Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] CPU load 100% op 'Niet actieve systeemprocessen'*

Pagina: 1
Acties:
  • 5.371 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nu toch iets raars meegemaakt. Wilde laatst een dvd branden, maar mijn NEC 3540 kwam niet boven de 1.3x uit ( terwijl ik normaal altijd 12x brandt ).

Op een gegeven moment reboot mijn systeem spontaan ( ik gebruikte Nero ). Heb toen bij wijze van test Alcohol 120% gebruikt, maar ook dit programma liet het afweten.
Nu dacht ik dat het aan mijn DVD-Brander lag, dus heb ik van mijn werk een andere meegenomen ( Pioneer 110 ) maar deze had hetzelfde probleem.

Ik keek in de taskmanager en daar bleek de CPU Load 100% te zijn.Ik heb gescand naar virussen e.d. maar ik heb er geen.

Ik gebruik nu Windows MCE 2005 maar heb een dual boot met Windows XP pro erbij en het stomme is: Wanneer ik win xp pro gebruik, dan is er niks aan de hand :?

Weet iemand waar ik nog kan kijken, wat ik nog kan proberen?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Wat je nog kan proberen? Wat heb je al geprobeerd dan?

Verwijderd

Kijk eerst in je taskmanager welke service die 100% geeft, misschien dat we je dan wat verder kunnen helpen.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:45
Begin eens met te kijken welk proces 100% cpu gebruikt...

Roomba E5 te koop

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:21

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kijk eens als je primaire en secundaire kanalen op PIO staan. Staan ze op PIO, dan moet je ze even veranderen naar (U)DMA. Werkt dat niet, dan moet je even het kanaal verwijderen waar je brander op zit.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gekeken en hetgene wat het meeste CPU load veroorzaakt zijn:

"Niet-actieve systeemprocessen"

Het rare is dat mijn mouse-cursor ook tergend langzaam gaat :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 09:17:

Dan is je cpu load dus ook geen 100% 8)7

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:21

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Download eens ProcessExplorer van Systernals. Misschien dat je dan kan achterhalen wat het probleem veroorzaakt (hij kan zien welk proces welke DLL files gebruikt).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 09:18:
[...]

Dan is je cpu load dus ook geen 100% 8)7
Het kan ook zijn dat de kernel veel processortijd opneemt. Je moet eens in taakbeheer op "beeld > "kerneltijden weergeven" klikken. Dan krijg je een extra rode grafiek.

Verder zou ik inderdaad controleren of je brander niet in PIO mode draait. Die moet normaalgezien op DMA staan.

Verwijderd

Topicstarter
Admiral Freebee schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 09:27:
[...]

Het kan ook zijn dat de kernel veel processortijd opneemt. Je moet eens in taakbeheer op "beeld > "kerneltijden weergeven" klikken. Dan krijg je een extra rode grafiek.

Verder zou ik inderdaad controleren of je brander niet in PIO mode draait. Die moet normaalgezien op DMA staan.
De brander staat in gewoon in DMA inderdaad.
Ik dacht eerst dat er andere hardware ( mobo, cpu of memory ) defect was, maar in mijn andere OS ( win xp pro ) is er niks aan de hand.

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-11 16:30
Just a hunch: Heb je alles geupdate? Of deed het probleem zich pas voor na een update?

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Verwijderd

Topicstarter
Kaaswagen schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 09:37:
Just a hunch: Heb je alles geupdate? Of deed het probleem zich pas voor na een update?
Alles is geupdate, het probleem deed zich inderdaad voor na de 1-na-laatste update.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 09:42:
[...]

Alles is geupdate, het probleem deed zich inderdaad voor na de 1-na-laatste update.
update eraf gooien?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Ik zou eerst even bekijken waar die update precies voor is, voordat je het ene gat met het andere gaat dichten. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik begin eens even met de Windows versie in je topic titel te zetten - let hier aub ook zelf op :)

Verwijderd

_the_crow_ schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 09:48:
[...]
Ik zou eerst even bekijken waar die update precies voor is, voordat je het ene gat met het andere gaat dichten. :)
als je update voor 100% cpu load zorgt denk ik toch dat je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan zeggen dat er iets niet klopt aan die update ;)

maar idd, welke update is het?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal straks even kijken, ben nu op mijn werk. Is het mogelijk om de updates dan te controlleren ( op datum en dergelijke? ).

