Kan niet op server komen

Pagina: 1
Acties:
  • 675 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mheydo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-12-2025
Ik heb hier een Acer Aspire 3000 laptop liggen met een probleem.
Het probleem is dat ik niet op de shared files van de server kom (\\XXX)
als ik erop wil komen krijg ik een adresbalkfout "kan het opgegeven item \\xxx niet vinden".

Ik heb wel gewoon internet en het ligt echt aan de laptop want we hebben het met een anderen laptop geprobeerd precies dezelfde en die ging er probleemloos op.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik heb gezocht op het forum maar zonder resultaat.

[ Voor 8% gewijzigd door mheydo op 17-03-2006 09:13 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:05

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Werk je ook met profielen? Zo ja, heb je dan ook wel het goede profiel te pakken (en staat dat ook goed ingesteld op de server?)

Wauw, een sig!

• mheydo
Effe kijken

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Heeft die laptop toevallig in een netwerk gehangen..?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-04 02:32
en kun je die machine wel pingen vanaf een dosprompt? Ik heb ook eens zoiets gehad, bleek dat het wél lukte als ik met een andere gebruikersnaam inlogde 8)7

ach...in een volgend leven lach je er om!

• mheydo
Ja hij heeft in een netwerk gehangen bij een gezin maar daar hadden ze hetzelfde probleem

• mheydo
Ik kan gewoon pingen

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-04 02:32
en log nou eens in met een andere gebruikersnaam en probeer dan nog eens om op \\server te komen?

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Doe dan es \\IPvanserver.

• mheydo
Nop dezelfde foutmelding ping doet het en internet ook ik snap het niet

• mheydo
De ipvanserver doet het ook gewoon hij wilt gewoon niet in die shared files komen van de server

• JHMvP
  • Laatst online: 16-04 13:40

JHMvP

Veritas logica est

Werkgroepnaam instellen?

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

Verwijderd

staat op de server jouw accountnaam onder toegang hebben?

en probeer dit eens

\\(servernaam)\c$

• mheydo
Werkgroepnaam nagekeken staat goed en \\xxx\c$ werkt helaas ook niet
krijg gewoon dezelfde fout "adresbalk kan het item \\xxx\c$ niet vinden".

Verwijderd

onder welk account sta je ingelogd? en kun je met datzelfde account wel met een andere pc de server op?

• mheydo
Ingelogd onder administator en kan gewoon op anderen pc's inloggen kan dit probleem niet aan settings in de laptop liggen?

Verwijderd

daar zit ik aan te denken ja.

maar wat. dat is de hamvraag

• mheydo
geen idee :'(

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

Als je wel kunt pingen op het IP-adres en niet op NAAM dan moet je je lokale DNS-instelling maar eens controleren of de server in je hosts-file opnemen.

Verwijderd

klopt zet het im je hostfile.

en ga is naar de server als

\\(ip adress server\c$

• mheydo
Kan wel op naam pingen maar ik ga wel kijken

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

NETBIOS instellingen gecontroleerd?

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-04 12:08

TF

bla bla

tis een probleem van je explorer. Hij snapt niet dat je met \\xxx een server probeert te benaderen. Hij kan nml. het object niet vinden ipv de verwachte foutmelding: Kan netwerknaam niet vinden.

• mheydo
Hoe los ik het op?

• TF

TF

bla bla

ja daar zat ik ook al aan te denken. Heb het zelf een keer eerder gezien. Maar weet 1 2 3 de oplossing even niet.

Maar misschien weet een ander wat? Ik gaf alleen even een nieuwe insteek

Verwijderd

TF schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 10:00:
tis een probleem van je explorer. Hij snapt niet dat je met \\xxx een server probeert te benaderen. Hij kan nml. het object niet vinden ipv de verwachte foutmelding: Kan netwerknaam niet vinden.
Volgens mij is wat je schrijft onzin. Want namelijk als jij je netwerk resources probeert te benaderen met bijv Mijn netwerklocaties, gebeurt in feite precies hetzelfde.

