[Suse 10.0] Crash tijdens install - geen useraccounts (nOOb)

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• OfNoAvail
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-02 19:39

OfNoAvail

Beter een half gezegde...

Topicstarter
Na de installatie (en het geven van het password voor de root) ben ik updates gaan installeren.
Toen liep de pc vast en heb ik gerestart.

Ik heb dus nog geen lokale useraccounts aangemaakt en nu kan ik dus niet inloggen...
Doordat ik net begin met Suse heb ik geen idee hoe ik dit moet herstellen zonder een compleet nieuwe install uit te moeten voeren.

Hoe kan ik nu een useraccount toevoegen?

• OfNoAvail

OfNoAvail

Topicstarter
iemand?

• cherwin
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Toets in CTRL + ALT + F2 dan kom je in een virtual console. Daar typ je het adduser commando om gebruikers toe te voegen.

En nog iets, het is niet netjes om zo snel een reactie verwachten. Iets meer geduld in de toekomst aub, vooral om het feit dat ik nergens uit je post kan opmaken dat je maar iets opgezocht hebt op google of GOT search.

Tell me your problem, not the solution you think I should build for you.

• OfNoAvail

OfNoAvail

Topicstarter
excuses... stress :'(
Bedankt in ieder geval!!!

• doelman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-02 12:23
Of type in die console het commando yast in. Dan krijg je een text-based configuratiescherm.

Mijn pianomuziek: http://www.youtube.com/user/doelman

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-02 23:16
OK, een topic na meer dan een dag kicken als er geen reacties zijn okee, maar binnen een uur, dat is niet de bedoeling. Als iedereen dat gaat doen...

Verder lijkt het me een goed idee om voor dit soort problemen eerst eens de documentatie er op na te slaan, want dit is echt wel te vinden. Inloggen als root, gebruikers toevoegen met 'adduser' is inderdaad een goede mogelijkheid.

Succes met de installatie verder, maar dit topic ga ik iig wel sluiten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.