Vorig jaar augustus heb ik een KPN mobile 25 abo afgesloten. Hierbij was het mogelijk om elke 6 maanden je abo kosteloos te wijzigen, ook naar een lager tarief als je minder gebruik maakte dan het lagere bundeltarief. Dit heb ik eind november dus ook maar gedaan omdat mijn verbruik niet bepaald hoog was en dit zou in februari effectief worden gemaakt. Nu in maart heb ik ondertussen een factuur liggen waarop eenmalige kosten staan berekend van € 17,- (ex btw). De dame van de klantenservice van KPN beweerde dat dat klopte maar dat ze het voor deze keer zou crediteren. In het vervolg zou het mij wel in rekening worden gebracht, ook naar een duurder abonnement.
Dit lijkt dus op een wijziging van de algemene voorwaarden, en zoals in art 1:16 lid 4 staat: Indien een Contractant een wijziging van de Algemene Voorwaarden of tarieven, die betrekking
heeft op een door hem afgenomen Dienst, niet wenst te accepteren, kan hij de overeenkomst
met betrekking tot die Dienst schriftelijk beëindigen met ingang van de datum waarop de
nieuwe voorwaarden of tarieven van kracht worden. De schriftelijke opzegging dient voor de
ingangsdatum van de wijziging door KPN te zijn ontvangen.
Zou het mogelijk zijn mij daar nu op te beroepen?
Dit lijkt dus op een wijziging van de algemene voorwaarden, en zoals in art 1:16 lid 4 staat: Indien een Contractant een wijziging van de Algemene Voorwaarden of tarieven, die betrekking
heeft op een door hem afgenomen Dienst, niet wenst te accepteren, kan hij de overeenkomst
met betrekking tot die Dienst schriftelijk beëindigen met ingang van de datum waarop de
nieuwe voorwaarden of tarieven van kracht worden. De schriftelijke opzegging dient voor de
ingangsdatum van de wijziging door KPN te zijn ontvangen.
Zou het mogelijk zijn mij daar nu op te beroepen?
If Linux doesn't have the solution, you have the wrong problem.