[overzicht] Ethernet harddisk's icm functie's

Pagina: 1
Acties:
  • 1.065 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37691

Topicstarter
Omdat ik gek word van allemaal oude topic's met halve informatie die je zelf moet doorzoeken probeer ik hier even een nieuw topic te maken, wat alle informatie bevat en ook niet zal wegvallen. Ik zal namelijk geen plaatjes gebruiken, en ook geen externe bestanden, alles komt hier van GoT af, zodat er geen informatie zoek kan raken dmv serverwissel/bestand verwijderd.

Ik ben zelf op zoek naar een NAS die via (S)FTP te benaderen is, met een interne voeding, zodat ik niet contuni een voeding hoef mee te nemen (soms vergeet je hem, en is weer extra balast in mijn tas.

Hier heb ik een tabelletje met wat functie's die ik probeer te beheren adhv de posts die hier gedaan gaan worden, zodat er een DUIDELIJK overzicht is. Er zijn een paar beschrijvingen:
[list]• FW - FireWire aansluiting• Driver - Is het benodigd om een driver te installeren vooradt je hem kan benaderen. Zoals bijvoorbeeld bij een NAS protocol (via RDP, etc). Groen = Geen driver, rood = Driver• GPL - Geeft aan of de hardeschijf een open-systeem hanteerd, zoals bijvoorbeeld Linksys, Freecom, Asus, enzovoort.

Productnaam (klik voor meer specs)USBFWNetHDD('s)SizeFTPDriverGPL
Freecom - Classic SL Network DriveX-100Mb180 - 400GBNeeJaNee
Freecom - FSG-3 Storage GatewayXX100Mb1+160 - 500GBJaNeeJa
NETGEAR Storage Central SC101XX100Mb2NoneNeeJaNee
Linksys NSLU2XX100Mb2x USB HostnvtJaJaJa
Linksys - EFGxxxXX1000MbMax 2120 - 250GBNeeJa99% kans?
Iomega StorCenter 300GBXx1000Mb1 int, 4 usb160 - 300GBJaNeeJa
Asus wl-700gXx100Mb1 + 3x usb160 x GBJaNeeJa
Conceptronics CHD3LAN2XX100Mb1160-500 GBJaVoor USBOnb?

Toevoegingen aan matrix:
Plaats in het topic de volgende tabel, dan voeg ik adhv de informatie die gepost word een linkje toe aan de startpost, zie de bovenstaande tabel, die maak ik adhv een "stukje" van de onderstaande post:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
[table border=1][tr][td][b]Productnaam[/b][/td][td align=center][b]USB[/b][/td][td align=center][b]FW[/b][/td][td align=center][b]Net[/b][/td][td align=center][b]HDD('s)[/b][/td]
[td align=center][b]Size[/b][/td][td align=center][b]FTP[/b][/td][td align=center][b]Driver[/b][/td][td align=center][b]GPL[/b][/td][/tr]

[tr][td]..productnaam..[/td]
[td align=center bgcolor=green]X[/td]
[td align=center bgcolor=red]x[/td]
[td align=center bgcolor=green]100Mb[/td]
[td align=center]..x..[/td]
[td]x GB[/td]
[td align=center bgcolor=red]X[/td]

[/tr][/table]
[table border=1][tr][td]I/O Read[/td][td]I/O Write[/td][td]RAID[/td][td]Voeding[/td][td]Prijzen[/td][td]Website[/td][td]Overige[/td][/tr]

[tr]
[td]..read..[/td]
[td]...write...[/td]
[td]...raid...[/td]
[td]..intern/extern...[/td]
[td]..prijs..[/td]
[td]..website..[/td]
[td]...comment...[/td]
[/tr]

[/table]

On request kan ik aanpassingen maken, zoals extra optie's die "standaard" er bij moeten staan omdat zoiets wel handig is om te vermelden. En er is ook (binnenkort) een tooltje beschikbaar die de juiste UBB code genereerd, zodat je zelf niet "al te moeilijk" hoeft te doen.

