[Dreamweaver 8] HTML optimaliseren

Pagina: 1
Acties:

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:31
Middag,

Ik vroeg me af of het mogelijk is om HTML te optimaliseren binnen Dreamweaver 8? Deze functie is wel aanwezig in Frontpage 2003 (Te vinden onder Extra > HTML optimaliseren)

Ik vind Frontpage verder een b**t programma en werk daarom liever met Dreamweaver.
Het is dus de bedoeling dat alle HTML-code wordt samengevat in 1 regel.

Iemand die hier ervaring mee heeft?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Alle HTML code samenvatten in 1 regel? Dat is toch geen optimaliseren? IMO kun je het beste optimaliseren met een text-based editor en een goede gedegen kennis van HTML en CSS.

• Vlassie1980
Het gaat me hier niet om kennis van CSS, die heb ik al een klein beetje :P

Komt er gewoon op neer dat in Frontpage een handige functie zit om dit snel om te zetten en ik deze in Dreamweaver zelfs na uitgebreid zoeken niet kan vinden...

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Zerora

Ik Henk 'm!

Bedoel je met optimaliseren loze code er tussenuit halen??
Zo ja, > HTML/CSS, Javascript etc.. gaan leren

Optimaliseren werkt het makkelijkst/effectiefst als je alles handmatig doet.
Dit levert tevens op dat je precies weet wat je webpagina doet (je kent je code beter) dan dat je alles automatisch laat doen.

offtopic:
@ GJ-tje
8)

[ Voor 58% gewijzigd door Zerora op 17-03-2006 13:13 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Vlassie1980
Dit begrijp ik allemaal ook wel, jullie sturen me nu alleen een kant op waar ik niet echt naar op zoek ben :P

Het gaat hier gewoon om een eenvoudige handeling om HTML-code samen te vatten in 1 regel.
Ik werk namelijk met een 3rd-party programma en dat ondersteund alleen HTML-code dat is opgebouwd uit een enkele regel.

Ik zal deze code dus alleen plaatsen als ik zeker weet dat de layout van die pagina op dat moment goed is.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Je bent dus op zoek naar een standaard functie in DW en je wilt niet zelf de code aanpassen, dan is het dus een topic voor SA :)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nippletwister schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 13:01:
Het gaat hier gewoon om een eenvoudige handeling om HTML-code samen te vatten in 1 regel.
Ik werk namelijk met een 3rd-party programma en dat ondersteund alleen HTML-code dat is opgebouwd uit een enkele regel.
Je wilt dus gewoon de newlines (of carriage returns) uit de code halen? Het is geen automatische optimalisatie, maar wel een workaround, om het middels PHP en de str_replace functie van PHP te doen... :)

offtopic:
@Rakkerzero: Full Metal Alchemist! _o_ _o_
Pagina: 1