Voor de JFV heb ik een database ontworpen en die heeft nu drie tabellen: ledenlijst, oud-leden en reunisten. Om snel contact met leden te kunnen zoeken heb ik al een interface geprogrammeerd om op basis van allerlei criteria de mensen te kunnen filteren.
Nu wilde ik dit aanpassen om dit filteren ook op basis van andere tabellen te kunnen doen, maar vooral ook: liefst cumulatief. Waarom is dat nu zo traag? Het gaat bijv. om deze query:
Aantal records: zo'n 2500. Zo'n aantal records in een klap wijzigen is in een paar miliseconden gedaan. Bovenstaande query uitvoeren duurt minuten en leidt tot een enorme belasting van Access.
Waarom?? Of kan dit ook efficienter?
Nu wilde ik dit aanpassen om dit filteren ook op basis van andere tabellen te kunnen doen, maar vooral ook: liefst cumulatief. Waarom is dat nu zo traag? Het gaat bijv. om deze query:
code:
1
| SELECT * FROM `ledenlijst`, `oud-leden`, `reunisten` WHERE ((len(Email) > 3)) |
Aantal records: zo'n 2500. Zo'n aantal records in een klap wijzigen is in een paar miliseconden gedaan. Bovenstaande query uitvoeren duurt minuten en leidt tot een enorme belasting van Access.
Waarom?? Of kan dit ook efficienter?