Mocht je iets als bron willen gebruiken, in dit topic is veel te vinden.

offtopic:
Ja ik maak voor iedere device een nieuwe topic post, ik kan geen HTML gebruiken als user hé. Anders kon ik netjes naar een <a name=""> verwijzen, dus vandaar het aantal posts.

[edit]
Mocht iemand iets toevoegen: DM me even ;) .

04-08-2006: Even nieuwe producten geupdate.

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 37691 op 04-08-2006 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ProductnaamUSBFWNetHDD('s)SizeFTPDriverGPL
Freecom - Classic SL Network DriveX-100Mb180 - 400GB-Ja-

I/O ReadI/O WriteRAIDVoedingPrijzenWebsiteOverige
Uitzoeken..Uitzoeken..NeeExtern80GB - 120GB - 160GB - 250GB - 400GBklikDriver werkt icm TrueSAN of soortgelijk, dus zonder installatie, geen gebruik.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 37691 op 17-03-2006 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dat 'driver' is een beetje onduidelijk. Het lijkt me juist gunstig als geen driver vereist is, dus kun je misschien beter doen: geen driver vereist = groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ smvs: Aanpassing gemaakt.

Freecom - FSG-3 Storage GatewayXX100Mb1+160 - 500GBXNeeX

..read.....write...NeeExtern160GB - 250GB - 400GB - 500GBklikGebaseerd op Linux - Source @ http://www.openfsg.com/

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 37691 op 17-03-2006 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
NETGEAR Storage Central SC101XX100Mb2NoneXJaX

..read.....write...Stripe, mirror, losExternklikklikProbleem met warmteontwikkeling volgends het Netgear forum. Verder kan je zelf 1 of 2 schijven toevoegen aan de device, die zijn er dus niet standaard bij geleverd. Ook na telefonisch contact met NETGEAR bleek hij op een eigen OS te draaien, dus aanpassen van de functies gaat echt niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 37691 op 17-03-2006 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Linksys NSLU2XX100Mb2x USB HostnvtXXX

..read.....write...NeeExternklikklikhttp://www.nslu2-linux.org

Linksys - EFGxxxXX1000MbMax 2120 - 250GBXX99% kans?

..read.....write...NeeExternEFG120 - EFG250klikPrinterpoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114270

@ ^^: _o_ netjes!

Ik ben zelf ook een tijdje op zoek naar een NAS oplossing: maw, of een servertje neerplempen of zo'n netgear storage ding. ik heb nl mijn schijven al. Maar eigenlijk zoek ik gewoon een nas ding met 4 ide/firewire poorten, maar die kan ik dan weer nergens vinden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wellicht handig om de prijzen of een link naar de pricewatch erbij te zetten?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-05 15:48
Waarom pas je de starterspost niet elke keer aan, ipv er onder bij zetten? Lijkt me een stuk overzichtelijker

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Microkid schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 20:04:
Wellicht handig om de prijzen of een link naar de pricewatch erbij te zetten?
Ik heb besloten om dit niet in de matrix zelf te doen, omdat deze nou al "moeilijk" past, als ik dat zou toevoegen dan ben ik nog meer ruimte kwijt. Vandaar dat ik ze in de userposts heb gezet, zodat ik er heen kan linken (naar de specifieke informatie).
Moffin schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 20:13:
Waarom pas je de starterspost niet elke keer aan, ipv er onder bij zetten? Lijkt me een stuk overzichtelijker
Ja dat dacht ik in het begin ook, toen ik begon met een ander topic, daar moest ik continu alle informatie verzamelen en handmatig onder elkaar editen, nou is het een kwestie van copy/paste row + url. Ook moest ik dan onhandig gaan doen met verschillende colspan's/rowspan's enzo. En niet te vergeten dat ik geen HTML rechten heb, en dus geen <a name="blaat"> links kan aanmaken, om zo naar een stukje in de pagina te linken vanuit de matrix naar een desbetreffend product, door ze in verschillende posts te plaatsen kan ik makkelijk linken naar de specifieke producten.

