Toon posts:

VOIPBuster met linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment heb ik VOIPBuster werkend onder Windows met een microfoon en een headset.
Nou wil ik het installeren op een linux server op zolder, met een telefoon in plaats van een microfoon en headset.

Welk software heb ik hier voor nodig ?
Welk toestel heb ik hier voor nodig ? Ik wil graag vanaf mijn toestel nummers kunnen draaien, nu doe ik het bij windows via mn toetsenbord intikken.
Welk toestel is dus hier geschikt voor en welk software heb ik nodig ?

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al gedaan, maar ik kan geen antwoord terug vinden welke telefoon VOIPbuster ondersteund en via welke telefoon je kan bellen zonder fysiek bij de server te komen.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:39

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb je dit topic ook al eens doorgenomen : [rml]Gratis bellen met Voipbuster [ deel 4][/rml] ?
Daar staat volgens mij genoeg informatie in.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 22:03
Met een ATA of voiptelefoon met ethernet aansluiting kun je via voipbuster bellen.
heb je geen windows of linux voor nodig dan.. ( op je linux asterisk installeren en daar dan je voip telefoon naar laten connecten krijg je wel een hoop leuke opties.. maar niet persé nodig.

zoek maar eens op de termen Grandstream of Bugetone kom je zat tegen..

Verwijderd

Topicstarter
Gitano schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 15:12:
Met een ATA of voiptelefoon met ethernet aansluiting kun je via voipbuster bellen.
heb je geen windows of linux voor nodig dan.. ( op je linux asterisk installeren en daar dan je voip telefoon naar laten connecten krijg je wel een hoop leuke opties.. maar niet persé nodig.

zoek maar eens op de termen Grandstream of Bugetone kom je zat tegen..
Hmm, nu begrijp ik eindelijk een beetje waarvoor de ATA dient, je hebt geen windows/linux meer nodig.

Hoeveel kost zo een pakket (ATA/voiptelefoon met eth).

En als ik het toch wil installeren op mijn linux server, dan moet ik dus voor asterisk kiezen ?

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 09:05

Kvn

Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 15:15:
[...]

Hmm, nu begrijp ik eindelijk een beetje waarvoor de ATA dient, je hebt geen windows/linux meer nodig.

Hoeveel kost zo een pakket (ATA/voiptelefoon met eth).

En als ik het toch wil installeren op mijn linux server, dan moet ik dus voor asterisk kiezen ?
Ik dacht een eurotje of 50 tot 100.

Verwijderd

Topicstarter
Kick ?

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:54

Coach4All

I'm a Coach 4 All

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Topicstarter
Welke telefoon misschien daarvoor geschikt is, zie mijn beginpost.
Nuttige reactie trouwens.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:54

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 19:42:
[...]
Welke telefoon misschien daarvoor geschikt is, zie mijn beginpost.
Nuttige reactie trouwens.
Er is al aangegeven dat je, als je een telefoon wilt gebruiken, een ATA dient aan te sluiten.
Ook is al aangegeven in welk topic dit verschrikkelijk uitgebreid wordt besproken.

Vandaar dat ik niet snapte wat je nog voor vragen hebt.... :? :X B)

(Zelfs de Skype phones met Voipbustermate oplossingen worden daar besproken, als je daar op doelt.)

[ Voor 11% gewijzigd door Coach4All op 18-03-2006 19:46 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het dus goed begrijp moet ik;
Een telefoon aanschaffen welke aan te sluiten is op mijn linux server.
Asterisk op mijn server installeren en de volgende configuratie uitvoeren;

sip.conf:
[voipbuster]
type=peer
host=sip1.voipbuster.com
username=GEBRUIKERSNAAM
secret=WACHTWOORD
notransfer=yes
insecure=very
externip=JEEXTERNEIP
context=voipbuster-out

register => GEBRUIKER:WACHTWOORD@sip1.voipbuster.com

Hiermee moet ik kunnen bellen en gebelt worden, klopt het ?

Verwijderd

Topicstarter
Coach4All schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 19:45:
[...]

Er is al aangegeven dat je, als je een telefoon wilt gebruiken, een ATA dient aan te sluiten.
Ook is al aangegeven in welk topic dit verschrikkelijk uitgebreid wordt besproken.

Vandaar dat ik niet snapte wat je nog voor vragen hebt.... :? :X B)

(Zelfs de Skype phones met Voipbustermate oplossingen worden daar besproken, als je daar op doelt.)
Ik wil het laten verlopen via mijn server, zonder een ATA dus.
Ik heb begrepen dat ik daar Asterisk voor moet installeren - en natuurlijk een telefoon aanschaffen, mijn vraag is dus, wat voor telefoon voldoet ?
En moet je alleen sip.conf wijzigen, of ook meer.

