welke asus laptop?

Pagina: 1
Acties:

• rmr1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:14
hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, ik zal de laptop gebruiken voor:
-Office
-Dreamweaver, photoshop, Flash etc..
-Dvd's kijken
-Internetten
-Lichte Spelletjes (sporadisch)

Mijn budget is tot € 1000,-

Omdat ik veel goede verhalen hoor over asus had ik deze 2 op het oog:

A5Eb Specificaties

* CPU: Intel® Pentium® M-processor 700 Sequence
* Besturingssysteem: Microsoft® Windows® XP Professional,
Microsoft® Windows® XP Home
* Scherm: 15,4" WXGA/WXGA+ LCD
* TV: Analoge TV (NTSC, PAL, SECAM) met FM-tuner
* Geheugen: DDR 333MHz, tot 2GB
* Chipset: Mobile Intel® 915GM Express-chipset
* Software: ASUS Mobile Theater, ASUS LifeFrame
* Interface: 1x 1,3 megapixels webcam, 1 x afstandsbediening, 5 x USB-poorten, Bluetooth™
* Afmetingen & Gewicht: 369 x269x 34,8mm, 2,8-3,0Kg

A6R Specificaties

* Intel® Celeron® M-processor 300 Sequence
* Microsoft® Windows® XP Professional,
Microsoft® Windows® XP Home
* 15"/15,4" XGA / WXGA (Color Shine)
* Embedded ATI Radeon® Xpress 200M
* DDR2 533MHz, tot 2GB
* 802.11b/g
* 1 x 0,35 megapixels ingebouwde webcam (optioneel), 1x Kaartlezer
* 354 x 284 x 35mm, 2,8Kg

Wie kan me adviseren mbt. deze 2 laptops of zijn er nog andere die ik zeker niet mag missen.

alvast bedankt

I’m not superstitious, but I am a little stitious.

Verwijderd

Ik zou voor de A5Eb voornamelijk voor het feit kractigere cpu en beeldscherm heeft + zodat je groter resolutie aan kan

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Ik zou voor de onderste gaan i.v.m het geheugen maar om eerlijk te zijn vind ik ze jbieden niet echt top voor het geld.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
Neem de bovenste, die Celeron-M's zijn langzamer en verbruiken meer energie dan de Pentium-M.
Maar welke configuratie neem je dan?

PSN: djmurcielago

• rmr1
Ik wil minimaan 512 Mb ram evt. 1024 een 15.4 WXGA scherm, en 60 GB harde schijf (draaien die op 4200 of op 5400?)
Ik vraag me alleen af op de videokaart die in de A5Eb zit voldoende is, hoe is die in vergelijk met de kaart die in de A6R zit?

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:30
Als je denkt dat de grafische kaart het probleem vormt, zou ik voor geen van beide gaan.
Het gaat immers 2x om geïntegreerde grafische chips, en de prestaties daarvan zijn niet denderend.
De ATI Radeon XPress 200M is wel iets beter dan de Intel 915GM.

Een voordeel aan deze grafische chips is dat ze minder stroom verbruiken, en je dus langer op batterij zal kunnen werken.

Maar als je wil photoshoppen, zou ik toch voor een aparte grafische kaart gaan.
Misschien is de Asus A6K wat voor jou. Je kan kiezen tussen de Turion MT-30 variant (krachtiger en zuiniger) of de Sempron variant (goedkoper).
De A6K heeft een aparte grafische kaart, al blijft het natuurlijk nog altijd een budget kaart. Ik denk echter niet dat je bij Asus voor 1000 euro veel beter zal vinden.

• rmr1
Zijn nog alternatieven die vergelijkbaar zijn met deze modellen van Asus?

Ik heb ook nog gekeken naar Acer maar daar hoor ik zulke negative verhalen over dat ik die maar heb laten vallen.

• rmr1
Ik heb totaal geen ervaring met geïntegreerde grafische chips, hoe goed/slecht zou photoshop ed.
hierop werken?

Ik vind het belangrijk dat ik min 3 uur kan werken op de batterij en ik ben bang dat als ik een laptop kies
met een aparte grafische kaart de 3 uur niet ga halen? Of heb ik het helemaal mis??

Verwijderd

rmr1 schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 15:44:
Ik wil minimaan 512 Mb ram evt. 1024 een 15.4 WXGA scherm, en 60 GB harde schijf (draaien die op 4200 of op 5400?)
Ik vraag me alleen af op de videokaart die in de A5Eb zit voldoende is, hoe is die in vergelijk met de kaart die in de A6R zit?
Ik zou echt minimaal een 5400 rpm schijf erin willen hebben,ik heb nu momenteel nog de Asus A6ja,met 4200 rpm schijf,en die is echt supertraag.Vooral als je desktop pc wel een snelle schijf heeft(zoals die van mij),is het echt supervervelend,een 4200 rpm schijf

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:09

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

als ik het zo zie: Dreamweaver, photoshop, Flash etc.. dan is 1024 mb misschien niet eens (overbodige) luxe, maar gewoon kei hard nodig, wil je een beetje vlot kunnen werken. Mijn laptop (NEC P550) heeft het iig wel aan boord en het werkt echt heel prettig.

Life is not about specs, it is about joy!

Pagina: 1