Stille Sexy PC

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nimrud7
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-07-2024
Dag mensen,

Ik ben mijn huidige (luidruchtige) systeem meer dan zat en mijn hardeschijven beginnen een beetje raar te doen, dus ik wil een nieuwe :9~

Wat ik eigenlijk wil is een pc die:

1. (praktisch onhoorbaar) stil is zodat ie 's nachts in mijn kamer aan kan staan
2. krachtig genoeg is om zware applicaties zoals Photoshop, Sony Vegas (videobewerking) en HDTV films op 1080i probleemloos kan afspelen.

Kast: als het mogelijk is een barebone (Shuttle ?), maar dit gaat denk ik niet passen i.v.m. het aantal HD's die ik wil. vertel ik zo.

Koeling: Zo stil mogelijk, evt. waterkoeling kan ook.

Processor: Omdat ik 'm ook 's nachts aan wil laten (ftp/web server), zou 't handig zijn als ie ook zuinig was. Dus dan denk ik dat een Intel Pentium Celeron M handig is, maar qua performance weet ik er weinig over (zie 2e eis). Maar dit is geen must, een AMD(Athlon 64) variant, kan dus ook. 64 bit of dualcore is wel de toekomst toch?

Moederbord: Hangt van het processor af, maar geen bijzondere eisen.

Geheugen: 2Gb, moet later uitbreidbaar zijn naar 4 GB.

Hardeschijf: 2 opties, totaal van +-700GB:
- 2 HD's in RAID 0 configuratie. De stilste is zoals ik gelezen heb een Samsung HD, maar die gaan maar tot 250GB. Ik wil liever 2x 350GB.
- 3 HD's in RAID 5 configuratie. Nu vraag ik me af of je 3e HD ook even groot moet zijn als je 2 Striped HD's. Dit is een optie omdat ik ook zekerheid wil.

Kan je trouwens een partitie maken bij een raid 0 configuratie, die NIET stuk gaat als je C schijf stuk is?

Videokaart: Geen über leet ding. Ik wil unreal kunnen blijven spelen en Vista moet straks ook lukken.

Dus een stille pc kast/barebore die performance kan leveren en ook nog zuinig is. Klinkt too good to be true he :)
Graag als het mogelijk is over alle onderdelen iets zeggen please.

Alvast heel erg bedankt voor jullie support,
ik kijk wel of het iets moois wordt :)

Thomas.

Verwijderd

Nimrud7 schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 04:42:
1. (praktisch onhoorbaar) stil is zodat ie 's nachts in mijn kamer aan kan staan
2. krachtig genoeg is om zware applicaties zoals Photoshop, Sony Vegas (videobewerking) en HDTV films op 1080i probleemloos kan afspelen.
Met bovenstaande eisenpakket, kun je praktisch niet om waterkoeling heen. Sure er zijn wel 'stille CPU-fans' etc, maar zodra je een performance-PC gaat bouwen, zal de koeling "lawaai" maken, ongeacht de luchtkoeler je gebruikt. Waterkoeling is een manier om dat te voorkomen.
Kast: als het mogelijk is een barebone (Shuttle ?), maar dit gaat denk ik niet passen i.v.m. het aantal HD's die ik wil. vertel ik zo.
Gezien je eerdere eisenpakket, lijkt me dat je ver uit de buurt van barebones moet blijven. Ook als je niet voor waterkoeling kiest; 'silent coolers' zijn vaak groot (veel oppervlakte met relatief weinig flow).
Processor: Omdat ik 'm ook 's nachts aan wil laten (ftp/web server), zou 't handig zijn als ie ook zuinig was. Dus dan denk ik dat een Intel Pentium Celeron M handig is, maar qua performance weet ik er weinig over (zie 2e eis). Maar dit is geen must, een AMD(Athlon 64) variant, kan dus ook. 64 bit of dualcore is wel de toekomst toch?
Als je er nu in gaat investeren (en zo te horen ook flink) dan kun je beter maar gelijk voorbereid zijn idd. Volgens mij bevatten alle huidige processoren die aan de bovenkant van de markt zitten, wel een voorziening die er voor zorgt dat hij stiller/koeler draait als hij minder doet ('s nachts server uithangen).
Hardeschijf: 2 opties, totaal van +-700GB:
- 2 HD's in RAID 0 configuratie. De stilste is zoals ik gelezen heb een Samsung HD, maar die gaan maar tot 250GB. Ik wil liever 2x 350GB.
- 3 HD's in RAID 5 configuratie. Nu vraag ik me af of je 3e HD ook even groot moet zijn als je 2 Striped HD's. Dit is een optie omdat ik ook zekerheid wil.
Als de financieen het probleem niet zijn, is de Raid-5 configuratie het mooist imo. Je 3e schijf moet inderdaad even groot zijn.
Kan je trouwens een partitie maken bij een raid 0 configuratie, die NIET stuk gaat als je C schijf stuk is?
Je zou eigenlijk een raid-1 'c-schijf' willen maken en een raid 0 'd-schijf'? Dat gaat je met een on-board controller in elk geval niet lukken.

