Toon posts:

Linksys WPS54G

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met een draadloos netwerk. Dit is normaliter beveiligd met een WEP key. Momenteel is deze beveiliging eraf. Ik heb een Linksys WPS54G-EU printservertje, deze hoort via het draadloos netwerk gewoon een ip te krijgen en makkelijk te configureren. Maar zoals gewoonlijk gaat het niet makkelijk.

Het bijgeleverde programma kan de server niet vinden, deze staat dan ook niet in de modem geregistreerd. Daarnaast is er in het boekje niets te vinden voor een default ip adress, voor het geval de server geen ip krijgt. Kan iemand mij helpen om dit op te lossen.

Op google heb 2 uur gezocht en op GOT. Maar het heeft me niets geholpen, misschien dat iemand ervaring met dit geval heeft?

grtz.

Verwijderd

kan je deze niet met een kabel aansluiten en even een vast ip instellen?

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik al 4 uur mee bezig.

Mijn probleem nu is, dat de server niet toegevoegd kan worden in het infrastructuur netwerk. Ik heb deze al op ad-hoc aan de gang gekregen, echter mag de internetverbinding niet wegvallen om een printje te draaien.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 17:56 ]

Verwijderd

Is het al gelukt? ;-) Je moet hem gewoon even met een kabel aan je router hangen, dan is het opgelost.

Heb jij trouwens al meer printjes ermee gemaakt? Soms duurt het veel te lang voordat de printer klaar is met printen (normaal A4). Zou dat aan de netwerk verbinding kunnen liggen?