Toon posts:

X Fi Xtrememusic digitaal aansluiten op DDTS-100 Decoder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu aangesloten op mijn X Fi Xtreme Music een miniplug-to-female RCA Cable op de Digital I/O poort en deze via een coax cable op de Coax input van mijn DDTS-100 Decoder geplugd. Dit is de enige kabel die ik heb aangesloten.

Om zo muziek via de DDTS-100 te kunnen luisteren de switchbox te omzeilen. Echter hoor ik geen geluid via mijn speakers. Ik heb de DDTS-100 op coaxial gezet en op Dobly PlI Music.

Ik heb bij volume control alle kanalen aan gezet en dat geeft geen resultaat.

Hebben jullie een oplossing voor dit probleem of is het technisch niet mogelijk?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:36
Al in het X-Fi topic gekeken? Daar is dit volgens mij al meerdere malen voorbij gekomen. De kaart kan slechts bij echte digitale content (DVD's bijvoorbeeld) het geluid via SPDIF doorzenden, dus niet bij spellen, mp3's etc.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Sinds wanneer is het geluid van spellen en mp3 niet digitaal?
Het geluid zou gewoon moeten werken, al kun je niet zomaar surround in spellen krijgen.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

bobo1on1 schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 15:02:
Sinds wanneer is het geluid van spellen en mp3 niet digitaal?
Het geluid zou gewoon moeten werken, al kun je niet zomaar surround in spellen krijgen.
Doet die decoder niet alleen Dolby Digital en DTS decoderen ?

Dan zit daar je probleem: Want de Xfi doet geen Dolby Digital / DTS encodering. Dus je decoder kan het signaal niet decoderen/begrijpen.

Dat is ook wat The__Virus zegt: De Xfi kan alleen Doly Digital als "passthrough" doorgeven.

EDIT:
Inderdaad . . .
Advanced Digital Technology Decodes up to 6.1-channel Audio Format
Dolby® Digital EX
DTS®-ES (Matrix and Discrete)
Dolby Pro Logic II (Movie and Music modes)
DTS NEO:6 (Cinema and Music modes)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 15:10 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:36
Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 15:04:
[...]

Doet die decoder niet alleen Dolby Digital en DTS decoderen ?

Dan zit daar je probleem: Want de Xfi doet geen Dolby Digital / DTS encodering. Dus je decoder kan het signaal niet decoderen/begrijpen.

Dat is ook wat The__Virus zegt: De Xfi kan alleen Doly Digital als "passthrough" doorgeven.

EDIT:
Inderdaad . . .

[...]
Dit bedoelde ik inderdaad, zei het alleen een beetje ongeluk en te eenvoudig ;).

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Die decoder zou gewoon pcm moeten kunnen decoderen, op het plaatje staat dat je ook een minidisc speler er op aan kan sluiten.

[ Voor 3% gewijzigd door bobo1on1 op 17-03-2006 16:49 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Pagina: 1