Verwijderd

onderschat de prijs van een pci telefoonkaart niet (150 euro?)... een ATA... zie boven.
Ik heb overigens net een Draytek2200V met telefoonaansluiting in testfase op ADSL zitten, werkt perfekt... Mijn kabel aansluiting die via de buren loopt wordt binnen kort opgezegd.... daar zit mijn server op..
Misschien dat ik nog eens een server (mail, file, ftp) achter de router hang, maar de routers zelf zijn zo goed geworden en goedkoop (*) (VPN, VOIP, etc) daar heb ik geen tijd meer voor om het in Linux zo goed aan de praat te krijgen. Dus na 5 jaar wordt het anders....
(*) 5 jaar geleden: destijd kostte een beetje fatsoenlijke router ca 750 gulden en als je een 1MBit abo had ... kon je via een aanbieding soms wel voor 500 gulden er een krijgen... Een goede reden om destijds er zelf een op te zetten, het is zelfs een poos een echte server geweest (later ontkoppeld).
Een router van nu heb je al voor 3 tientjes en kan nu al meer dan destijds die van 500-750.....
Ik heb er wel heel veel van geleerd, dus beginnen met een linux router (evt server) is niet verkeerd... ;)
Het is hier dus alleen een kwestie van tijd... want het moet wel goed!!!

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-02 11:15
Als je het via je linux server wil laten lopen, kan je ook net als ik een ISDN kaartje aanschaffen met een HFC-S chipset. Deze zijn nieuw bv van sweex te krijgen en kosten rond de € 25,-. Ik heb mijn kaartje 2dehands weten te scoren voor € 2,-. Dit type ISDN kaart kun je met behulp van Bristuff voor asterisk en de zaphfc kernel module in NT mode laten draaien, tenminste dat is de combi die ik gebruik. Het schijnt ook te kunnen met de mISDN en vISDN kernel drivers, maar daar kwam ik niet uit.

In de zogenaamde NT mode van de ISDN kaart, creeer je een vanaf je pc 2 gestapelde ISDN kanalen. Hier kun je vervolgens ISDN aparatuur op aansluiten. Je moet dan wel zorgen dat je de B kanalen afsluit met een 100Ohm weerstand. Ik zelf gebruik hiervoor zoals op een aantal sites te lezen valt een NT1. Voordeel hiervan is dat je deze ook meteen kan gebruiken voor de spanningsvoorziening van ISDN telefoons zonder eigen voeding.

Ik heb nu een ISDN telefoon en een quattrovox aangesloten op mijn server's ISDN kaart en ik moet zeggen dat het perfect werkt. zolang je de zapHFC driver eerst patched

Verwijderd

Topicstarter
Candymirror schreef op zondag 19 maart 2006 @ 12:22:
Als je het via je linux server wil laten lopen, kan je ook net als ik een ISDN kaartje aanschaffen met een HFC-S chipset. Deze zijn nieuw bv van sweex te krijgen en kosten rond de € 25,-. Ik heb mijn kaartje 2dehands weten te scoren voor € 2,-. Dit type ISDN kaart kun je met behulp van Bristuff voor asterisk en de zaphfc kernel module in NT mode laten draaien, tenminste dat is de combi die ik gebruik. Het schijnt ook te kunnen met de mISDN en vISDN kernel drivers, maar daar kwam ik niet uit.

In de zogenaamde NT mode van de ISDN kaart, creeer je een vanaf je pc 2 gestapelde ISDN kanalen. Hier kun je vervolgens ISDN aparatuur op aansluiten. Je moet dan wel zorgen dat je de B kanalen afsluit met een 100Ohm weerstand. Ik zelf gebruik hiervoor zoals op een aantal sites te lezen valt een NT1. Voordeel hiervan is dat je deze ook meteen kan gebruiken voor de spanningsvoorziening van ISDN telefoons zonder eigen voeding.

Ik heb nu een ISDN telefoon en een quattrovox aangesloten op mijn server's ISDN kaart en ik moet zeggen dat het perfect werkt. zolang je de zapHFC driver eerst patched
Van al die termen wordt ik niet echt slimmer, is het niet mogelijk om gewoon een USB-telefoon aan te schaffen, of een telefoon met line/mic out/in ?

Verwijderd

je moet geen audio in je server stoppen maar telefonie signaal...
dus als de server asterisk heeft moet er een kaart inzitten die dit aankan, met kale USB telefoon? Bestaat er een USB server telefoon kaart of software..?

http://www.sat4all.com/fo...er=1049788&page=0&fpart=6
Maar als je met USB op je eigen Pc aan de slag wil, dat kan wel.
Maar daar begon je niet mee met je vraag... nu lijkt het of er appels en peren voorbij komen imho....

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-02 11:15
Ja je kan een USB phone aansluiten, ik weet alleen niet of dit met linux wil werken.
Ik geloof dat die USB phone's eigenlijk niet veel meer zijn dan een usb geluidskaart. Deze moet je dan nog wel in combinatie met een zogenaamde softphone gebruiken.

btw hier vind je meer over dat technisch gedoe van mij.....
Pagina: 1