Zie ook RAID FAQ

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 05:02 ]

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:23

Theo

moederbord

je kan als cpu ook een turion cpu nemen, deze passen gewoon op Socket 754, en zijn erg zuinig. Als je hier dus bijvoorbeeld een zalman 7700Cu of 9500 opdoet kun je hem dus zelfs passief coolen. (turion ML gebruikt max 35 watt, een turium MT zelfs maar 25 Watt max.)
Klein nadeel van de turions is dat je geen dual channel kan draaien...

Nu met WP, PV, EV en PC

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-11-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 05:01:
[...]

Met bovenstaande eisenpakket, kun je praktisch niet om waterkoeling heen. Sure er zijn wel 'stille CPU-fans' etc, maar zodra je een performance-PC gaat bouwen, zal de koeling "lawaai" maken, ongeacht de luchtkoeler je gebruikt. Waterkoeling is een manier om dat te voorkomen.
BS, :*)

Ik heb een Dual core X2 3800 met een artic freezer 64 pro, en een ATI X1800 XT (accelero X2) in een sonata 2 kast hangen. En met Cool and Quiet feature van AMD ga jij deze PC echt niet horen hoor!

je hoort een heel lichte lage zoom van een heel langzaam draaiende fan, dze hoor je enkel 's avonds als je bed 1m van je PC vandaan staat!

Dus lucht cooling is zeker een optie. Als ik jou was zou ik gaan voor een AMD 64 3200+ lekker goedkoop en deze processoren van amd hebben een Cool and quiet welke de multiplier van de processor kan scalen dus als jij 's avonds in je nest ligt te slapen is de mp terug gescaled naar 5x ipv 10x waardoor de processor op 1000mz draait ipv 1800mhz/2000mhz .En waardoor logischerwijs de processor minder warm wordt / minder energy gebruikt en dus de fans op een lage snelheid kunnen draaien lees: 900 rmp.

MAar het is misschien handig als je ons vertelt wat je budget is ;)

• Nimrud7
Bedankt voor jullie reacties mensen!
Over mijn budget... ik wil er dus wat ik beschreven heb ermee kunnen doen, uiteindelijk vista kunnen draaien, dus als een onderdeel niet echt nodig is, dan kan het weg zeg maar.
Ik wil wel onder de duizen euro blijven denk ik....

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Nimrud7 schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 04:42:
Waarom zou je hem aanlaten staan? Kost onnodig stroom wat zowel het milieu belast áls je portemonnee (ook als hij niet van jezelf is).

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:03
Als een stille pc je doel is kun je eigenlijk niet om de Samsungs heen. Zeker als je geen luidruchtige andere componenten in je pc hebt zitten ga je je al heel snel ergeren aan het geluid van een draaiende harde schijf.

Wat BlowFish zegt: luchtkoeling kan ook zo goed als onhoorbaar zijn. Ik heb zelf een aantal Nexus 120mm fans, stille Seasonic voeding (ook met Nexus fan) en een Scythe Ninja. De fans zijn softwarematig afgeregeld op een snelheid waarbij ze net nog blijven draaien. Alleen onder volle belasting van m'n X2 3800+ gaan de fans af en toe wat harder draaien, maar dan nog moet ik de deur dicht hebben en zelf niet bewegen om het te horen.

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

Gezien je toch zwaar wil uitgeven, zou ik niet gaan voor een AMD x2. Ga liever voor zo'n dual core centrino, die je op een intel chipset plompt, ga je direct stabiliteit hebben ook.

Ik heb nu zelf 3 maand ongeveer mijn 4400x2 staan, en deze staat ondertussen al weer een maand te koop. Stabiliteit trekt op niets, niet op een Asus A8R-MVP, noch op een Asus A8n-e. Ook heb ik van mijn winkel een DFI moederbord mogen testen, maar ook dat voldoet gewoon niet. Niet afsluiten (dus telkens gewoon in slaapstand gaan) is niet mogelijk, na een goeje 14 dagen hem zo behandelen zit je gewoon blok, en begint je pc belachelijk onstabiel te draaien.

Mijn ouwe P4 (zo'n 400 serietje) draait nu beneden al bijna 2 maand op dezelfde manier zonder reboot, en die blijft stabiel lopen...

Conclusie, niet de AMD cpu is slecht (em is echt wel goed en snel), maar de chipsets die ervoor bestaan zijn niet 100% in orde krijg ik zo het gedacht.

Eventueel een 900 DualCore van intel, die kan qua prestatie mee met een x2 amd, maar daarvoor is er wel een stabiele chipset (intel bordje met 975 chipset, kost wel wat meer), of nog een half jaartje wachten op de conroe :9

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-02 22:41

tijmeng

Panasonic 7J

Waarom zou je hem aanlaten staan? Kost onnodig stroom wat zowel het milieu belast áls je portemonnee (ook als hij niet van jezelf is).
renderen bijvoorbeeld. Hij is een film/beeldbewerker.. wel handig als je dat snacht kunt renderen. Dat doe ik ook.

[ Voor 41% gewijzigd door tijmeng op 17-03-2006 11:15 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:18
Misschien zou je kunnen kijken naar de nieuwe Mac Mini met Core Duo
Die is snel, stil en kan 1080i aan. Het enige nadeel is dat je iets minder schijfruimte hebt.
Maar dat valt op te lossen met externe firewire-schijven.

