Omdat ik gek word van allemaal oude topic's met halve informatie die je zelf moet doorzoeken probeer ik hier even een nieuw topic te maken, wat alle informatie bevat en ook niet zal wegvallen. Ik zal namelijk geen plaatjes gebruiken, en ook geen externe bestanden, alles komt hier van GoT af, zodat er geen informatie zoek kan raken dmv serverwissel/bestand verwijderd.
Ik ben zelf op zoek naar een NAS die via (S)FTP te benaderen is, met een interne voeding, zodat ik niet contuni een voeding hoef mee te nemen (soms vergeet je hem, en is weer extra balast in mijn tas.
Hier heb ik een tabelletje met wat functie's die ik probeer te beheren adhv de posts die hier gedaan gaan worden, zodat er een DUIDELIJK overzicht is. Er zijn een paar beschrijvingen:
[list]• FW - FireWire aansluiting• Driver - Is het benodigd om een driver te installeren vooradt je hem kan benaderen. Zoals bijvoorbeeld bij een NAS protocol (via RDP, etc). Groen = Geen driver, rood = Driver• GPL - Geeft aan of de hardeschijf een open-systeem hanteerd, zoals bijvoorbeeld Linksys, Freecom, Asus, enzovoort.
Toevoegingen aan matrix:
Plaats in het topic de volgende tabel, dan voeg ik adhv de informatie die gepost word een linkje toe aan de startpost, zie de bovenstaande tabel, die maak ik adhv een "stukje" van de onderstaande post:
On request kan ik aanpassingen maken, zoals extra optie's die "standaard" er bij moeten staan omdat zoiets wel handig is om te vermelden. En er is ook (binnenkort) een tooltje beschikbaar die de juiste UBB code genereerd, zodat je zelf niet "al te moeilijk" hoeft te doen.
Mocht je iets als bron willen gebruiken, in dit topic is veel te vinden.
[edit]
Mocht iemand iets toevoegen: DM me even
.
04-08-2006: Even nieuwe producten geupdate.
Ik ben zelf op zoek naar een NAS die via (S)FTP te benaderen is, met een interne voeding, zodat ik niet contuni een voeding hoef mee te nemen (soms vergeet je hem, en is weer extra balast in mijn tas.
Hier heb ik een tabelletje met wat functie's die ik probeer te beheren adhv de posts die hier gedaan gaan worden, zodat er een DUIDELIJK overzicht is. Er zijn een paar beschrijvingen:
[list]• FW - FireWire aansluiting• Driver - Is het benodigd om een driver te installeren vooradt je hem kan benaderen. Zoals bijvoorbeeld bij een NAS protocol (via RDP, etc). Groen = Geen driver, rood = Driver• GPL - Geeft aan of de hardeschijf een open-systeem hanteerd, zoals bijvoorbeeld Linksys, Freecom, Asus, enzovoort.
Productnaam (klik voor meer specs) | USB | FW | Net | HDD('s) | Size | FTP | Driver | GPL |
Freecom - Classic SL Network Drive | X | - | 100Mb | 1 | 80 - 400GB | Nee | Ja | Nee |
Freecom - FSG-3 Storage Gateway | X | X | 100Mb | 1+ | 160 - 500GB | Ja | Nee | Ja |
NETGEAR Storage Central SC101 | X | X | 100Mb | 2 | None | Nee | Ja | Nee |
Linksys NSLU2 | X | X | 100Mb | 2x USB Host | nvt | Ja | Ja | Ja |
Linksys - EFGxxx | X | X | 1000Mb | Max 2 | 120 - 250GB | Nee | Ja | 99% kans? |
Iomega StorCenter 300GB | X | x | 1000Mb | 1 int, 4 usb | 160 - 300GB | Ja | Nee | Ja |
Asus wl-700g | X | x | 100Mb | 1 + 3x usb | 160 x GB | Ja | Nee | Ja |
Conceptronics CHD3LAN2 | X | X | 100Mb | 1 | 160-500 GB | Ja | Voor USB | Onb? |
Toevoegingen aan matrix:
Plaats in het topic de volgende tabel, dan voeg ik adhv de informatie die gepost word een linkje toe aan de startpost, zie de bovenstaande tabel, die maak ik adhv een "stukje" van de onderstaande post:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| [table border=1][tr][td][b]Productnaam[/b][/td][td align=center][b]USB[/b][/td][td align=center][b]FW[/b][/td][td align=center][b]Net[/b][/td][td align=center][b]HDD('s)[/b][/td] [td align=center][b]Size[/b][/td][td align=center][b]FTP[/b][/td][td align=center][b]Driver[/b][/td][td align=center][b]GPL[/b][/td][/tr] [tr][td]..productnaam..[/td] [td align=center bgcolor=green]X[/td] [td align=center bgcolor=red]x[/td] [td align=center bgcolor=green]100Mb[/td] [td align=center]..x..[/td] [td]x GB[/td] [td align=center bgcolor=red]x[/td] [td align=center bgcolor=red]X[/td] [td align=center bgcolor=red]x[/td] [/tr][/table] [table border=1][tr][td]I/O Read[/td][td]I/O Write[/td][td]RAID[/td][td]Voeding[/td][td]Prijzen[/td][td]Website[/td][td]Overige[/td][/tr] [tr] [td]..read..[/td] [td]...write...[/td] [td]...raid...[/td] [td]..intern/extern...[/td] [td]..prijs..[/td] [td]..website..[/td] [td]...comment...[/td] [/tr] [/table] |
On request kan ik aanpassingen maken, zoals extra optie's die "standaard" er bij moeten staan omdat zoiets wel handig is om te vermelden. En er is ook (binnenkort) een tooltje beschikbaar die de juiste UBB code genereerd, zodat je zelf niet "al te moeilijk" hoeft te doen.
Mocht je iets als bron willen gebruiken, in dit topic is veel te vinden.
offtopic:
Ja ik maak voor iedere device een nieuwe topic post, ik kan geen HTML gebruiken als user hé. Anders kon ik netjes naar een <a name=""> verwijzen, dus vandaar het aantal posts.
Ja ik maak voor iedere device een nieuwe topic post, ik kan geen HTML gebruiken als user hé. Anders kon ik netjes naar een <a name=""> verwijzen, dus vandaar het aantal posts.
[edit]
Mocht iemand iets toevoegen: DM me even
04-08-2006: Even nieuwe producten geupdate.
[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 37691 op 04-08-2006 23:22 ]