De opdracht \\ip of \\netwerknaam moeten gewoon allebei werken.

Verder, Wat is het OS van de server? Heb je de policies wel voldoende staan? Heb je uberhaubt wel shares openstaan?

• mheydo
shares staan open os is 2003 sbs

[ Voor 85% gewijzigd door mheydo op 17-03-2006 10:05 ]

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

Okay, als het nu nog niet werkt zou het wel eens wat te maken kunnen hebben met al-dan-niet encrypted passwords. Geef eerst eens wat info m.b.t. OS server, OS laptop, OS overige werkstations, domain of werkgroep, etc. etc. etc.

• TF

TF

bla bla

misschien in Explorer - Extra - Mapopties- bestandstypen.....misschien zit daar i ets niet helemaal lekker

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

SBS2003? Domein dus!
Domeinnaam goed instellen, DNS- en gateway-instelling naar server, PC registreren, als goede domeingebruiker inloggen en klaar.

[ Voor 11% gewijzigd door JHMvP op 17-03-2006 10:10 ]

• TF

TF

bla bla

Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 10:03:
[...]

Volgens mij is wat je schrijft onzin. Want namelijk als jij je netwerk resources probeert te benaderen met bijv Mijn netwerklocaties, gebeurt in feite precies hetzelfde.

De opdracht \\ip of \\netwerknaam moeten gewoon allebei werken.

Verder, Wat is het OS van de server? Heb je de policies wel voldoende staan? Heb je uberhaubt wel shares openstaan?
Niet vergeten dat het wel werkt vanaf andere werkstations. OFwel, de server lijkt in eerste instantie goed te werken. Het probleem zou dan te vinden moeten zijn op de laptop zelf. En vind jij de melding niet vreemd?:kan het opgegeven item \\xxx niet vinden

[ Voor 3% gewijzigd door TF op 17-03-2006 10:08 ]

• vinnux
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
/Offtopic
Koop een ladder of en takelwagen dan moet je er wel "op" komen

Verwijderd

TF schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 10:08:
[...]

Niet vergeten dat het wel werkt vanaf andere werkstations. OFwel, de server lijkt in eerste instantie goed te werken. Het probleem zou dan te vinden moeten zijn op de laptop zelf. En vind jij de melding niet vreemd?:kan het opgegeven item \\xxx niet vinden
Zoals iemand boven mij al zegt heeft het waarschijnlijk te maken met een domein, en daar kom je als Non-existant op dat domein niet zomaar op :)

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

"Koop een ladder"... Hilarisch...

[ Voor 60% gewijzigd door JHMvP op 17-03-2006 10:13 ]

• mheydo
laptop loopt op win xp home allen pc's hier lopen op win xp pro
maar ik denk toch echt dat het aan de laptop zelf ligt want op allen pc's doet alles het goed
en de foutmelding is inderdaad vreemd

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

XP Home!?!?!?
Volgens mij kan Home niet op SBS2003 omdat deze geen domeinen ondersteunt.

[ Voor 37% gewijzigd door JHMvP op 17-03-2006 10:16 ]

• mheydo
ladder heb ik naast me staan de wagen is onderweg :P

• TF

TF

bla bla

Home!!!! aaah ja dat kan (gaat) een probleem opleveren. Die heeft minder netwerkfuncties.

Maybe oplossing:

http://www.ntcompatible.com/story8718.html

[ Voor 43% gewijzigd door TF op 17-03-2006 10:18 ]

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

TF schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 10:16:
Home!!!! aaah ja dat kan (gaat) een probleem opleveren. Die heeft minder netwerkfuncties.

Maybe oplossing:

http://www.ntcompatible.com/story8718.html
Dit is geen oplossing maar een tijdelijke workaround zonder precies te weten welke consequenties dit heeft in de (nabije) toekomst.

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Staat Windows firewall misschien aan? Zo ja, uitzetten dus

• mheydo
firewall heb ik al uit gezet

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Heb ooit ook zoiets gehad, toen heb ik een lokale policy veranderd en toen deed hij het weer. Weet alleen niet meer welke policy het was, daar zou je even in moeten verdiepen.

