Toon posts:

client login naam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een webserver (LAMP) in een intranet waar bezoekers files kunnen oploaden. Om te weten wie een file heeft gestuurd, moet er een gebruikersnaam worden meegestuurd (het gaat NIET om authenticatie). Het idee is om die gebruikersnaam op de een-of-andere manier uit de client te trekken.
Ik wil graag weten of dit mogelijk is en zoja, wat sleutelwoorden waar ik naar kan zoeken op het internet.
Zoeken op Got en het internet naar 'username' en termen als 'dom' en 'javascript' geeft veel resultaten, maar ik schijn niet te kunnen vinden wat ik zoek.

PS 1
de meeste clients zijn Win2K/WinXP met IE6. Soms een andere browser (firefox) en soms een linux box met bv mozilla

PS 2
zoeken op 'dom' in GoT geeft een hoop resultaten mbt doom :?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-02 17:02

André

Analytics dude

Ik heb ooit een app gemaakt waarmee ik met ASP gewoon de NT username uitlas. Volgens mij zat die in de SERVER collection en was het de AUTH_USER of LOGON_USER. Daar moet je het wel mee kunnen vinden ;)

Verder hoort dit in PRG

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
[google=nt username php]

Human Bobby

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden. Dit was aanvankelijk gepost in WEB en ik denk dat het daar nog steeds thuis hoort (javascript/vbscript/???). Als dit namelijk opgelost wordt aan de server kant, zijn er teveel onafhankelijkheden die niet beinvloed kunnen worden (bv proxy servers die het ipaddress veranderen)..

Ik heb nbtstat gedownload en gecompileerd voor mijn slackware box. Daar kom ik inderdaad bovenstaand probleem mee tegen en bv firewall settings op de client.

Andere oplossingen ??