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 14:19:
Ik zal straks even kijken, ben nu op mijn werk. Is het mogelijk om de updates dan te controlleren ( op datum en dergelijke? ).
Bij WindowsUpdate kan je de 'update'-geschiedenis laten zien. Dat is een overzicht waar ook de installatie-datum genoemd staat. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 09:21:
Download eens ProcessExplorer van Systernals. Misschien dat je dan kan achterhalen wat het probleem veroorzaakt (hij kan zien welk proces welke DLL files gebruikt).
Ik heb nu Process Explorer aan staan, en er staat bij PID, 0| CPU 98.46| bij discription staat niks en bij company name staat ook niks.

Echt vreemd...

Zou ik dit niet kunnen fixen met Norton systemworks ofzo?

-edit- ik zie nu dat ie bij hardware interrupts fluctueerd van 80 tot 100... zou het dan toch mijn CPU zelf zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 18:07 ]

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-11 15:50
Veel CPU usage bij hardware interrupts wijst meestal op een brakke driver. Recent drivers geupdate ?

Whatever

Verwijderd

Topicstarter
Sloompie schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 18:13:
Veel CPU usage bij hardware interrupts wijst meestal op een brakke driver. Recent drivers geupdate ?
ehm.. nee geen drivers geupdate lately. Misschien wel een idee om drivers te updaten dan?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Uhm... dat houd gewoon in dat je PC idle is.
Kortom, niets aan het handje

Ey!! Macarena \o/

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Er is wel een probleem aangezien het branden traag gaat en zelfs zijn muisaanwijzer schokkerig over het scherm beweegt. Er is iets dat in kernel modus draait dat veel processortijd gebruikt en dat iets zal waarschijnlijk een (brakke) driver zijn. Ik zou het toch in die richting zoeken. Misschien de drivers inderdaad eens updaten.

Wat zijn trouwens de specificaties van jouw computer? Ik heb al wel eens negatieve verhalen gehoord over de IDE drivers van nVidia. De standaard IDE drivers van Windows zouden het veel beter doen.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 09:17:

Dat is dus te voor hoeveel procent ie uit z'n neus zit te vreten 8)7

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 07:59

Shaidar

Ik had hetzelfde probleem :)

[rml][ XP] DPC slurpt tot 40% van CPU[/rml]

Niet opgelost, het is na een tijdje gewoon weggegaan ....

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Verwijderd

Topicstarter
Admiral Freebee schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 23:49:
Er is wel een probleem aangezien het branden traag gaat en zelfs zijn muisaanwijzer schokkerig over het scherm beweegt. Er is iets dat in kernel modus draait dat veel processortijd gebruikt en dat iets zal waarschijnlijk een (brakke) driver zijn. Ik zou het toch in die richting zoeken. Misschien de drivers inderdaad eens updaten.

Wat zijn trouwens de specificaties van jouw computer? Ik heb al wel eens negatieve verhalen gehoord over de IDE drivers van nVidia. De standaard IDE drivers van Windows zouden het veel beter doen.
Het is wel al ee oude pc:

Intel Pentium IV 1600Mhz ( willamette of Northwoord volgens mij )
Asus P4T-E Mobo
1024Mb RD-Ram pc-800 ( waarvan 2x256Mb ECC en 2x256Mb NON-ECC)
Verder een Ati radeon 9600 agp
Hercules Gametheatre XP en een
USB 2.0 PCI adapter van conceptronic
1x seagate 60Gb disk en
1x maxtor 200Gb disk
nu tijdelijk een Pioneer DVR-110 ( normaal een NEC 3540 )
Pagina: 1