Verwijderd

windows Home heeft geen domein controllers of whatso ever. je kan dan met home niet op een domein komen. tenminste niet van windows zelf af. er zullen vast wel scripts enzo voor gemaakt zijn maar waar die te vinden zijn geen idee. wat ik wel weet is dat home zeer onstabiel is voor netwerken. en domeinen niet of heel slecht ondersteunt.

• TF

TF

bla bla

JHMvP schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 10:20:
[...]

Dit is geen oplossing maar een tijdelijke workaround zonder precies te weten welke consequenties dit heeft in de (nabije) toekomst.
pfff het gaat om een thuis netwerkje en dergelijke met waarschijnlijk een illegale versie van sbs. Maak je niet zo druk

• mheydo
eigelijk zit ik hier op mijn stagelplaats en mag ik niks illegaals doen
ik ben aan het kijken voor die policys
en de laptop is van een klant

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-04 11:56
Windows XP home edition kan gewoon verbinding maken met een 2003 server hoor, geen probleem, je kunt alleen geen wachtwoorden opslaan voor bestanden en mappen die gedeeld zijn, je kunt niet meer dan 5 dacht ik netwerkconnecties maken en je kunt hem natuurlijk niet in het domein hangen.

Ik raad TS aan om de client voor Microsoft netwerken eens te de-installeren, laptop opnieuw op te starten en de client voor Microsoft netwerken weer te installeren. Je kunt dit doen bij de eigenschappen voor je netwerkverbinding. Ik heb ook ooit vergelijkbare problemen gehad, ik kon een SBS 2003 server pingen en dergelijke maar ik kwam niet aan de shares en ik kon hem niet in het domein hangen, was een Acer notebook met XP professional. Van alles uitgeprobeerd, alles nagekeken, alle soorten cache gerefreshed die er maar waren, hosts bestand nagekeken, instellingen met betrekking tot eigen computernaam, firewall, dns en dhcp 20x nagekeken en uiteindelijk tot de conclusie komen dat het niet mogelijk was maar nadat ik de client voor Microsoft netwerken opnieuw had geïnstalleerd werkte het :)

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

TF schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 10:30:
[...]
pfff het gaat om een thuis netwerkje en dergelijke met waarschijnlijk een illegale versie van sbs. Maak je niet zo druk
Het blijkt dat hij op een stageplaats zit en de bewuste laptop is van een klant dus een goed advies is hier WEL op z'n plaats.

Ergo, HOME eraf, PROF erop.

[ Voor 11% gewijzigd door JHMvP op 17-03-2006 11:27 ]

• GH45T
JHMvP schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 11:24:
[...]

Het blijkt dat hij op een stageplaats zit dus een goed advies is hier WEL op z'n plaats.
Ik vind sowieso de conclusie van TF een beetje overdreven, ook thuis kun je legaal SBS draaien hoor, kijk maar eens wat een OEM SBS licentie kost, zo'n 400 euro heb je er een.

En verder vind ik het onnodig om te concluderen dat iemand illegale software draait zonder dat dit vast staat.

• mheydo
Ik heb gekeken bij het microsoft netwerk client heb die weggehaald en nu wil ik hem opnieuw installeren en krijg ik een melding dat ik een diskette of cd nodig heb :S

• GH45T
mheydo schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 11:34:
Ik heb gekeken bij het microsoft netwerk client heb die weggehaald en nu wil ik hem opnieuw installeren en krijg ik een melding dat ik een diskette of cd nodig heb :S
Welke bestanden wil hij dan hebben? Staan die in de i386 map? Zo ja dan kun je ze ook proberen uit een servicepack te halen :)

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

Anyway, voor zover dit al ZOU werken (heb het zelf niet geprobeerd maar het lijkt me sterk) zal deze HOME -installatie nooit een member van het betreffende domein kunnen zijn. Dus; (share-) beveiligingen zullen t.b.v. de HOME-installaties waarschijnlijk worden gewijzigd naar lees/schrijf/wijzig/etc. rechten voor IEDEREEN, waarmee je dan ook weer een beveiligingsrisico introduceert. Wiens verantwoordelijkheid wordt dit?