PSN: djmurcielago

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:33
Murcielago schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 11:31:
Misschien zou je kunnen kijken naar de nieuwe Mac Mini met Core Duo
Die is snel, stil en kan 1080i aan. Het enige nadeel is dat je iets minder schijfruimte hebt.
Maar dat valt op te lossen met externe firewire-schijven.
Is denk geen optie, TS wil Unreal kunnen blijven spelen en een krachtiger systeem zo te horen. En hij moet maar net Mac OS X willen hebben.

Als ik jou was zou ik voor een stevige geluidsdempende kast gaan in combinatie met een passieve videokaart en stille processor koeling op 7 volt ofzo. :)

Voorbeeld van een mooie passieve videokaart: pricewatch: XFX GeForce 6600 256MB (PCI-e, 2x DVI, TV-out, Passief), PV-T43P-UDH7

• Da.Rock
  • Niet online
Ik denk dat degene die celeron zeggen, centrino bedoelen....

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-01 02:33
Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 11:12:
Gezien je toch zwaar wil uitgeven, zou ik niet gaan voor een AMD x2. Ga liever voor zo'n dual core celeron, die je op een intel chipset plompt, ga je direct stabiliteit hebben ook.

Ik heb nu zelf 3 maand ongeveer mijn 4400x2 staan, en deze staat ondertussen al weer een maand te koop. Stabiliteit trekt op niets, niet op een Asus A8R-MVP, noch op een Asus A8n-e. Ook heb ik van mijn winkel een DFI moederbord mogen testen, maar ook dat voldoet gewoon niet. Niet afsluiten (dus telkens gewoon in slaapstand gaan) is niet mogelijk, na een goeje 14 dagen hem zo behandelen zit je gewoon blok, en begint je pc belachelijk onstabiel te draaien.

Mijn ouwe P4 (zo'n 400 serietje) draait nu beneden al bijna 2 maand op dezelfde manier zonder reboot, en die blijft stabiel lopen...

Conclusie, niet de AMD cpu is slecht (em is echt wel goed en snel), maar de chipsets die ervoor bestaan zijn niet 100% in orde krijg ik zo het gedacht.

Eventueel een 900 DualCore van intel, die kan qua prestatie mee met een x2 amd, maar daarvoor is er wel een stabiele chipset (intel bordje met 975 chipset, kost wel wat meer), of nog een half jaartje wachten op de conroe :9
Hij wou toch maar 1000 euro uitgeven, dat lijkt mij niet zwaar uitgeven.
En 1000 euro met al deze eisen

HD 700GB
Waterkooling
CPU
Kast
Scherm?

Dat gaat toch niet lukken of heb ik het mis.

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Lijkt me niet nee.

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Als je echt waarde hecht aan stilte, en je wilt groter dan 200GB, dan zou ik nog even wachten op de 400/300GB versies van Samsung.

http://www.samsung.com/Pr...nPointTSeries_HD400LJ.asp

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-02 20:33
Da.Rock schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 11:52:
Ik denk dat degene die celeron zeggen, centrino bedoelen....
denk het niet celeron is een processor en centrino is een platform :)

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Of je HDD stil is kun je vaak zelf vrij makkelijk beinvloeden. Het was een wereld van verschil toen ik mijn 300GB Maxtor op een andere plek in mijn kast hing en rubberen ringetjes tussen de bevestigingspunten had geplaatst. Onhoorbaar nu. Maar het is wel een feit dat als je een compleet stil systeem wil hebben, dat je dan toch flink wat meer geld uit zult moeten geven dan met simpele luchtkoeling.

[ Voor 26% gewijzigd door Bram77 op 17-03-2006 15:43 ]

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 16:37

Croga

The Unreasonable Man

Ga liever voor zo'n dual core celeron,
Wauw man, wijs die eens aan? Intel heeft ze namelijk nog niet, maar als jij ze al wel kunt krijgen, wil ik ze wel eens zien.....

Stilte en power samen wijst heel zwaar richting de Intel Core Duo (of mischien Core Solo) processoren. Er is geen andere processor te krijgen die stil, zuinig, koel en brute rekenkracht op dit moment beter combineert. Het enige nadeel is dat die dingen behoorlijk prijzig zijn. Daarnaast is het aanbod ATX moederborden voor die processor erg beperkt.

Wellicht kun je iets doen met een barebone systeem (zoals zoiets bijvoorbeeld) en wat Firewire/USB2 schijven. Stil, klein, zuinig en op het moment dat je 1 of meerdere schijven niet nodig hebt trek je ze er gewoon uit waardoor je ze helemaal niet meer hoort.....

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Als ik een systeem op basis van je wensen samenstel, dan kom ik met luchtkoeling op het volgende systeem:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
1       1GB x 2 (2GB) PC3200 DDR, CL2 (Corsair TWIN...          Komplett.nl         € 209,-             
    1       AMD Athlon 64 X2 3800+ Manchester (S939, 2,...      Univendi        € 287,-             
    1       Antec Solution SLK3000B (ATX, Geen PSU, Zwa...      PC Zaak         € 42,92             
    1       Arctic Cooling Freezer 64 Pro (Socket 939)      Megawebshop.nl      € 15,99             
    1       Asus A-45GA 450W (ATX12V 2.01)      SallandAutomatisering.nl        € 48,-          
    1       Asus A8N5X, nForce4 (PCI-e, Sound, LAN, SATA...         SallandAutomatisering.nl        € 69,-          
    1       Asus GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x...       4Launch         € 200,-             
    3       Seagate Barracuda 7200.8, 300GB (7200rpm,...        Azerty Hardware         € 314,97            
    2       Zalman FB123 (92mm, 20dB, 3p)       Informatique        € 12,-          
        Totaal  € 1.198,88  0

