Gisteren mijn eerste DuaL Layer dvd gemaakt met nero 6.6.1.4. Nu is het probleem dat ik deze enkel in de brander kan lezen?
Overal lees ik dat DVD de standaard is en dat DL DVD een uitbreiding is die door de DVD standaard overal te lezen moet zijn.
Het schijfje in kwestie is een Philipsh DVD+R DL, certified 2,4x, gebrand op 4x.
Maar mijn standalone of andere pc dvd lezers lezen dit niet.
Nu las ik op tweakers een volgen lapje tekst:
" Je moet bij het branden wel aangeven dat 'ie de schijf moet labelen als DVD-rom en niet DVD+R9 (ik heb nog geen DL min schijfjes gebakken) anders kan vrijwel geen enkele speler ze lezen en zeggen ze vrijwel allemaal dat er geen schijf aanwezig is.
Voor meer informatie zoek maar op "booktype" of "bitsetting" "
Bij nero heb ik de tutorial gevolgd waar dat veldje stond en gevonden. Hij zou automatisch de bit naar DVD rom moeten zetten nadat ik mijn DVD+R DL gefikt had, stond dus goed.
Mijn brander is een USB2.0 LG GSA-2164D.
Zie ik iets over het hoofd? Zijn mijn dvd lezers en oude xbox te "oud"?
Overal lees ik dat DVD de standaard is en dat DL DVD een uitbreiding is die door de DVD standaard overal te lezen moet zijn.
Het schijfje in kwestie is een Philipsh DVD+R DL, certified 2,4x, gebrand op 4x.
Maar mijn standalone of andere pc dvd lezers lezen dit niet.
Nu las ik op tweakers een volgen lapje tekst:
" Je moet bij het branden wel aangeven dat 'ie de schijf moet labelen als DVD-rom en niet DVD+R9 (ik heb nog geen DL min schijfjes gebakken) anders kan vrijwel geen enkele speler ze lezen en zeggen ze vrijwel allemaal dat er geen schijf aanwezig is.
Voor meer informatie zoek maar op "booktype" of "bitsetting" "
Bij nero heb ik de tutorial gevolgd waar dat veldje stond en gevonden. Hij zou automatisch de bit naar DVD rom moeten zetten nadat ik mijn DVD+R DL gefikt had, stond dus goed.
Mijn brander is een USB2.0 LG GSA-2164D.
Zie ik iets over het hoofd? Zijn mijn dvd lezers en oude xbox te "oud"?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 12:50 ]