Er is maar 1 echte oplossing; PRO gebruiken.

• GH45T
JHMvP schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 11:42:
Anyway, voor zover dit al ZOU werken (heb het zelf niet geprobeerd maar het lijkt me sterk) zal deze HOME -installatie nooit een member van het betreffende domein kunnen zijn. Dus; (share-) beveiligingen zullen t.b.v. de HOME-installaties waarschijnlijk worden gewijzigd naar lees/schrijf/wijzig/etc. rechten voor IEDEREEN, waarmee je dan ook weer een beveiligingsrisico introduceert. Wiens verantwoordelijkheid wordt dit?

Er is maar 1 echte oplossing; PRO gebruiken.
Waarom zou je meteen rechten voor iedereen moeten maken?

Je kunt toch onder een andere gebruiker verbinding maken, ook in home.

Dat je niet op het domein aan kunt melden wil niet zeggen dat je meteen maar alle shares wagenwijd open moet gooien hoor.

• TF

TF

bla bla

ik zeg sbs eruit...... Netware erin :-)

goed, zit op stage adres. Had ik niet begrepen omdat er eerder over een 'gezin' gesproken werd. Heb ik vast niet goed gelezen, maar dat heb ik wel meer.

XP Pro installeren is de conclusie en waarschijnlijk de oplossing van dit probleem.

• GH45T
TF schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 11:50:
ik zeg sbs eruit...... Netware erin :-)
Omdat één laptop de shares niet kan benaderen?
goed, zit op stage adres. Had ik niet begrepen omdat er eerder over een 'gezin' gesproken werd. Heb ik vast niet goed gelezen, maar dat heb ik wel meer.

XP Pro installeren is de conclusie en waarschijnlijk de oplossing van dit probleem.
Waarom zou TS in godsnaam Professional moeten installeren? Ik heb de verschillen tussen Home en Professional al opgenoemd op netwerkgebied en nog bulder je erdoorheen dat Professional de oplossing is.

Dus nogmaals, XP Home kan prima een (SBS) 2003 server share benaderen. Het probleem zit ergens anders.

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

GH45T schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 11:45:
[...]Waarom zou je meteen rechten voor iedereen moeten maken?

Je kunt toch onder een andere gebruiker verbinding maken, ook in home.

Dat je niet op het domein aan kunt melden wil niet zeggen dat je meteen maar alle shares wagenwijd open moet gooien hoor.
Ik zei ook "waarschijnlijk" want de praktijk leert dat dat zal gaan gebeuren omdat na verloop ook Jantje, Pietje, Klaasje en Truusje zal willen kunnen werken via een Home-installatie...

SBS eruit, geen Netware erin (tenzij het 3.12 of 4.xx is _/-\o_ )...Linux servertje erin!

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

GH45T schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 11:57:
[...]

Omdat één laptop de shares niet kan benaderen?

[...]

Waarom zou TS in godsnaam Professional moeten installeren? Ik heb de verschillen tussen Home en Professional al opgenoemd op netwerkgebied en nog bulder je erdoorheen dat Professional de oplossing is.

Dus nogmaals, XP Home kan prima een (SBS) 2003 server share benaderen. Het probleem zit ergens anders.
Ja, hoogstwaarschijnlijk het feit dat alleen "domeingebruikers" rechten hebben op die share...

• GH45T
JHMvP schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 12:00:
[...]

Ja, hoogstwaarschijnlijk het feit dat alleen "domeingebruikers" rechten hebben op die share...
Klik eens met je rechtermuisknop op Deze computer en dan op netwerkverbinding maken, zwaai vervolgens eens naar het regeltje Verbinding maken via een andere gebruikersnaam en klik er daarna op.

vul je gebruikersnaam in van het domein (gebruiker@domein.dmn) en je wachtwoord en zorg ervoor dat je in het venstertje voor netwerkverbinding maken de juiste map probeert te benaderen.