Als ik er nu een waterkoelingoplossing bij plaats, dan kom ik op het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
1       1GB x 2 (2GB) PC3200 DDR, CL2 (Corsair TWIN...          Komplett.nl         € 209,-             
    1       Alphacool NexXxoS HP Pro (CPU, Socket 754/9...      iComputers      € 28,-          
    1       AMD Athlon 64 X2 3800+ Manchester (S939, 2,...      Univendi        € 287,-             
    1       Antec Solution SLK3000B (ATX, Geen PSU, Zwa...      PC Zaak         € 42,92             
    1       Asus A-45GA 450W (ATX12V 2.01)      SallandAutomatisering.nl        € 48,-          
    1       Asus A8N5X, nForce4 (PCI-e, Sound, LAN, SATA...         SallandAutomatisering.nl        € 69,-          
    1       Asus GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x...       4Launch         € 200,-             
    1       Cooler Master RL-VNC-CNU1 (VGA Waterblock (5...         SallandAutomatisering.nl        € 17,01             
    1       Cooltek Liquidfreezer Chieftec (Radiator)       Freezing Hardware       € 54,99             
    1       Danger Den MAZE4 (NB)       Xtreme Computer Systems         € 38,50             
    1       Eheim 1048 (Pomp)       Ace Systems         € 42,50             
    1       Eheim Waterreservoir Aluminium Black        Freezing Hardware       € 34,99             
    3       Seagate Barracuda 7200.8, 300GB (7200rpm,...        Azerty Hardware         € 314,97            
        Totaal  € 1.386,88  0

Bedenk dat je bij de onderste nog slangen, water, anti-corrosie e.d. bij moet nemen.

Hier kon uw advertentie staan

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Die Antec Solution Kast heeft iig 1 manco vind ik, en dat is dat er voor de harde schijven geen koeler geplaatst kan worden, en dat de harde schijven zelf ook nog eens in van die redelijk loze rubbertjes hangen, zodat ze hun warmte OOK niet aan de behuizing kunnen afgeven via de zijkanten.

specs

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-01 15:36

Spockz

Live and Let Live

Heb je hier al gekeken?

http://ikbenstil.nl/

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Verwijderd

Qua kast kan je ook kijken naar een Coolermaster Centurion 5. Laatst zelf een PC samengesteld met die kast, en hij is heel stil en ik vond persoonlijk het uiterlijk erg strak en "classy".

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f00afdb9371c820949c0cb1731b6aca3/full.gif

Erg handige kast ook nog eens, alles is goed in te bouwen zonder dat je echt behoefte hebt aan gereedschap. Het hele front aasn de voorkant bestaat uit "luchtroosters", met stoffilter. Daardoor is je systeem erg goed te koelen, en dus weer makkelijker stil te krijgen. Daarnaast heeft ie een opening in de zijwand op de plek waar (meestal) de cpu zit. Ik kreeg een een fanduckt bij de kast geleverd die je op je CPU-koeler kan zetten. Zo zuig je koele lucht van buiten aan, waardoor je koeler weer beter werkt, en dus stiller is.

Voor het kopen ffies goed op de site van CM kijken, om te zien of bij jou ook de CPU op de plaats van de fanduct zit, en of de fanduckt past op je koeler natuurlijk (82 mm fan !).

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 16:18 ]

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Croga schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 15:49:
Stilte en power samen wijst heel zwaar richting de Intel Core Duo (of mischien Core Solo) processoren. Er is geen andere processor te krijgen die stil, zuinig, koel en brute rekenkracht op dit moment beter combineert. Het enige nadeel is dat die dingen behoorlijk prijzig zijn. Daarnaast is het aanbod ATX moederborden voor die processor erg beperkt.
Wellicht dat je even wil vertellen waarom een Intel Core Duo dit allemaal weet te combineren, en een AMD Opteron/Athlon niet? Tot zover ik weet ligt AMD nogsteeds aan kop betreft:
- Prijs
- Verbruik
- Hitteproductie
- Snelheid
Intel doet het tot nu toe alleen beter met videobewerking.

Misschien zit ik er heel erg naast maar ik heb het gevoel dat je een Intel fanboy bent.

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:48

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Ik wilde ook een stil systeem, en in samenwerking met Wintelco kwam ik op het volgende uit:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
Behuizing:                     Antec Sonata II 450W Quiet 
Processor:                    Socket 939 AMD64 3200+ Tray (Venice E6 core) 
CPU-Cooler:                  Zalman CNPS7700-AlCu s478 /462/775/939/940 koeler 
Moederbord:                 MSI K8N Platinum socket 939 
Geheugen:                    2 x 1GB PC3200 CL3 Kingston 
Videokaart:                   ASUS EN6600GT Silencer/HTD/256
DVD-Brander:                ND-4551 16speed DVD-R/-RW/+R Zwart bulkverpakking

Niet zo stil
als jij wil

maar misschien wel een mooi beginpunt. Kostte overigens 900 euro (HDDs -- Seagate Barracuda 7200.8 300 GB, 7200 Rpm, 8 MB -- had ik al gekocht bij Salland).

