Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HSL valt tegen?

Pagina: 1
Acties:

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:22

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Hallo,

Ik zat een beetje rond te surfen op de site van de HSL en het viel me een beetje tegen.

Zo zie je daar dat het stukje A'dam -> Rotterdam wel ingekort wordt met 21 minuten, dat is opzich wel redelijk, maar ik had persoonlijk sneller verwacht.

Alle tijden vallen me wat tegen, ik dacht namelijk dat ze met HS ook echt Hoge Snelheid bedoelden?

Pak even Amsterdam -> Parijs, dat is pakweg 500km?

Die treinen kunnen 300Km, maar uit veiligheid rijden ze max 250 meen ik. Dan zou je in theorie met 2 uur in Parijs kunnen zijn.

Volgens die reistijden ga je er alsnog 3 uur en 9 minuten over doen.

Dan rijd de trein dus niet op volle snelheid en staat hij dus best lang stil op veel stations?

Breda <-> Brussel-Zuid is wel weer stukken verbeterd.

Het lijkt dus alsof er een bottleneck is tussen Amsterdam en het zuiden?

Misschien zie ik wat over het hoofd, maar het valt mij enigzins tegen..

Niet te spreken over wat die kaartjes gaan kosten in Nederland.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:20

Bezulba

Formerly known as Eendje

te veel stations in nederland, dat is het probleem. Als je alleen op Amsterdam en Rotterdam zou kunnen opstappen was het idd een stuk sneller

blup

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

nee, de bottleneck is straks Belgie, het stuk Roosendaal - Brussel Zuid duurt belachelijk lang. In NL kan en mag de trein vanaf juli 2007 300 km/u, maar imn belgie kachel je 140 tot brussel, pas daarna ga je snoeihard in iets meer dan een uur naar Parijs.

Dus schopt den Belg, helpt allicht weer een half uurtje :)

2 weken geleden nog met Thalys naar Parijs heen en weer geweest trouwens, alleen in NL gezeik met stroom, waardoor meer dan uur vertraging, en dan duurt het ineens 5 uur, en da's een verdomd lange zit :/

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die treinen kunnen 300Km, maar uit veiligheid rijden ze max 250 meen ik. Dan zou je in theorie met 2 uur in Parijs kunnen zijn.
De treinen rijden 300 km/uur, maar ze kunnen iig 331 km/h (dat is vorige week nog gereden tijdens de testritten).

Probleem zit zoals door kamstra al opgemerkt bij de Belgen, die er kennelijk allemaal niet zo'n haast mee maken, met de aanleg...

Virussen? Scan ze hier!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
kamstra schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 15:34:
nee, de bottleneck is straks Belgie, het stuk Roosendaal - Brussel Zuid duurt belachelijk lang. In NL kan en mag de trein vanaf juli 2007 300 km/u, maar imn belgie kachel je 140 tot brussel, pas daarna ga je snoeihard in iets meer dan een uur naar Parijs.

Dus schopt den Belg, helpt allicht weer een half uurtje :)

2 weken geleden nog met Thalys naar Parijs heen en weer geweest trouwens, alleen in NL gezeik met stroom, waardoor meer dan uur vertraging, en dan duurt het ineens 5 uur, en da's een verdomd lange zit :/
Aha, dat verklaard een hoop :)

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 13:18

Flotter

Pelipper!

wildhagen schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 15:54:
[...]

De treinen rijden 300 km/uur, maar ze kunnen iig 331 km/h (dat is vorige week nog gereden tijdens de testritten).

Probleem zit zoals door kamstra al opgemerkt bij de Belgen, die er kennelijk allemaal niet zo'n haast mee maken, met de aanleg...
Ze kunnen nog wel harder. Die tests met 330 km/u is gewoon 300 km/u + 10% marge (da's standaard) :)

[ Voor 3% gewijzigd door Flotter op 17-03-2006 19:01 ]

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:00

SmartDoDo

Woeptiedoe

SG -> TFV

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Treinen kunnen 300+, maar niet op Nederlandse ondergrond (te modderig, niet stevig genoeg). Daarom is de snelheid dacht ik normaal gesproken beperkt tot 250 .

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Maar dan nog.

Valt het jullie niet tegen?

Ik rekende namelijk voor Amsterdam -> Rotterdam maximaal 20 minuten. Dat leek me dan een echt goed alternatief voor de auto.

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-11 11:50
MSalters schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 19:04:
Treinen kunnen 300+, maar niet op Nederlandse ondergrond (te modderig, niet stevig genoeg). Daarom is de snelheid dacht ik normaal gesproken beperkt tot 250 .
uhm...hij rijdt op rails hoor :P.