En als je je gebruikersnaam en wachtwoord wilt slaan zul je verbinding moeten maken met een netwerkprinter, dan krijg je wel het vakje te zien waar je gebruikersnaam en wachtwoord op kunt slaan.

Dus nogmaals en nu voor de laatste keer, met XP Home edition kun je verbinding maken met een share op een SBS2003 server.

[ Voor 3% gewijzigd door GH45T op 17-03-2006 12:08 ]

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-04 22:16
De Windows Firewall heb je al uitgezet, zeg je. Draait de client heel toevallig ZoneAlarm als firewall? ZoneAlarm wil dat soort verkeer namelijk ook vaak tegenhouden.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

GH45T schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 12:07:
[...]
En als je je gebruikersnaam en wachtwoord wilt slaan zul je verbinding moeten maken met een netwerkprinter, dan krijg je wel het vakje te zien waar je gebruikersnaam en wachtwoord op kunt slaan.

Dus nogmaals en nu voor de laatste keer, met XP Home edition kun je verbinding maken met een share op een SBS2003 server.
Hmmm...in Home kun je geen domein-lid of -gebruiker zijn dus het zal ook wel niet zo jofel gaan met het ontvangen van domein-grouppolicies.

Maar je hebt gelijk; je KUNT met HOME contact maken met een SBS2003-share (mits de beveiliging flink open is gegooid) maar je KUNT ook een spijker in de muur slaan met een schroevendraaier. Maar of een goede timmerman dit ook daadwerkelijk zou adviseren...

• GH45T
JHMvP schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 12:24:
[...]

Hmmm...in Home kun je geen domein-lid of -gebruiker zijn dus het zal ook wel niet zo jofel gaan met het ontvangen van domein-grouppolicies.

Maar je hebt gelijk; je KUNT met HOME contact maken met een SBS2003-share (mits de beveiliging flink open is gegooid) maar je KUNT ook een spijker in de muur slaan met een schroevendraaier. Maar of een goede timmerman dit ook daadwerkelijk zou adviseren...
Wat heb je met policies te doen als je een share wilt benaderen?

De ACL wordt overgenomen van de gebruiker waarmee je de share benaderd dus ook daar gooi je de beveiliging open.

Om maar even door te gaan met vreemde vergelijkingen, als jij de trekhaak van je auto kapot hebt dan koop je een vrachtauto??

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Heb je een vuurmuur draaien op die Acer (ook de windows firewall), zet die eens uit. klinkt alsof je niet van de benodigde poorten gebruik mag maken. Kan je wel een terminal sessie voor elkaar krijgen ?

[ Voor 17% gewijzigd door Pong op 17-03-2006 12:39 ]

Geen Ping, wel Pong

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

GH45T schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 12:31:
[...]
Om maar even door te gaan met vreemde vergelijkingen, als jij de trekhaak van je auto kapot hebt dan koop je een vrachtauto??
?!?! Als die trekhaak stuk is gegaan omdat ik er regelmatig een oplegger van 40 ton mee moet slepen, dan zou dat inderdaad de enige juiste keuze zijn. 8)

Het komt hier op neer; TS mag dit dan misschien aan de wandel krijgen, het is niet de bedoeling van de ontwerpers van het systeem geweest. Wijk je hiervan af dan loop je per definitie risico's (veranderende klantenwensen, ondersteuning door anderen, standaard SBS-procedures werken niet meer, etc.etc.etc.).

