Toon posts:

Installatie laten loggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers,

Ben benieuwd of jullie hier iets op weten.

Ik heb hier thuis een aantal PC's en nu wil ik een programma op een WinXP machine installeren, maar ik krijg de volgende foutmelding:

'Setup kan installatie niet uitvoeren: (0x80040707)'

Op alle andere WinXP bakken die hier staan gaat installatie perfect.

Ik heb al wat af lopen zoeken op specifiek de genoemde foutmelding, maar tot op heden mocht dit nog niet baten. Nu zat ik te denken: als ik het programma nu even op een andere PC installeer, en dan gewoon de map uit program files kopieer naar die andere PC, dan zou het moeten werken. Uiteraard moet ik dan ook weten welke waardes hij heeft weggeschreven naar het register en welke files hij weggeschreven heeft naar c:\windows\system32. Is hier een programma voor toevallig om als het ware te 'tracen' wat er tijdens een installatie gebeurt?

Bij voorbaat dank.

Groetjes

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 14:55 ]

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Volgens mij zou ik liever willen weten waarom hij die melding geeft zodat je het kan oplossen. Jij niet? Is je geheugen nog goed?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt mij wel aangezien de machine verder lekker draait.

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:29
Is de installatie niet gewoon corrupt ?

Verwijderd

ik neem aan dat het hier over een installshield installatie gaat. Google eens op "installshield 0x80040707", misschien dat je daar iets aan hebt. Handmatig overzetten van een setup zou ik je niet aanraden. er kunnen veel meer dingen gebeuren dan bestanden in system32 en programmamap zetten, en registryentries aanmaken. ( misschien wordt er ook wel een map in de "application data" aangemaakt, worden er systeembestanden op andere lokaties wegggezet, worden er bestanden geregistreerd in het systeem etc. etc. )

WiI je het toch handmatig proberen, kijk dan eens of er misschien ook iets te doen is met de installshield commandline parameters : http://helpnet.installshi...IHelpSetup_EXECmdLine.htm

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:57

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:50

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Freedo en Question Mark voor jullie inbreng, maar helaas nog steeds dezelfde melding.

Ik ga nog ff verder zoeken...

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:57
Welke programma wil je erop installeren?
Misschien dat het dan wat makkelijker zoekt.
Laat maar ff weten ;)

Verwijderd

Het gaat om het volgende programma:

ISA-V4.300-NL

Integral Service Application (ISA)
================================================
Copyright (c) 1999 - 2005, Tenovis GmbH & Co. KG

Tenovis GmbH & Co. KG

http://www.avaya.nl/

MVG
PEZET

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
Kan je niet met de Sysinternal tools RegMon en FileMon een poging doen om na te gaan waar het fout gaat?

Battle.net tag

Pagina: 1