelijk wat waarde hecht aan keywords die ook in de URL voorkomen. Verder heeft het niet expliet veel toegevoegde waarde in mijn ogen.

Wel vind ik het achterlijk dat dit nou weer aan VNU wordt afgeschreven, dat slaat gewoon totaal nergens op.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik werd laatst gevolgd op straat, door een duister figuur. Volgens mij was het iemand van VNU!

specs

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:03

Cyphax

Moderator LNX
Harm schreef op maandag 20 maart 2006 @ 11:23:
[...]

Dat komt omdat in de statusbalk de titel enzo komt te staan van het nieuwsje dat je wil gaan bekijken. In Firefox kun je dat uitschakelen, maar dan zie je dus ook niet de juiste gegevens op een of andere manier. Lijkt me een bug trouwens.
Aha, dat is uitgeschakeld bij mij (allow scripts to change statusbar text). Ik wil liever het adres zien waar de link naartoe wijst namelijk. :)
Het hele kopje van een nieuwsbericht wordt toch wel weergegeven als ik een seconde over een linkje blijf hangen door de title.
Is het dan een bug van FF of de FP?

Hmmm hij doet in IE7 precies hetzelfde: statusbalk blijft leeg bij links in de tracker.

[ Voor 10% gewijzigd door Cyphax op 20-03-2006 11:29 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• HunterPro
  • Niet online
gladiool schreef op maandag 20 maart 2006 @ 11:25:
Ik werd laatst gevolgd op straat, door een duister figuur. Volgens mij was het iemand van VNU!
Ik merk dat de site soms trager reageert... is VNU de bandbreedte aan het knijpen of servers aan het uitzetten in het rack om geld te besparen? :/

* HunterPro runs

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:25

crisp

Devver

Pixelated

Cyphax schreef op maandag 20 maart 2006 @ 11:27:
[...]

Aha, dat is uitgeschakeld bij mij (allow scripts to change statusbar text). Ik wil liever het adres zien waar de link naartoe wijst namelijk. :)
Het hele kopje van een nieuwsbericht wordt toch wel weergegeven als ik een seconde over een linkje blijf hangen door de title.
Is het dan een bug van FF of de FP?

Hmmm hij doet in IE7 precies hetzelfde: statusbalk blijft leeg bij links in de tracker.
Da's geen bug, maar meer een tekortkoming van deze security-feature in FF (en ws dan ook in IE7, maar da's een beta-produkt).
Als je overigens rechts-klikt op de link zie je wel de URL in je statusbalk staan.

Intentionally left blank

Pagina: 1