Op dit moment ben ik in de voorbereidende fase van het opzetten van een Intranet webpage voor een onderneming. Deze pagina zal uit een publiek en beveiligd gedeelte bestaan en alles moet via een CMS te bewerken zijn. Nu ben ik wel goed bekend met PHP maar ik heb nog niets gedaan met ASP.NET. Op school heb ik wel een JAVA module gehad dus ik ga maar gelijk voor c#. Nu heb ik het volgende boek doorgelezen en sommige onderdelen uitgewerkt: Beginning ASP.NET 2.0 in C# 2005 From Novice to Professional..
Na het lezen en doorwerken van dit boek blijf ik toch zitten met een paar basis vragen. Hoe kan ik nu precies de intranet webpage opzetten, ik heb dit wel eens in php gedaan, daarvoor had ik de volgende class bestanden gemaakt:
-Database voor database functies
-Layout voor layout functies
-Pagina als class die ervoor zorgt dat alles wordt aangestuurd
-Etc etc.
Nu vraag ik mij af hoe ik dit precies in ASP moet doen. Code-behind werken is denk ik een mooie functionaliteit, alleen dan krijg je voor elke pagina een class bestand? Met behulp van master pages en themes kun je de layout redelijk goed regelen? En dan heb ik nog iets gelezen over componenten?
De vraag is dus wat is volgens jullie de beste manier om dit op te zetten? Als jullie meer informatie willen dan hoor ik het graag.
Na het lezen en doorwerken van dit boek blijf ik toch zitten met een paar basis vragen. Hoe kan ik nu precies de intranet webpage opzetten, ik heb dit wel eens in php gedaan, daarvoor had ik de volgende class bestanden gemaakt:
-Database voor database functies
-Layout voor layout functies
-Pagina als class die ervoor zorgt dat alles wordt aangestuurd
-Etc etc.
Nu vraag ik mij af hoe ik dit precies in ASP moet doen. Code-behind werken is denk ik een mooie functionaliteit, alleen dan krijg je voor elke pagina een class bestand? Met behulp van master pages en themes kun je de layout redelijk goed regelen? En dan heb ik nog iets gelezen over componenten?
De vraag is dus wat is volgens jullie de beste manier om dit op te zetten? Als jullie meer informatie willen dan hoor ik het graag.