Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

GSM stuk na 4 dagen: Vodafone laat mij nu al 3 weken wachten

Pagina: 1
Acties:

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
'Disclaimer': Dit topic gaat niet over het technische aspect van een GSM. Mocht dit topic daarom beter passen in de SG bijvoorbeeld, dan wil ik een mod vragen bij deze dat te doen.

13 maart j.l. is mijn abonnement bij Vodafone ingegaan. Ik heb hierbij een Nokia N70 gekozen. Dit toestel heb ik zaterdag 4 maart ontvangen. Nu was ik gisteren (telefonisch) in gesprek met iemand en toen viel de speaker waardoor ik de tegenpartij hoorde, uit. Na enige tijd kwam ik erachter dat het echt gebeurd was daarmee.

Ik heb gisteren contact opgenomen met Vodafone, die vertelden mij dat ik het toestel kon brengen naar een Vodafone City Point en dat ie vanaf daar dan verstuurd zou worden om aangeboden te worden ter reparatie.

Ik had men nog gevraagd daar of er niet een andere oplossing is, want ik vind het extreem irritant dat een toestel wat ik 4 dagen in gebruik heb, nu al niet meer functioneert naar behoren. Had ik hem in de winkel van Vodafone gekocht, dan viel het binnen de 5 dagen omruil-garantie, maar omdat ik het telefonisch heb besteld (via Vodafone Sales) kunnen ze ineens niets meer voor mij doen behalve het toestel laten repareren. De telefoniste vroeg mij nog wel of ik een vervangend toestel garantie had, maar die garantie houdt niets meer in dan dat je een apparaat krijgt waarmee je kunt bellen, iets in de richting van een alom bekende 3310. Een N70 is meer dan een telefoon alleen.

Nu vraag ik mij af of het redelijk is dat ik een nieuw toestel wil van hun omdat dit zo kort gebeurt na aanvang van het abonnement en ze mij nu gewoon 2-3 weken laten wachten. En mocht dit mogelijk zijn, hoe ik dat richting hun kan motiveren. Het toestel zal vást opengaan om het te kunnen repareren, ik ben er dan ook lichtelijk benauwd voor dat er mogelijk krasjes opzitten als ie terugkomt of dat ik bij gebruik gewoon kan merken dat het open is geweest.

Het meeste vervelende blijf ik dus vinden dat ze me nu al direct het hele reparatietraject laten afwachten met een toestel wat direct in het begin het al begeeft op een vrij essentieel punt. Wat kan ik doen of ben ik gedwongen af te wachten?

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-10 17:10
Als hij gisteren kapot is gegaan, hoe kan je dan zeggen dat Vodafone je nu al 3 weken laat wachten?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Yohan schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 10:04:
Als hij gisteren kapot is gegaan, hoe kan je dan zeggen dat Vodafone je nu al 3 weken laat wachten?
Het is misschien een verwarrende topictitel inderdaad. Ik bedoelde te zeggen dat ze mij nu 3 weken gaan laten wachten. :)

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-10 17:10
Het lijkt me sterk dat een 'Vodafone omruilgarantie' alleen geldt als je in de shop aanschaft. Het is toch hetzelfde bedrijf waar je mee te maken hebt? Gewoon nog 'es bellen en op je strepen gaan staan.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:29

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Dat heeft te maken met voorraadissue's. De Telefonische & Websales is echt apart van de CityPoints. Die mogen het gewoon niet omruilen als hij niet bij een CityPoint is aangeschaft simpelweg omdat je dan het hele systeem door elkaar gooit. Irriteer mij er zelf ook wel aan (je bent toch een bedrijf? en ja ik werk in een CityPoint).

Dus nog eens bellen en op je strepen gaan staan heeft totaal geen nut. Je zal het niet voor elkaar krijgen. Enige wat je kan doen is het gewoon rechtstreeks in het CityPoint halen, daar zijn ze gewoon wat coulanter en makkelijker mocht er wat mis zijn.

@ TS : Heb je laten noteren dat je toestel onbeschadigd is ingeleverd ? Mocht er dan wat mis zijn wordt er gewoon voor vervanging gezord. Ik zet het altijd op de reparatiebon en er gebeurt bijna nooit wat, maar die ene keer dat het wel gebeurd staat de klant in zijn/haar recht en wordt er gewoon voor gezorgd dat Dynafix het beschadigde onderdeel vervangt. Maak je daar geen zorgen over.

Verwijderd

SanderTje! schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 10:01:
'Disclaimer': Dit topic gaat niet over het technische aspect van een GSM. Mocht dit topic daarom beter passen in de SG bijvoorbeeld, dan wil ik een mod vragen bij deze dat te doen.

13 maart j.l. is mijn abonnement bij Vodafone ingegaan. Ik heb hierbij een Nokia N70 gekozen. Dit toestel heb ik zaterdag 4 maart ontvangen. Nu was ik gisteren (telefonisch) in gesprek met iemand en toen viel de speaker waardoor ik de tegenpartij hoorde, uit. Na enige tijd kwam ik erachter dat het echt gebeurd was daarmee.

Ik heb gisteren contact opgenomen met Vodafone, die vertelden mij dat ik het toestel kon brengen naar een Vodafone City Point en dat ie vanaf daar dan verstuurd zou worden om aangeboden te worden ter reparatie.

Ik had men nog gevraagd daar of er niet een andere oplossing is, want ik vind het extreem irritant dat een toestel wat ik 4 dagen in gebruik heb, nu al niet meer functioneert naar behoren. Had ik hem in de winkel van Vodafone gekocht, dan viel het binnen de 5 dagen omruil-garantie, maar omdat ik het telefonisch heb besteld (via Vodafone Sales) kunnen ze ineens niets meer voor mij doen behalve het toestel laten repareren. De telefoniste vroeg mij nog wel of ik een vervangend toestel garantie had, maar die garantie houdt niets meer in dan dat je een apparaat krijgt waarmee je kunt bellen, iets in de richting van een alom bekende 3310. Een N70 is meer dan een telefoon alleen.

Nu vraag ik mij af of het redelijk is dat ik een nieuw toestel wil van hun omdat dit zo kort gebeurt na aanvang van het abonnement en ze mij nu gewoon 2-3 weken laten wachten. En mocht dit mogelijk zijn, hoe ik dat richting hun kan motiveren. Het toestel zal vást opengaan om het te kunnen repareren, ik ben er dan ook lichtelijk benauwd voor dat er mogelijk krasjes opzitten als ie terugkomt of dat ik bij gebruik gewoon kan merken dat het open is geweest.

Het meeste vervelende blijf ik dus vinden dat ze me nu al direct het hele reparatietraject laten afwachten met een toestel wat direct in het begin het al begeeft op een vrij essentieel punt. Wat kan ik doen of ben ik gedwongen af te wachten?
als je het toestel 4 maart hebt ontvangen is het formeel ook al 2 weken oud.

• goof.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-11 12:00
Ook 's gehad, nog in de beginjaren van GSM, toevallig ook bij Vodafone (toen nog Libertel). GSM toestel (Panasonic) was verstuurd met TPG en kwam met een breuk in het scherm uit de verpakking. Zelfde ellende, toestel moest retour, kreeg leentoestel formaatje baksteen.

Brief op hoge poten t.a.v. de directie (niet dat het dáár aankomt, maargoed) vertuurd naar straatadres Libertel, toen ik Heerlen. Binnen paar dagen had ik een nieuw toestel. 8)
Zeg niet dat het nu nog werkt, maargoed.....

Assumption is the mother of all fuck-ups

Pagina: 1