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Een écht stille PC kun je maken met een Epia, die hebben geen fans nodig (bij de uitvoeringen met fan kun je die vervangen door een groot koelblok, is voldoende).
Als je dan je HD's inpakt in zo'n speciale stille behuizing, heb je een systeem wat dicht bij de 0dB komt.

Maar epia's hebben geen echte power, dus dit is niet echt wat je zoekt.

Wel zou je je systeem dus 'op kunnen delen' in een server met downloads (epia) en een gamebak voor overdag (je krachtige systeem).
Zo draai je 24h per dag, en heb je toch power wanneer je het wil.

Een AMD X30 8800+ is namelijk niet een van de zuinigste systemen...

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• martijnve
  • Laatst online: 30-01 21:29
Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 16:07:
Qua kast kan je ook kijken naar een Coolermaster Centurion 5. Laatst zelf een PC samengesteld met die kast, en hij is heel stil en ik vond persoonlijk het uiterlijk erg strak en "classy".

[afbeelding]

Erg handige kast ook nog eens, alles is goed in te bouwen zonder dat je echt behoefte hebt aan gereedschap.
Dat is een ZEER mooie kast maar hij is allesbehalve stil: hij rammelt aan alle kanten. (ik weet het de fans zijn stil maar als je alles stil wilt hebben moet je gaan voor een kast met stevige zijpanelen)

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:52

Mars Warrior

Earth, the final frontier

DarthPlastic schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 16:13:
Een AMD X30 8800+ is namelijk niet een van de zuinigste systemen...
Daar kan ik mee wel iets bij voorstellen ja, dat een 30core processor niet al te zuinig is O-)

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

• ppaulv
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-02 23:32
martijnve schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 16:19:
[...]

Dat is een ZEER mooie kast maar hij is allesbehalve stil: hij rammelt aan alle kanten. (ik weet het de fans zijn stil maar als je alles stil wilt hebben moet je gaan voor een kast met stevige zijpanelen)
Hmmm .. ik heb dezelfde kast, wat aande regeling van de fans gedaan, Zalman koeling op de CPU : fluisterstil !! Helemaal top ! En inderdaad Seagate schijf natuurlijk.

One cookie a day keeps the doctor away !

Verwijderd

martijnve schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 16:19:
[...]

Geen enkele last met rammelende panelen hier moet ik zeggen. Wellicht ligt dat specifiek aan die van jou :?

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-02 13:59
Stil goedkoop en krachtig, dan denk ik aan deze (de Sonata II) Die begint zéér stil, en als je dan nog een beetje oplet wat je doet qua processor en VGA cooling (zalman/Scythe/...), dan heb je een "stiller" systeem. Volledig no-noise is, met een performance-systeem moeilijk. Je moet dan al naar oplossingen alla de zalman waterkoeling gaan kijken, maar daar zit natuurlijk nog steeds een pompje in...

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• martijnve
  • Laatst online: 30-01 21:29
Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 16:32:
[...]

Geen enkele last met rammelende panelen hier moet ik zeggen. Wellicht ligt dat specifiek aan die van jou :?
Het is niet dat ze uit zigzelf rammelen. Meer dat er weinig voor nodig is om ze aan het rammelen te krijgen(tik er maar eens op) en iets wat makkelijk gaat trillen geeft goed geluid door: en dat wil je dus niet.

Maar we hebben dat hier opgelost door bij de praxis coor een paar euro van die vloerbedekking "tegels" te halen en die in de goede vorm te snijden en er binnen tegen aan te plakken. dat scheelt enorm.

Verder een mooie en handige kast.

(oh en ik heb ervaring met 2 van deze kasten en een cm-stacker en die hebben dus alledrie van die flimsy zijkanten. ;( )

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Verwijderd

martijnve schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 17:05:
[...]

Het is niet dat ze uit zigzelf rammelen. Meer dat er weinig voor nodig is om ze aan het rammelen te krijgen(tik er maar eens op) en iets wat makkelijk gaat trillen geeft goed geluid door: en dat wil je dus niet.

Maar we hebben dat hier opgelost door bij de praxis coor een paar euro van die vloerbedekking "tegels" te halen en die in de goede vorm te snijden en er binnen tegen aan te plakken. dat scheelt enorm.

Verder een mooie en handige kast.

(oh en ik heb ervaring met 2 van deze kasten en een cm-stacker en die hebben dus alledrie van die flimsy zijkanten. ;( )
/me heeft ook Stacker en Centurion :)

Met beide geen last. Hebbie de schoeven wel in de acherpanelen geschroeft ?

Maar ja, het is offtopic. Dus ik stop met het aanprijzen van de Centurion :P

• Da.Rock
  • Niet online
wouter37 schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 15:42:
[...]

denk het niet celeron is een processor en centrino is een platform :)
yup 8)7

Verwijderd

BlowFish schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 10:58:
[...]

BS, :*)

Ik heb een Dual core X2 3800 met een artic freezer 64 pro, en een ATI X1800 XT (accelero X2) in een sonata 2 kast hangen. En met Cool and Quiet feature van AMD ga jij deze PC echt niet horen hoor!
Is dus zeker geen BS. Die cool and queiet feature is leuk, zolang je PC niets doet. Zodra hij 'm bv. een video gaat laten encoden, zal er toch gekoeld moeten worden en zal de fan op jouw supercooler toch harder gaan draaien.

