[Vista] TV op GeForce 6200

Pagina: 1
Acties:
  • 1.299 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-07 19:44
Ik heb op mijn 6200 PCI-e ook een S-vhs aansluiting. Omdat Media Center in Vista zit, wilde ik hem op mijn tv aansluitng. Alleen het beeld blijft zwart op de tv. Hoe stel ik in Vista in dat hij op S-VHS moet uitzenden? Rechtermuisknop eigenschappen -> klik op de 2 monitor werkt niet.

• maarud
[kickje]

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
je mag het topic niet binnen 24 kicken...
maargoed;

Installeer even Nvidia drivers (de WHQL van de site zijn gewoon goed).
Ga dan naar de instellingen van de kaart en zet je signaal output op PAL B of G...
Misschien helpt dat.

• maarud
ow, pas na 24 uur, dat wist ik niet, maar ik ben nogal gebrand omdat ik het graag werkend wil hebben:P

Maar in de drivers voor Vista zit niet een tabblad voor PAL B G oid. Ik heb trouwens gemerkt dat als ik beeldscherm 2 (de tv dus) activeer, dan krijg ik de melding Do you want to activate screen 2 bla bla bla. Ik klik dus op OK, maar dan is hij automatisch weer gedeactiveerd. Er is dus geen instelling geforceerd beeldscherm 2 doen, wat wel in de tabbladen zit van de normale XP drivers. Maar bij Vista zijn die tabbladen er niet, kan ik uberhaupt wel beeldscherm 2 (tv dus) activeren? Wil graag die Media Center op TV hebben namelijk!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
offtopic:
Een kick binne 24u vinden ze hier nie altijd heel fijn

Wat heb je ingesteld? Wat ik uit je post maak is dat je de kabel van je pc naar je tv hebt verbonden en hier een topic opent omdat hij het niet doet.

Je moet ten eerste je kabel insteken als (best) beide apparaten uitstaan.
Dan moet je bij de instellingen je schermen instellen
- 1 scherm
- kloon
- horizontale/verticale uitbreiding
- dualview
(zoals je zelf wilt)

dan je instellingen van je tv juist zetten. (pal,...)

Wat doet hij bij het opstarten, Laat hij dan wel beeld zien?

Nu hoe het bij windows vista zit weet ik nie, heb er nog nooit mee gewerkt. Misschien dat het niet werkt omdat het nog niet allemaal op punt staat. Is ook nog in beta fase. Ik denk dat je beter terug valt op winXP

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Duw die kabels eens in je tv en comp, boot dan eens, en kijk eens op de tv wat er gebeurt...
Bij mij (specs onder aan) zie je de post en het windows loadscherm ookaltijd op je tv... (en dat is eigelijk niet alleen bij mij, eigenlijk bij iedereen nu ik er zo overna denk)
Dit komt volgensmij omdat je drivers van je grafischekaart dan nog niet werken en hij het signaal gewoon naar alle poorten stuurt...
dus dat zou ie ook bij jou moeten doen...
denk ik :D

edit:

ik heb btw nog helemaal 0 exp met visa... ik heb wel gelezen dat de drivers daar heeel anders werken (dus moet Nvidia ook alles opnieuw schrijven), misschien werkt het gewoon nog niet zo lekker. of de functie zit heel ergens anders

[ Voor 21% gewijzigd door ixl85 op 17-03-2006 20:14 ]

• maarud
dat wat je allemaal opnoemt kan ik dus niet instellen, wat in WinVista zitten die tabbladen niet. In XP werkt het trouwens perfect, want daar kan je het ook gewoon instellen. MAar bij Vista heb je dus dat tabblad waar je dat moet instellen niet. Daarom open ik dit ook omdat er misschien andere manieren zijn om het toch geforceerd te laten uitzenden op S-VHS

edit: dat dacht ik dus ook, maar er gebeurt niets.... aleen op VGA heb ik altijd beeld, op S-VHS aleen als ik het zo instel in XP

[ Voor 16% gewijzigd door maarud op 17-03-2006 20:15 ]

• maarud
zou misschien dit kunnen?

Verwijderd

Werkt alleen op bepaalde ati kaarten geloof ik

Verwijderd

wat op sommige kaarten ook werkt is álleen de tv aansluiten op je grafische kaart, dan vind hij geen 'gewoon' scherm en activeert hij de tv-aansluiting. (vanaf het BIOS al)

• maarud
dat had ik in eerste instantie ook gedaan, maar dat doet hij niet.

Maar dat SCART- VGA kabeltje gaat het waarschijnlijk niet doen? Dan maar wachten op goede drivers voor Vista...

/me McAndor ziet Media Center aan zijn neus voorbij gaan :P

[ Voor 40% gewijzigd door maarud op 19-03-2006 10:56 ]

Verwijderd

Hallo, heb het zelfde probleem met mijn gforce fx5900 van Nvidia. Enkel twee tapbladen beschikbaar voor instellingen die ook nog niet eens geheel werken. Zal dus wel een vistaprobleem zijn. Wachten op nieuwe Nvidia instellingssoftware dus.

Verwijderd

Precies hetzelfde probleem hier (geforce fx5900XT).
De Vista driver is echt een aanfluiting, alle opties bekend uit windows xp zijn compleet verdwenen.
Valt me vies tegen van nVidia.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-06 14:23
Je moet de juiste driver installeren.

Je krijg dan geen vNvidia tabblad. Maar een nvidia menutje in rechtermuisknop op het buroblad

http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php/topic,3466.0.html

Deze heb ik dus gebruikt http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1527

[ Voor 35% gewijzigd door raymonvdm op 03-06-2007 17:10 ]

Pagina: 1