Toon posts:

Alternatief op GW-FOP38

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand een goede vervanger voor de ze FOP38. In mijn ogen perfect alleen de herrie wordt me nu een beetje te veel.
Waterkoeling was bij mij een optie alleen nu nog geen waterkoeling geld. Iemand een suggestie?

• lambi80
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 22:17

lambi80

zucht....

Gewoon een andere ventilator erop. De Ys-tech 60mm fans zijn erg goed (27cfm) en een stuk stiller (36dB)

AMD XP 2800+@3200+ | Swiftech MC462 | Asus A7V600-X | 1024 MB PC3200 | IBM 60 GXP 40 Gb. | Geforce 5900XT | 40x12x40 Samsung CD-writer | 36 speed AOpen | Belinea 15" TFT

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad, dat kan ook...Thanks...
Iemand andere tips?
Is een Alpha wat?

Verwijderd

Mjah ik zou geen alpha nemen. Zou dan gewoon ander fannetje op de Fop38 zetten...

Verwijderd

Dit is een alternatief. Inplaats van die herrie makende Delta Fan zit er een veel stillere 80mm fan op van 34 db die dus veel minder herrie maakt, terwijl er net zo veel wordt gekoeld.

http://www.3dfxcool.com/bigmofoho.htm

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info.
Ik denk dat ik gewoon een vette fan over de cooler zet. Eentje die dezelfde CFm heeft maar minder herrie. Ik heb al wat ideetjes.
Thanks nogmaals... *D

Verwijderd

Graag gedaan :Y)

De gemiddelde 80mm fan die 0,2A of meer trekt zou het moeten doen.

• Mindfields
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06-2025

Mindfields

Poor man's Ferrari

Alpha maakt alleen heatsinks en ik heb nog nooit een heatsink lawaai horen maken. :+

Een alternatief? Een Sunon (22 CFM en 34 dBA) of een Papst fan. Van de laatste weet ik helaas niets ;(. Persoonlijk zou ik voor een Ys Tech fan gaan, omdat deze relatief weinig lawaai maken en veel CFM's kunnen produceren.

Verwijderd

Da, dat ga ik zelf dus doen. Ystech 27cfm fannetje heb ik net vandaag binnen, voor op m'n Alpha6035 kolertje. En als het even kan een tweede fan er op ge-'stacked'.
>:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit gedaan :
Deze zit op mijn FOP38

Omwentelingen (RPM) : 6800/min +/- 10%
Geluidsnivo : 46.5 dBA
Luchtopbrengst : 37.6 CFM
Amperage : 0.32 A
Gemiddelde Levensduur : 70.000 uur

Deze heb ik er op gegooid :

Amperage : 0,22 A
Verbruik : 2,6 Watt
Omwentelingen : 3200/min
Luchtopbrengst : 42,5 CFM
Geluidsnivo : 36,5 dBA

--

Het geluid is een stuk minder...gelukkig...alleen geldt dat ook voor de koeling helaas. Hij wordt 3'C warmer. ;(
Maargoed, de herrie is weg. Ik zal kijken of ik de luchtflow nog een beetje kan focussen op de heatsink. Nu gaat het er denk ik nog een beetje langs...hierover later meer ;)

De koeler ziet er dus nu zo uit :

*D

• qbits
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-03 13:37
Op dinsdag 23 januari 2001 23:18 schreef Mindfields het volgende:
Alpha maakt alleen heatsinks en ik heb nog nooit een heatsink lawaai horen maken. :+

Een alternatief? Een Sunon (22 CFM en 34 dBA) of een Papst fan. Van de laatste weet ik helaas niets ;(. Persoonlijk zou ik voor een Ys Tech fan gaan, omdat deze relatief weinig lawaai maken en veel CFM's kunnen produceren.
Een blokfluit maakt ook geen geluid als je er niet op blaast. :)
Maar de vorm is natuurlijk wel medebepalend voor het geluid.
De hoekige vinnen van een Alpha sink doen meer geluid vermoeden dan de ronde staafjes van een Globalwin.
Zeker weten doe ik het natuurlijk niet, maar als iemand beide koelblokjes in huis heeft zeg ik ; uitproberen en posten maar. :7

egineers law : If it doesn't fit force it, if it breaks it needed replacing anyway.

Verwijderd

Op woensdag 24 januari 2001 13:18 schreef qbits het volgende:

[..]
Een blokfluit maakt ook geen geluid als je er niet op blaast. :)
Hehe Rofl Afbeeldingslocatie: http://members.tripod.com/~cannon_fodder/smilies/burn.gif

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:50
Op dinsdag 23 januari 2001 23:18 schreef Mindfields het volgende:
Nee??
Ik had een Alpha P3125 op mijn Celly met 2 Ystech fans.
De meeste herrie kwam van de "zingende" heatsink.
De fins van de heatsink zijn 5 centimeter lang. Reken maar dat die gaan "zingen" :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Op woensdag 24 januari 2001 13:01 schreef CRiViT het volgende:
Ik heb dit gedaan :
Deze zit op mijn FOP38

Omwentelingen (RPM) : 6800/min +/- 10%
Geluidsnivo : 46.5 dBA
Luchtopbrengst : 37.6 CFM
Amperage : 0.32 A
Gemiddelde Levensduur : 70.000 uur

Deze heb ik er op gegooid :

Amperage : 0,22 A
Verbruik : 2,6 Watt
Omwentelingen : 3200/min
Luchtopbrengst : 42,5 CFM
Geluidsnivo : 36,5 dBA

--

Het geluid is een stuk minder...gelukkig...alleen geldt dat ook voor de koeling helaas. Hij wordt 3'C warmer. ;(
Maargoed, de herrie is weg. Ik zal kijken of ik de luchtflow nog een beetje kan focussen op de heatsink. Nu gaat het er denk ik nog een beetje langs...hierover later meer ;)

De koeler ziet er dus nu zo uit :

*D
Vin'k toch wel aardig gelukt hoor. Ik heb m'n Ystech fannetje van 3dfxcool binnen gehad, gemonteerd op m'n Alphatje.

Scheelt heeeeel veel herrie en maar 2 graden in temp :)
Pagina: 1