En je kunt lang lullen en kort lullen; ik heb heel m'n systeem watergekoeld en er zit 1 fan in, een 12cm die op 7 volt draait.

In jouw systeem zitten minimaal 2 fans; voeding en CPU. Dus maakt die meer lawaai. Zo simpel is het.

Beweren dat een luchtgekoelde PC stil is, is nog nooit een goede watergekoelde PC gehoord hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 18:39 ]

• Nimrud7
Allereerst allemaal bedankt voor jullie reacties, ik zal hieronder even kort reageren op de meeste berichten:

twixx: zie wat zei tijmeng en ook nog een ftp/webserver aangezien ik binnen 2 maand een 35 mbit glasvezel verbinding krijg.

david: Samsung it is!

athmozz: stabiel is wel net zo handig idd. Ik zal kijken wat er komt van de intels. Maar ik denk wel dat ik voor een amd ga.

tijmeng: yess, dat doe ik nu ook dus soms.

murcielago: ik vind macs mooi, maar nee ik zou er nooit een kopen.

versteegrob: nou 1200 euro is ook geen ramp hoor. Maar nog geen beeldscherm, ik wil wachten op die SED dingen :)

sgtstrider: enig idee wanneer die samsung schijven komen?

nitroglycerine: dank je wel voor je samenstelling!! Ik begin nu toch te twijfelen over die 3e HD, maar we'll see.

spockz: zal ik doen

g_m_c: bedankt man, ik zal t zeker overwegen.
edit: na martijnve z'n comment toch maar niet.

lawrentium: thnx, nu is amd idd wel een optie.

darthplastic: lol?

dexterbelgium:
is die nexus tower ding geen beter alternatief?

hezik:
ik denk dat waterkoeling wel de beste oplossing is, wat vind je van nitroglycerine z'n oplossing?

Mensen nogmaals bedankt allemaal, ik laat 't nog bezinken. Thnx!! Uiteraard zijn nog meer tips beter :)

Verwijderd

Nimrud7 schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 02:08:

g_m_c: bedankt man, ik zal t zeker overwegen.
edit: na martijnve z'n comment toch maar niet.
Ach ja . . . imo heeft die martijnve geen gelijk, en er waren ook een paar anderen die helemaal geen last hadden. Mgoed, je moet het zelf weten . . . . het is echt een superkast hoor !

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Lawrentium schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 16:11:
Wellicht dat je even wil vertellen waarom een Intel Core Duo dit allemaal weet te combineren, en een AMD Opteron/Athlon niet? Tot zover ik weet ligt AMD nogsteeds aan kop betreft:
- Prijs
- Verbruik
- Hitteproductie
- Snelheid
Intel doet het tot nu toe alleen beter met videobewerking.

Misschien zit ik er heel erg naast maar ik heb het gevoel dat je een Intel fanboy bent.
Je zit er inderdaad heel erg naast....

De Athlon/Opterons hebben een TDP van 89 watt. De Core Duo komt niet boven de 35. Daarnaast presteerd de Core Duo buiten games om beter per clock cycle dan de Athlon/Opterons doen.

Ofwel: De Core Duo doet het op verbruik, hitteproductie en snelheid beter. Qua prijs is hij dan ook een aardig stuk duurder. Maar als je puur gaat kijken naar een zo stil mogelijk systeem met goede prestaties is de Core Duo (of Core Solo) de beste keus.

Je kunt je dus voorstellen dat ik je "fanboy" opmerking een beetje misplaatst vindt. (zeker aangezien ik hier zelf op een Opteron 146 en een Athlon64 3200+ draai :p)

[ Voor 5% gewijzigd door Croga op 18-03-2006 09:38 ]

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-02 13:35
Hij heeft het waarschijnlijk over de P4 vergeleken met de AMD64. De X2 processoren zijn trouwens sneller dan de Pentium 4 Dualcores. Hoe die Core Duo t.o.v. een AMD64 X2 processor presteert kan ik niet zeggen niet in verdiept ;)

De wijzen komen uit het Oosten!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-01 00:36
Nou, Samsung is ook niet je van het; net zelf een Samsung schijf aangeschaft omdat ze toch niet als slecht bekend staan. Dat ding trilt enorm, zeg. Daarbij vergeleken is mijn Raptor in volle actie muisstil :P Heb er rubberen ringetjes tussen gedaan wat een hoop scheelt maar nog hoor ik een duidelijk brom op de achtergrond. Overigens is de schijf verder in orde volgens smart.

• Nimrud7
Na die Conroe review, wordt het definately een Conroe, nog passief gekoeld ook! Daar gaat een groot deel van de noise. Ik had naar zo'n Zalman passief gekoelde kast gekeken en overwoog 't echt, tot ik de prijs zag.... 600+ euro!!! Die gasten zijn gewoon gek, dat ze dat voor zoiets vragen, tot 180 euro had ik 't gedaan denk ik. Anyway, ik zal opnieuw posten en om suggesties vragen als de Conroe uit is.

Bedankt allemaal iig, tot later!

Thomas.