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

JHMvP schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 10:14:
XP Home!?!?!?
Volgens mij kan Home niet op SBS2003 omdat deze geen domeinen ondersteunt.
Je hoeft Windows 2003 ook niet per se in een domein erbij hangen of er een domein aan hangen (middels Active Directory)... ;) Dus je gist nu gewoon maar wat... ;)

Snap ook niet helemaal, waarom XP Home geen domeinen zou ondersteunen... D'r is een patch voor Windows 98 geloof ik, zodat je (ook al is het zelfs dan nog lastig) op een Active Directory kan inloggen... ;) Dus zal er ook wel zoiets zijn voor XP Home (denk ik)

Als je namelijk in het domein in kan loggen, dan moet je ook gewoon op de shares kunnen, tenzij een user natuurlijk geen rechten heeft op een bepaalde share... Of als de share niet beschikbaar is... :)

[ Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 17-03-2006 13:01 ]

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

GJ-tje schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 12:59:
[...]
Je hoeft Windows 2003 ook niet per se in een domein erbij hangen of er een domein aan hangen (middels Active Directory)... ;) Dus je gist nu gewoon maar wat... ;)
'túúrlijk... Dus jij adviseert om SBS2003 niet in een domein te hangen?
Snap ook niet helemaal, waarom XP Home geen domeinen zou ondersteunen... D'r is een patch voor Windows 98 geloof ik, zodat je (ook al is het zelfs dan nog lastig) op een Active Directory kan inloggen... ;) Dus zal er ook wel zoiets zijn voor XP Home (denk ik)
...maar dat maakt het niet een goede keuze voor iemand die op z'n stageplek iets voor een klant moet doen.

• GH45T
JHMvP schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 13:08:
Als je server alleen maar mail afhandelt, bestanden deelt, websites draait en de rest van dat soort dingen en je hebt vaak wisselende computers waarom niet?
...maar dat maakt het niet een goede keuze voor iemand die op z'n stageplek iets voor een klant moet doen.
Volgens mij snap je het niet helemaal of wel?

TS is bezig met een laptop van een klant en wil iets van een netwerkshare afhalen. Ik heb nergens kunnen lezen dat de laptop op vaste basis in het netwerk komt te hangen, anders adviseerde ik ook om professional te installeren.

Zullen we weer ontopic gaan en deze hele discussie maar stoppen want wat TS wil kan prima met Home.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

JHMvP schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 13:08:
Waar zie je mij een advies geven dan? :? Ik zeg alleen, dat ook Windows 2003 servers niet per se in een domein hoeven te hangen. Zoals een andere user boven me ook al post, heb je het voor bepaalde dingen niet zo nodig. Denk hierbij ook aan een Windows PC, ingericht als router... Heb je ook niet per se een AD voor nodig... :)

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

offtopic:
Sorry, 'k heb vandaag m'n kristallen bol niet bij me

SBS2003 niet in domain? Zie http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;555087

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

JHMvP schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 13:34:
offtopic:

SBS2003 niet in domain? Zie http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;555087
Dus omdat het daar staat, ben ik verplicht om Windows SBS2003 in AD-mode te gooien? Terwijl er bij de symptoms (symtomen) het volgende staat:
A Windows 2003 Small Business Server may shut down unexpectedly if setup was not completed correctly.
Als ik SBS2003 als (bijv.) FTP server wil gebruiken, ga ik daar geen AD voor installeren, AD vertraagt namelijk de server enorm (Bij server 2003 weliswaar minder dan bij 2000, maar toch)

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 17-03-2006 13:44 ]

• GH45T
JHMvP schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 13:34:
offtopic:

Als we nu toch al bezig zijn, jij gaf aan om SBS2003 in een domein te hangen, niet om hem domeincontroller te maken.

in een domein hangen is lid maken van een domein als je het mij vraagt.

Maar dit gaat allemaal zo ver offtopic dat het geen zin heeft om hier een discussie over te beginnen.
GJ-tje schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 13:43:
[...]
Dus omdat het daar staat, ben ik verplicht om Windows SBS2003 in AD-mode te gooien? terwijl er bij de symptoms (symtomen) het volgende staat:
[...]
SBS2003 ziet dcpromo als een gedeelte van de setup.

Terug ontopic aub.

[ Voor 24% gewijzigd door GH45T op 17-03-2006 13:45 ]

• mheydo
bedankt jonges het is gelukt ik moest die client netwerk onderdelen overnieuw installeren
Pagina: 1