Toon posts:

ASUS V9999 GT 256MB happert bij spellen.

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Ik ben sinds deze week overgestapt van een Radeon 9800 pro @ XT naar een ASUS V9999 GT 256MB AGP videokaart. Nu moet ik zeggen dat ik wel tevreden ben met de snelheid en ook bij 3dmark maar bij de spellen wil die soms nog wel is happeren.

Ik geef gewoon een voorbeeld met me Radeon kaart speelde ik fifa06 gewoon vloeiend alles ging vloeiend. Maar met de V9999 GT kaart happert die soms. Ik laat fraps draaien op de achter grond en daar staat 55 fps maar soms heeft die framedrop naar 40. Ik snap het niet dit is een beter kaart dus zou die het toch ook vloeiend moet laten lopen?

Mijn pc specs zijn:
CPU: Intel pentium prescott 3,00ghz
DDR: 2x 512mb (dual)
MoBo: MSI Neo2-v (chipset865pe)
Harddisk: 200 GB

dit alles draait op Windows XP prof (SP2)

Hopelijk kunnen jullie mij enige bruikbare tips geven.

Verwijderd

Heb je de nieuwste drivers op je pc staan??

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Heb je eerste alle oude drivers verwijderd en toen pas de nieuwe geinstalleerd?

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik was vergeten bij te vermelden. Ik heb eerst driver cleaner gebruikt om me oude drivers weg te halen en daarna heb ik me kaart er in gestopt plus de nieuwste Nvidia drivers er op gegooit. Dat was geloof ik iets met 81.98. Dus daar zal het niet aan liggen.

Ook heb ik directx 9.0c dus ik weet het niet hoor. Die kaart zou het met gemak moeten kunnen laten draaien....

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

Welke voeding heb je?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-08 22:34
Probeer eens het volgende (probeer verschillende combinaties):
1. Zet AGP op 4x/8x
2. Zet fastwrites aan/uit
3. Zet sideband addressing aan/uit

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:56
Zoals The_Virus al aangeeft. AGP op 4x zetten en fastwrites uit.

• Cloudy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 09:20
Misschien helpt het om de aperture size naar 256 mb te veranderen als je dit nog niet hebt gedaan. Dit kan je instellen bij je bios.

Wazaa?

Verwijderd

Topicstarter
Dankje voor alle replys maar heeft niks verholpen. Ik snap het niet ik krijg steeds framedrops. maja ik zal het even ook met andere spellen proberen en anders even windows opnieuw installeren. Heb best lang mijn xp er op namelijk. Nogmaals bedankt.

• Final Frontier
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-02 16:16
Laat hier even weten of die nieuwe installatie van Win XP geholpen heeft. Ik heb namelijk hetzelfde probleem met m'n Leadtek A400 GT/TDH 256 ook AGP.

"Commercie kills the scene" - I-f

Verwijderd

Ik denk inderdaad dat de kans groot is dat het wel werkt als je winwods xp er overnieuw opzet. Die drivercleaner haalt waarschijnlijk niet alle meuk weg..
Maar sterkte..

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik laat het hier weten zodra ik windows opnieuw heb geinstalleerd.

• Nilco
Wat voor voeding (merk/type) heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet wat voor merk ( het is geen Qtec) maar mijn voeding was geloof ik 450 watt.

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 00:21

McGryphon

Veul vrouwkes!

1. open kast
2. kijk naar voeding
3. lees wat er op staat
4. kijk of er iets in grote letters op staat
5. zo ja, dat is het merk
6. zo niet, dan staat het ergens anders
7. maak kast dicht
8. zet PC aan
9. start IE / FF
10. ga naar http://gathering.tweakers...insert_message/1119674//0
11. post wat voor voeding het is
12. wacht op reacties

moeilijk hé :Y)
ff serieus, het is toch niet zo'n moeite om ff te kijken?

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Verwijderd

Topicstarter
gast het probleem is dat die etikette waar jij het over hebt aan de bovenkant van me voeding zit en ik het niet kan uit lezen tenzij ik hem er uit haal. En het er uit halen dat is juist het probleem ik heb hem al er moeilijk in gekregen en heb geen zin om dat weer mee te maken. Ik weet in iedergeval dat het geen qtect is alleen ik twijfel of die nou 400 of 450 watt is..

Het is dus wel een moeite om er in te kijken...

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb windows opnieuw geinstalleerd. Moet nu zeggen dat ik geen framedrops heb maar er zijn nieuwere Nvidia drivers uit die heb ik dus ook er op gegooit. Nu weet ik niet of het door me windows of door de nieuwe drivers komt maar mijn probleem is wel opgelost...Bedankt nog voor alle reacties jongens....

• Nilco
Dan denk ik dat er waarschijnlijk nog wat meuk van je oude drivers erop stond waardoor je die framedrops had. Hoe dan ook.. speelse.
Pagina: 1