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Nimrud7 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 00:49:
Na die Conroe review, wordt het definately een Conroe, nog passief gekoeld ook!
I'm not gonna say I told you so.....
But I did tell you so...

• Nimrud7
Haha you did man! Als de prijs wordt wat ze zeggen, dan me is happy :D Wat voor moederbord hoort hierbij? In die test staat: " een standaard 965G-moederbord" , maar die zijn niet officieel ondersteund.

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Kapitein Prozac schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 13:39:
[...]

Nou, Samsung is ook niet je van het; net zelf een Samsung schijf aangeschaft omdat ze toch niet als slecht bekend staan. Dat ding trilt enorm, zeg. Daarbij vergeleken is mijn Raptor in volle actie muisstil :P Heb er rubberen ringetjes tussen gedaan wat een hoop scheelt maar nog hoor ik een duidelijk brom op de achtergrond. Overigens is de schijf verder in orde volgens smart.
Deze post is op zijn minst _HEEL_ erg vreemd te noemen. Ik denk dat je Samsung kapot is, heb hier zelf 3 SP2504C's en die zijn werkelijk waar bijna __niet__ hoorbaar. Raptors daarentegen zijn straaljagers, mensen die die schijven hebben gaan ook nooit voor stilte.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:24
SgtStrider schreef op zondag 16 april 2006 @ 14:20:
[...]

Deze post is op zijn minst _HEEL_ erg vreemd te noemen. Ik denk dat je Samsung kapot is, heb hier zelf 3 SP2504C's en die zijn werkelijk waar bijna __niet__ hoorbaar. Raptors daarentegen zijn straaljagers, mensen die die schijven hebben gaan ook nooit voor stilte.
precies, samsungs staan bekend om stil, en Raptors al lawaaiig, maar wel retesnel

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Theraven1982
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-07-2011
Ik ben het nog niet tegengekomen hier, maar heb je wel eens gedacht om een kant en klare pc te kopen? Er staat hier naast me een Compaq/HP comp te draaien, en is echt superstil...

Vroeger bouwde ik ook alles zelf, maar ik ben er vanaf gestapt. Ik koop liever een 2e hands IBM ofzo dan zelf wat in elkaar te knutselen. Geen problemen met stabiliteit, en geluid is vaak ook geen issue bij 'complete' computers.

Just a thought...

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Theraven1982 schreef op zondag 16 april 2006 @ 15:31:
Ik ben het nog niet tegengekomen hier, maar heb je wel eens gedacht om een kant en klare pc te kopen? Er staat hier naast me een Compaq/HP comp te draaien, en is echt superstil...

Vroeger bouwde ik ook alles zelf, maar ik ben er vanaf gestapt. Ik koop liever een 2e hands IBM ofzo dan zelf wat in elkaar te knutselen. Geen problemen met stabiliteit, en geluid is vaak ook geen issue bij 'complete' computers.

Just a thought...
Je hebt hier wel een punt. Op school hier (HHS) hebben we van die HP/Compaq dingen die echt megastil zijn :) Maarja... m'n Shuttle is ook stil :D

• Theraven1982
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-07-2011
SgtStrider schreef op zondag 16 april 2006 @ 15:42:
[...]

Je hebt hier wel een punt. Op school hier (HHS) hebben we van die HP/Compaq dingen die echt megastil zijn :) Maarja... m'n Shuttle is ook stil :D
Het was ook voornamelijk bedoeld om een andere richting aan het topic te geven.
Waar ik me bovendien mateloos aan irriteer, is dat vaak complete systemen van (voornamelijk) Apple worden vergeleken met zelfbouw opties... Er zit natuurlijk een verschil in prijs, maar dat komt door research, wat onder andere de stabiliteit en stilte ten goede.
En er was in het begin van het topic ook al iemand die een nieuwe AMD X2 3800 (ofzo) in mekaar had geprakt, en ontevreden was over de stabiliteit... En ik betaal graag 10/20 % meer voor goede ondersteuning en stabiliteit, en dat lijkt me voor de computer van de TS ook niet onbelangrijk.

* Theraven1982 is happy with his Thinkpad ;)

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 20:37
Heb zelf ook een samsung 250 Gig gekocht voor in mijn xbox, maar die gaat van de week terug.
Er zit een irritante brom is als hij idle draait, terwijl iedereen zegt dat hij zo stil is. niet dus! :(
Ga nu een western digital van 250 Gig proberen, kijken of dat wat is.

Verwijderd

Gezien je toch zwaar wil uitgeven, zou ik niet gaan voor een AMD x2. Ga liever voor zo'n dual core centrino, die je op een intel chipset plompt, ga je direct stabiliteit hebben ook.

Alles op dezelfde voeding? Ik voel een Intel bias.

Heb een A8N met X2 3800+ draaien en stabiel vanaf dag 1. Inclusief standby.
En een HTPC met 3000+ in MSI RS480. Ook met S3 standby en ook stabiel als een huis. Al maanden. En een servertje met XP1800+ als testbak voor werk met alle MS serversoftware/VMWare etc en tsja ook stabiel. Alleen reboot voor updates.

Kan je ervaring dus zeker NIET bevestigen.

Wat groter, maar wat wil je met 5 harde schijven => Antec P150.
Review: http://www.silentpcreview.com/article272-page1.html
Alleen de voeding schijnt nog niet optimaal te zijn. Tagan480 is een mooie vervanger.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 12:12 ]

Verwijderd

Croga schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 09:38:
[...]