[edit]
Iomega StorCenter 300GBXx1000Mb1 int, 4 usb160 - 300GBXXX

..read.....write...NeeExtern250GB - 300GBklikreview

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 37691 op 17-03-2006 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-02 14:42
Handig topic.. gelijk maar even gebookmarked om in de gaten te houden..

Ik ben net op zoek naar een oplossing voor veel storage in mijn netwerkje waarbij ik mijn linux server wil vervangen. ( die maakt me net te veel geluid en andere dingen die die deed (mail en web) staan nu extern.)

Ik had zelf de Netgear SC101 al gevonden. (Ik wil een apparaat waar ik minimaal 1 grote schijf of het
liefst zoals bij deze netgear 2 schijven in kan hangen en die dan via het netwerk gebruiken)

Wel heb ik er nog wat vragen over. Ik verwachte dat je dit gewoon via een windows share zou kunnen mounten maar als ik alles zo lees dan moet je eerst speciale client software installeren op je pc ?
(als ik het fout heb dan hoor ik het graag) (Als het wel klopt dan moet ik verder zoeken)

Hoop dat er nog mensen zijn die dit soort producten weten die aan de volgende eisen voldoet:

1) Alleen het kastje. Zelf een schijf toevoegen
2) Benaderbaar via een share zonder aparte client software ( wel af te schermen d.m.v. paswoord of ip nummers/reeks )

Optie 2 is het belangrijkste.. Optie 1 kan evt. veranderen als dit niet te vinden is of gewoon te duur gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik moet eerlijk toegeven dat er niet echt veel apparatuur is die de functionaliteit bied die ik zelf wou hebben, dus ik heb gekozen voor een USB disk, die ik dan in de toekomst via een nieuwer apparaat met USB + netwerk kan aansluiten.

Ik denk dat er voor jou niet veel andere apparaten te vinden zijn dan de SC101, het enige nadeel is idd de driver. Misschien dat je hem via de Linksys NSLU kan aansturen (mits er een linux driver is), maar iets anders zou ik ook niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:24
Gitano schreef op maandag 27 maart 2006 @ 14:46:
Handig topic.. gelijk maar even gebookmarked om in de gaten te houden..

Ik ben net op zoek naar een oplossing voor veel storage in mijn netwerkje waarbij ik mijn linux server wil vervangen. ( die maakt me net te veel geluid en andere dingen die die deed (mail en web) staan nu extern.)

Ik had zelf de Netgear SC101 al gevonden. (Ik wil een apparaat waar ik minimaal 1 grote schijf of het
liefst zoals bij deze netgear 2 schijven in kan hangen en die dan via het netwerk gebruiken)

Wel heb ik er nog wat vragen over. Ik verwachte dat je dit gewoon via een windows share zou kunnen mounten maar als ik alles zo lees dan moet je eerst speciale client software installeren op je pc ?
(als ik het fout heb dan hoor ik het graag) (Als het wel klopt dan moet ik verder zoeken)

Hoop dat er nog mensen zijn die dit soort producten weten die aan de volgende eisen voldoet:

1) Alleen het kastje. Zelf een schijf toevoegen
2) Benaderbaar via een share zonder aparte client software ( wel af te schermen d.m.v. paswoord of ip nummers/reeks )

Optie 2 is het belangrijkste.. Optie 1 kan evt. veranderen als dit niet te vinden is of gewoon te duur gaat worden.
toon volledige bericht
nog even wachten op de asus wl700g:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1042251
daar kan 1 hd in en 3 aangesloten via usb, is ftp, samba en webserver.... 8)

ik wacht inmiddels al een halfjaar op dat ding :(

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
-Jaap-io schreef op maandag 27 maart 2006 @ 16:54:
[...]

nog even wachten op de asus wl700g:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1042251
daar kan 1 hd in en 3 aangesloten via usb, is ftp, samba en webserver.... 8)

ik wacht inmiddels al een halfjaar op dat ding :(
Ziet er op zich leuk uit.. zit ook een router in begrijp ik.. dat heb ik nou net niet nodig maarja kan die functie natuurlijk ook gewoon niet gebruiken ;-)
Die netgear SC101 schijnt hele slechte preformence te hebben en in combinatie met speciale software valt die in iedergeval af..

