Toon posts:

Van DVD naar video

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Het is niet zo gebruikelijk, maar ik wil heel graag een DVD-schijfje
overzetten naar een videoband. Dit is voor mijn opleiding, de docent kan/wil geen dvd-schijfje bekijken, alleen een videoband :-S. Ik heb het geprobeerd met een DVD-speler, en
een video die op een tv aangesloten waren (hoe precies weet ik niet, was op de audiovisuele afdeling van de school), toen had ik alleen het geluid, niet het beeld. Als ik het thuis probeer
(DVD afspelen en de video op record zetten), dan krijg ik helemaal
niks, alleen een vaag signaal wat hij gewoon van de tv afgehaald heeft,
terwijl de DVD intussen gewoon liep te spelen. Enig idee hoe ik dit
voor elkaar ga krijgen?!

Alvast heel erg bedankt!

Groet,
Annebeth

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:41

franssie

Save the albatross

eigen DVD of film DVD? In laatste geval wordt het al wat lastiger door Macrovision beveiliging...

[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 17-03-2006 13:45 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-02 20:18
De DVD eerst rippen op je PC en dan via TV-Out weer op tape zetten..

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

Topicstarter
Eigen film.

Verwijderd

Topicstarter
Haha, is niet zoveel duidelijker zo sorry, het is een opname van mezelf, dus geen film.

Verwijderd

Topicstarter
Rippen hoeft dus niet eens, ik kan hem zo op mijn pc zetten, maar hoe werkt dat met tv-out? Gaat dat van de pc direct naar de video of naar de tv? Want in dat laatste geval ben ik bang het signaal dan weer niet overkomt, en in het eerste geval mis ik geluid, omdat bij een verbinding van pc naar tv ook alleen het beeld overkomt, en niet het geluid. (misschien kwestie van ander kabeltje)

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 14:46:
Haha, is niet zoveel duidelijker zo sorry, het is een opname van mezelf, dus geen film.
Annebeth klinkt als een vrouw B) je moet eerst je film op je pc zetten.. dan uploaden naar een server en deze hier in dit topic plaatsen en dan via je tv-out je film weer opnemen..

(geintje(tussenhaakjes), mag wel ff op de vrijdag middag he?)

annebeth druk de volgende keer op Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif anders word het gezien als kicken en daar zijn we hier niet van gedient..

Hoe tv-out werkt: De grote tv-out FAQ

[ Voor 25% gewijzigd door andreict op 17-03-2006 14:51 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wordt het niets eens tijd dat die docent met zijn tijd mee gaat. :D Dat heb ik ook gehad op de MTS, kregen we technisch tekenen wat eigenlijk op de computer moets gebeuren, maar omdat de docent niet met zijn tijd meeging mochten we dood leuk met pen en papier aan de slag. 8)7

Wij natuurlijk zelf de pragrammatuur uitpluisen en die docent maar verbaasd reageren dat iedereen zo'n vast hand had. We maakten op het laatst natuurlijk geen enkele tekening met de hand. :Z

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:41

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 14:49:
Rippen hoeft dus niet eens, ik kan hem zo op mijn pc zetten, maar hoe werkt dat met tv-out? Gaat dat van de pc direct naar de video of naar de tv? Want in dat laatste geval ben ik bang het signaal dan weer niet overkomt, en in het eerste geval mis ik geluid, omdat bij een verbinding van pc naar tv ook alleen het beeld overkomt, en niet het geluid. (misschien kwestie van ander kabeltje)
Maar geen beveiliging dus. Als je de verzameling bewegende beelden dus al op DVD hebt zou die vrij simpel naar video overgezet moeten kunnen worden met een scart kabeltje (tenzij je een amerikaanse DVD gemaakt hebt etc). Bij de video recorder wel even de juiste line-in kiezen want anders neem je weer de TV op.

TV out is ook een optie, maar ook dan dien je je video recorder juist in te stellen en moet je niet een kabeltje voor geluid vergeten!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Topicstarter
@andreict

Haha, dit filmpje wil je niet zien, is bijzonder saai (tenzij je nog graag eens een Engelse les wilt volgen ;-) )
Ik zal mbt kicken, ik weet niet het is, maar het is vast niet mijn bedoeling. Ik ga de link over tv-out lezen, alvast bedankt!

En ja, de docente zou zeker eens met de tijd mee mogen gaan, helemaal EENS!

Verwijderd

Topicstarter
Maar geen beveiliging dus. Als je de verzameling bewegende beelden dus al op DVD hebt zou die vrij simpel naar video overgezet moeten kunnen worden met een scart kabeltje (tenzij je een amerikaanse DVD gemaakt hebt etc). Bij de video recorder wel even de juiste line-in kiezen want anders neem je weer de TV op.

Nee, geen beveiliging. De DVD heb ik, da's het probleem niet. De scart-kabel moeten tussen welke apparaten? Amerikaans...eh... het is opname gemaakt met een Sony Handycam. Welke line-in moet ik dan hebben, staat er iets bij?

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-02 20:18
Scart tussen DVD en Video, vervolgens video op Record zetten (afstemmen op het scart-kanaal, das meestal 0 of iets in die richting). Dan druk je Play op die DVD-speler en voila.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Pagina: 1