ik ben op zoek naar een beamer die een lange afstand kan overbruggen en daarbij de hoogte:breedte verhouding ook relatief 'klein' kan houden, dus goeie zoomlens. Dit omdat ik in een zaal de beamer van achter uit wil gebruiken en projecteren op de voorzijde zonder dat het te groot wordt, afstand is rond de 25m. In de ruimte is dit mogelijk, we hebben eens een beamer geleend die dit kon, alleen werd het scherm erg groot. Nu ben ik niet diegene geweest die de beamer had geleend en weet ik de specs van dat ding niet, maar ik moet wel nu een aanschaffen 
Nu mijn vraag, wat zijn de dingen waar ik op moet letten? Een hogere helderheid (ANSI lumens) lijkt mij belangrijker dan contrastratio, maar klopt dit? en wat heeft de lampwattage ermee te maken? Sommigen hebben nl een hogere wattage en lagere lumens... Tips wat betreft types zijn ook welkom, mijn budget is plm EUR 1500 (is dat genoeg, of totaly
? ) dank alvast.
Nu mijn vraag, wat zijn de dingen waar ik op moet letten? Een hogere helderheid (ANSI lumens) lijkt mij belangrijker dan contrastratio, maar klopt dit? en wat heeft de lampwattage ermee te maken? Sommigen hebben nl een hogere wattage en lagere lumens... Tips wat betreft types zijn ook welkom, mijn budget is plm EUR 1500 (is dat genoeg, of totaly
Je gaat het pas zien als je het doorhebt.