Ik ga me even verdiepen in de wl700g :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:24
Gitano schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 09:56:
[...]

Ziet er op zich leuk uit.. zit ook een router in begrijp ik.. dat heb ik nou net niet nodig maarja kan die functie natuurlijk ook gewoon niet gebruiken ;-)
Die netgear SC101 schijnt hele slechte preformence te hebben en in combinatie met speciale software valt die in iedergeval af..

Ik ga me even verdiepen in de wl700g :-)
hier kan je wat zien over de preformance > http://www.wl500g.com/showpost.php?p=28823&postcount=5
zowiezo is daar aardig wat info beschikbaar > http://www.wl500g.com

het grote nadeel van de wl700g is de vraag of hij er ooit nog komt ;)

Asus wl-700gXx100Mb1 + 3x usb160 x GBXXX (?)

..read.....write......raid.....extern.....n.n.b.....http://www.wl500g.info.....is nog niet uit. Is ook gelijk router...

[ Voor 43% gewijzigd door -Jaap-io op 28-03-2006 10:10 ]

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 09:18

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik zie de Lacie Ethernet Disk'en niet:
http://www.lacie.com/products/range.htm?id=10007

Of Buffalo tech:

http://www.buffalo-technology.com

[ Voor 3% gewijzigd door Dukey op 28-03-2006 10:45 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
Deze liep ik tegenaan bij de MediaMarkt gisteren.

Conceptronics CHD3LAN2XX100Mb1160-500 GBXVoor USBX ?

..read.....write......raid.....intern/extern...250GB versie € 178,-http://www.conceptronic.n...ID=1288&Prod=CHD3LAN&st=1De 250GB versie heb ik zien straan bij de Mediamarkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twido
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-01-2021

Twido

Eens een ALFA, altijd een ALFA

Ik heb reeds een externe Lacie van 250 gig via usb, maar ik zou eigenlijk gewoon een HD willen die ik aan mijn router hang en waar ik met al de PC's hier toegang tot heb. Dit liefst zonder dat er ingewikkelde software of andere dingen moeten worden uitgevoerd (zoals bij een gewone usb uitvoering dus) Als 2de vraag ik me af of zo een schijf dan continue draait of enkel als ze benaderd wordt?
Dus eigenlijk zoek ik een simpele NAS oplossing. Wie kan me hier in informeren want ik zie het niet allemaal zo duidelijk meer _/-\o_
Ahja , backup functies zou handig zijn en een printerpoort ook.
is dit iets bv: http://www.mobile-harddis...ddisk-p-153.html?cPath=28

Waarom hebben zulke schijven ook nog USB en / of firewire als ze toch met een eternetkabel verbonden worden?

cooler master cosmo,gigabyte X58 ,Q720 ,3x2GB OCZ platinium,seagate 500gig 32 mb cache,HP ZR24W,Creative gigaworks progamer g500,creative X-fi Xtreme audio pci-e,selfmade waterkoeling 0db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Topicstart geupdate. Bedankt voor de bijdrage. :)

@ Twido: Misschien een Asus WL700g nemen? Hier kan je naar connecten met FTP (en smb/samba). Op dit apparaat draait Linux, daardoor is een hdd-autoshutdown wel te regelen (denk ik). Wel dmv een custom firmware, maar dat maakt niet uit.
Anders kan je ook een ander apparaat nemen wat Linux draait. Het voordeel van de WL700g is dat hier ook al een printerpoort op zit. Een printerpoort heeft niets meer met NAS te maken, maar icm de WL700g... ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 37691 op 04-08-2006 23:32 ]

Pagina: 1