Nee, maar ff serieus. Ik denk dat ze daar zeker wel aan gedacht hebben bij de aanleg van de rails. Daarnaast verschilt het weer niet zo heel veel in Nederland, dus is de rails niet ineens gladder ofzo.

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 15:45

Bestla

Kvinne

Hele stukken zijn onderheid in NL ivm die drassige ondergrond.

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:51
Bestla schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 16:48:
Hele stukken zijn onderheid in NL ivm die drassige ondergrond.
Als je kijkt naar Amsterdam-Utrecht, daar is het nieuwe spoor nu al verzakt :/

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Vinnienerd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 17:15:
[...]

Als je kijkt naar Amsterdam-Utrecht, daar is het nieuwe spoor nu al verzakt :/
Je bedoeld het normale spoor neem ik aan? Daar loopt geen HSL namelijk.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:49

Wom

wildhagen schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 15:54:
[...]

Belgie legt dat stuk pas aan als de Westerschelde verdiept is.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Wom schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 18:07:
[...]

Belgie legt dat stuk pas aan als de Westerschelde verdiept is.
Aha, dus stukje chantage van de belgen? :)

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Snow_King schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 18:28:
[...]

Aha, dus stukje chantage van de belgen? :)
jups, is destijds ook wel een bescheiden relletje over geweest

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Flotter schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 19:01:
[...]

Ze kunnen nog wel harder. Die tests met 330 km/u is gewoon 300 km/u + 10% marge (da's standaard) :)
Weet ik, maar had ff geen zin om de specs te gaan zoeken :)
MSalters schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 19:04:
Nope. Er ligt niet voor niks een betonnen onderbaan (behalve dan het stukje tussen Galder en de Belgische grens, daar ligt gewoon grind, maar daar schijnt de bodem stevig zat te zijn.

Die 250 km/h is de maximumsnelheid van de Shuttles, die o.a. vanaf Breda rijden, dit materieel kan volgens mij niet eens sneller (maar pin me daar even niet op vast). De echte HSL (vanaf Amsterdam tot Parijs) rijd 300 km/h.

[ Voor 16% gewijzigd door wildhagen op 18-03-2006 18:37 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Maar als ik het dus goed begrijp, het stuk Amsterdam -> Parijs moet sneller worden met enkele jaren?

Verwijderd

Snow_King schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 19:14:
Maar als ik het dus goed begrijp, het stuk Amsterdam -> Parijs moet sneller worden met enkele jaren?
Ja hoor, als het Belgische HSL-deel klaar is.

Verwijderd

Snow_King schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 20:01:
Maar dan nog.

Valt het jullie niet tegen?

Ik rekende namelijk voor Amsterdam -> Rotterdam maximaal 20 minuten. Dat leek me dan een echt goed alternatief voor de auto.
Er moet uiteraard ook nog gestopt worden op Schiphol, dat kost je incl. remmen en optrekken en mensen in/uit laten met veel bagage ook zo 3 a 4 minuten.

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:49

BeaM-R

Powerrrrr

Ik werk al zo'n 6 jaar aan het project van de HSL.

Feit is dat de treinen in Nederland geen 300km/u rijden. Daarbij rijden ze ergens tussen rotterdam en Amsterdam ook nog over bestaand spoor, en waar hij dus gewoon 140km/u rijd net als de andere treinen.
Het gedeelte tussen de nederlandse grens en Antwerpen wordt aangelegd en BETAALD door Nederland! Dit omdat Belgie het niet nodig vond om het spoor tot aan de nederlandse grens te leggen. Voor Belgie was het alleen interressant om snel van Antwerpen naar Parijs te kunnen reizen.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:31

Freak187

geen

Tja.. keihard onderhandeld van de zuiderburen.

Dat andere traject, vanaf de havens van Rotterdam richting Duitsland, de ijzeren rijn. De Duitsers zijn ook niet erg happig om het spoor aan te leggen. Dus dan krijgt je straks een supersnel traject, tot aan de grens en dan is het over......

Kia Niro-EV 2024

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11 22:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Freak187 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 15:25:
Tja.. keihard onderhandeld van de zuiderburen.

Dat andere traject, vanaf de havens van Rotterdam richting Duitsland, de ijzeren rijn. De Duitsers zijn ook niet erg happig om het spoor aan te leggen. Dus dan krijgt je straks een supersnel traject, tot aan de grens en dan is het over......
Dat is niet de IJzeren Rijn maar de Betuweroute, het is geen supersnel traject maar heeft een maximum snelheid van 120 km/h (en als je bij Emmerich de grens over bent mag je ineens 200) en de Duitsers zijn echt wel bezig met uitbreiding van het trajekt Emmerich - Oberhausen.

Signatures zijn voor boomers.

Pagina: 1