Hallo,
Ik zat een beetje rond te surfen op de site van de HSL en het viel me een beetje tegen.
Zo zie je daar dat het stukje A'dam -> Rotterdam wel ingekort wordt met 21 minuten, dat is opzich wel redelijk, maar ik had persoonlijk sneller verwacht.
Alle tijden vallen me wat tegen, ik dacht namelijk dat ze met HS ook echt Hoge Snelheid bedoelden?
Pak even Amsterdam -> Parijs, dat is pakweg 500km?
Die treinen kunnen 300Km, maar uit veiligheid rijden ze max 250 meen ik. Dan zou je in theorie met 2 uur in Parijs kunnen zijn.
Volgens die reistijden ga je er alsnog 3 uur en 9 minuten over doen.
Dan rijd de trein dus niet op volle snelheid en staat hij dus best lang stil op veel stations?
Breda <-> Brussel-Zuid is wel weer stukken verbeterd.
Het lijkt dus alsof er een bottleneck is tussen Amsterdam en het zuiden?
Misschien zie ik wat over het hoofd, maar het valt mij enigzins tegen..
Niet te spreken over wat die kaartjes gaan kosten in Nederland.
Ik zat een beetje rond te surfen op de site van de HSL en het viel me een beetje tegen.
Zo zie je daar dat het stukje A'dam -> Rotterdam wel ingekort wordt met 21 minuten, dat is opzich wel redelijk, maar ik had persoonlijk sneller verwacht.
Alle tijden vallen me wat tegen, ik dacht namelijk dat ze met HS ook echt Hoge Snelheid bedoelden?
Pak even Amsterdam -> Parijs, dat is pakweg 500km?
Die treinen kunnen 300Km, maar uit veiligheid rijden ze max 250 meen ik. Dan zou je in theorie met 2 uur in Parijs kunnen zijn.
Volgens die reistijden ga je er alsnog 3 uur en 9 minuten over doen.
Dan rijd de trein dus niet op volle snelheid en staat hij dus best lang stil op veel stations?
Breda <-> Brussel-Zuid is wel weer stukken verbeterd.
Het lijkt dus alsof er een bottleneck is tussen Amsterdam en het zuiden?
Misschien zie ik wat over het hoofd, maar het valt mij enigzins tegen..
Niet te spreken over wat die kaartjes gaan kosten in Nederland.