[PHP] Automatische URL herkenning bij input?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik zit met het probleem dat als ik een url invoer bij een een formulier, en ik schrijf het weg naar een andere pagina, dat hij het dan niet als link weergeeft zeg maar. Is er een manier om dit anders te doen? Zodra ik www. intoets wil ik graag dat hij het zo weergeeft.

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

In de manual bij preg_replace() staan veel voorbeelden om autolinkification te bewerkstelligen. :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

• Cruz
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-10-2025
Hmm misschien helpt het als je duidelijker uitlegt wat je precies wil...

Wat ik eruit begrijp is dat je in een text input field een url intiept, en dat je wilt dat dit automatisch een klikbare hyperlink wordt vanaf het moment dat je www. in hebt gevoerd?

Dat zou met javascript kunnen, onchange, onclick etc. (Kan onclick voor een text veld?)
Maar misschien bedoel je dus heel iets anders (wat de preg_replace opmerking hierboven zou verklaren :p).

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

TS zegt mijns inziens duidelijk dat het probleem is, dat de input niet als link wordt weergegeven wanneer het naar een andere pagina is 'weggeschreven'. ;)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

• Fles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2023
Zo iets:
code:
1
((http://)?(www\.[^ ]+?\.[^ .]{2,3}))

Maar ik denk dat dit meer in Programming hoort.

• MauriX
Eeuh misschien moet ik erbij zeggen dat ik een beginner ben met PHP. WAt mijn probleem is is het volgende:
Ik heb:
1 invulveld
1 wegschrijf 'pagina'

Als ik (bv) www .tweakers .net (zonder spaties)invul in het invulveld en wegschrijf, dan wil ik graag dat op de 'wegschrijf-pagina' www.tweakers.net komt te staan. clickable.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:08

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Een link in html maak je met de <a href ="dinges">dinges</a> tag. Wil jij een link maken dan zul je ervoor meoten zorgen dat dat op die pagina zo geschreven wordt. Wil je dat automatisch laten gebeuren dan zul je zelf code moeten schrijven die een ingetikte url omzet in een link tag.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Fles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2023
[kauw modus]
code:
1
$output = preg_replace('/((http://)?(www\.[^ ]+?\.[^ .]{2,3}))/', '<a href='http://\\3'>\\1</a>', $input);

[/kauw modus]
Dat is hem volledig (maar niet volledig getest ;))

[ Voor 34% gewijzigd door Fles op 17-03-2006 11:11 ]

• MauriX
Vet bedankt! Maar ik heb dus zo weinig verstand van php, dat mijn vraag is HOE/WAAR doe ik dat. hier moet het komen www.lazylife.nl/shout.

[ Voor 30% gewijzigd door MauriX op 17-03-2006 11:19 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-02 17:02

André

Analytics dude

Wat heb je dan al geprobeerd? En waarom werkte dat niet? Moeten we je echt alles voorkauwen? Zoals ik gisteren ook zal zei: neem eerst eens wat tutorials door voordat je je direct in het diepe stort.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.