[Python / IRC] Ondervangen van een privmsg

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-02 16:41

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Ik ben bezig met een IRC agent, welke op supybot gebaseerd is. Ik wil graag zodra een user een private gesprek begint iets aan die gebruiker laten zien, is dat mogelijk, weet iemand hoe?

Het kan natuurlijk zijn dat de client niet kan zien wanneer deze toegevoegd wordt aan een private gesprek en er dus ook niet op kan reageren.
Een andere optie zou zijn dat er automatisch een private gesprek wordt gestart als je in het kanaal inlogt.

Cogito Ergo Credo

• truegrit
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-02 15:05
bedoel je nou als de gebruiker een bericht naar jou stuurt, of als de gebruiker in het kanaal komt. In beide gevallen zou je gewoon met een privmsg nick kunnen werken.

Verder snap ik niet wat de bedoeling is :?
ondervangen?

hallo

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Er wordt op IRC zowel voor private als voor channel met PRIVMSG gewerkt.
Enige verschil is de target van de PRIVMSG. Kwestie van afvangen dus.

Ey!! Macarena \o/

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
RaZ schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 17:44:
Er wordt op IRC zowel voor private als voor channel met PRIVMSG gewerkt.
Enige verschil is de target van de PRIVMSG. Kwestie van afvangen dus.
Inmiddels heb ik een beter methode gevonden: ik overerf de onJoin zodat ik deze binnenkrijg. Nu zie ik het dus als een gebruiker in een kanaal komt en open ik dan een privmsg. Dat werkt op zich goed. Wel het nadeel van het ontwikkelen van zoiets dat er nauwelijks documentatie is en dat je het dus moet hebben van de (op zich lekkere hoeveelheid) andere plugins welke wel aanwezig zijn.

Het kostte me wel een flinke tijd voordat ik door had hoe het nu werkte omdat ik zo ongeveer de hele source door moest ploeteren, daarnaast is Python niet echt een fijn taaltje om zo binnen te vallen omdat het werkt met idents en niet met begin/end statements of accolades.

Cogito Ergo Credo

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 03:31

Gerco

Professional Newbie

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
@Gerco
Ja grappenmaker, die rfc ken ik ook wel, ik schrijf alleen plugins gebaseerd op supybot en moet het dus maar doen met de onderliggende laag van supybot, als je een beetje gelezen had wist je dat IRC het probleem niet was...

Link naar supybot:
http://supybot.com/

Ik heb mijn huidige probleem wel opgelost, maar goed er zullen nog wel genoeg nieuwe problemen komen, want ik moet zeggen dat op Windows onder een fatsoenlijke taal ontwikkelen toch simpeler is dan op FreeBSD met Python, maar ja ik ga zometeen natuurlijke taal analyse er mee doen en aangezien er een handige kit daarvoor in Python beschikbaar is heb ik weinig keus.

Cogito Ergo Credo

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Waarom vind je python geen fatsoenlijke taal? Er zijn voor bijna alle toepassingen bibliotheken geschreven, er is praktisch niks wat je met python niet kunt. Voor de rest is het een enorm cleane taal waardoor je code over een half jaar nog steeds duidelijk is, mits je logisch programmeert. Zie ook: http://www.linuxjournal.com/article/3882

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Ivo schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 21:27:
Waarom vind je python geen fatsoenlijke taal? Er zijn voor bijna alle toepassingen bibliotheken geschreven, er is praktisch niks wat je met python niet kunt. Voor de rest is het een enorm cleane taal waardoor je code over een half jaar nog steeds duidelijk is, mits je logisch programmeert. Zie ook: http://www.linuxjournal.com/article/3882
Ik ben eigenlijk een groot voorstander van IDE's en ik vind het nuttig dat er een begin-end of accoladeblok is ipv die idents hoewel het wel nuttig is om het daarom in het onderwijs toe te passen zodat leerlingen iig gedwongen worden in te springen ;) Ik vind dus niet alleen Python een probleem, maar ook vooral het feit dat ik remote moet werken, niet snel eventjes wat kan beunen etc,

Leuke link trouwens, tnx.

[ Voor 12% gewijzigd door jopiek op 20-03-2006 16:36 ]

Cogito Ergo Credo

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Als ik mod_python scripts schrijf dan doe ik dat ook remote met vim. Ik vind het prima werken, maar ik schrijf al mijn programma's in vim dus misschien is het lastiger als je een zware IDE-gebruiker bent. Python is dus gelukkig niet de reden van je `frustraties'.

Verwijderd

@grappenmaker van een TS:
Als je niet weet hoe de supybot API werkt, waarom val je dit forum dan lastig?

klik

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 19:15:
@grappenmaker van een TS:
Als je niet weet hoe de supybot API werkt, waarom val je dit forum dan lastig?

klik
Omdat men daar niet reageert,

als je er op gekeken had zag je dat ik het daar ook al vroeg en ik vind het hier bovendien gezelliger 8)

Cogito Ergo Credo

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Oohw woeps, twee keer is wel wat overdreven...

[ Voor 93% gewijzigd door jopiek op 21-03-2006 13:55 ]

Cogito Ergo Credo

Pagina: 1