Je zit er inderdaad heel erg naast....

De Athlon/Opterons hebben een TDP van 89 watt. De Core Duo komt niet boven de 35. Daarnaast presteerd de Core Duo buiten games om beter per clock cycle dan de Athlon/Opterons doen.
Jij ook. Met A64 MaxTemp.exe kun je checken wat de TDP. Bij AMD is de TDP het max uit een serie. M'n X2 3800+ heeft een TDP van 65. M'n A64 3000+ volgens de tool 49. M'n Turion 64 ML-34 TDP van 35 (niet eens een MT dus). En m'n laptop NX6125 met deze Turion64 is echt heel stil.
Kortom met een X2 3800+ of A64 3000+ is een superstil systeem te bouwen. Heb je niet eens een passief gekoelde Turion64 voor nodig.

http://www.silentpcreview.com/article313-page1.html is mooie leesstof.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 13:26 ]

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:48
Is een Nexus Breeze kast niets voor je? Deze zijn gebouwd voor stilte en ook al uitgerust met dempende matten.

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:26
jenk schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 23:02:
Heb zelf ook een samsung 250 Gig gekocht voor in mijn xbox, maar die gaat van de week terug.
Er zit een irritante brom is als hij idle draait, terwijl iedereen zegt dat hij zo stil is. niet dus! :(
Ga nu een western digital van 250 Gig proberen, kijken of dat wat is.
Ik heb die WD 250 GB PATA in m'n externe behuizing gestopt. Erg stil schijfje.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

• Nimrud7
ricardo87: ja zo'n nexus ding heb ik wel wat over gelezen, maar is dit het stilste wat ik kan krijgen? Is waterkoeling niet een betere optie?

Processor wordt dus zeker een conroe, ook al is t alleen dat t passief gekoeld is. Dus m'n 'stille sexy pc' moet maar even wachten.
Is waterkoeling dan wel zo handig? Ik heb wel die kast gezien die volledig passief gekoeld werd, maar kost ook 650+ euro.... beetje overkill.

Samsung schijven (3x300+GB in RAID 5 config) lijken me ook een goede optie.

Een compleet systeem... ja is wel interessant denk ik wat geluidsproductie betreft, maar als ik deze specs wil, dan ben ik zoveel meer kwijt dan als ik t zelf samenstel.

Thnx voor jullie reacties!

• Double J
  • Laatst online: 04-11-2025
Toch toevallig, jij hebt dezelfde eisen als ik. Superstil systeem, maar toch lekker snel.... En natuurlijk met een mooi design.

Ik had in mijn hoofd:

Processor, de nieuwe van intel gaat ass kicken als ik de artikels moet geloven dus:
Conroe (Core 2 duo) E6600, introductieprijs zou €315,- zijn. :9~

Deze is dan passief te koelen, en natuurlijk zat ik voor die klus te denken aan:
Scythe SCNJ-1000 Ninja

Bij een sexy pc, hoort natuurlijk een sexy kast... Ik heb me rot gezocht, maar gevonden:
Lian-Li pc-101a, gloednieuw (ik heb hem besteld en vrijdag binnen als het goed is). :P
Plaatjes hier

In de case 3 casefans van 120mm die niet te horen zijn. Ik heb hier nu een van, je kunt er met je oor naast gaan hangen, maar je hoort hem echt niet:
Papst Fan 4412 F/2GLL

Verder nog een voeding die volledig stil is:
Silentmaxx Fanless 400W

Dan heb je zo'n beetje alle belangrijke onderdelen gehad. Natuurlijk moet er nog een moederbordje bij en geheugen en noem het maar op.

Ik zag ook dat je 3 schijven in je pc wil hangen.... Jammer, want die maken het meeste geluid. Ik zou een (stille) schijf nemen en die dan zetten in een Silentmaxx hdd Silencer 2.0.

• Nimrud7
Double J:

Gast!!! Wat een kast! Hoveel HDD kan je daarin kwijt :9~ Ik vind 'm heel mooi zolang ie dicht is :P deze config ga ik zeker nemen man, maar dan wel met 3 hdds, want raid config is een must voor videobewerking. Thnx! Keep me updated!

Ik zit toevallig de RAID FAQ te bekijken... is RAID 7 niet een veel betere oplossing voor wat ik wil? Wat voor RAID controller zouden jullie aanraden? -> blijkt geen optie I guess...

[ Voor 31% gewijzigd door Nimrud7 op 11-05-2006 03:09 ]

• Double J
Toen ik die Lian-Li zag, was ik net zo verrast als jij :) . Echt een supermooi ding! Ik had hem binnen een kwartier besteld (en dat doe ik nooit zo eigenlijk).

Ik zal als ik hem heb vrijdag een stukje schrijven, met wat foto's erbij...

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Double J schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 19:58:
Ik zag ook dat je 3 schijven in je pc wil hangen.... Jammer, want die maken het meeste geluid. Ik zou een (stille) schijf nemen en die dan zetten in een Silentmaxx hdd Silencer 2.0.
Ik denk dat het hele "stille pc" gebeuren een beetje overdreven begint te raken. Tenzij je het geratel van seeks op de disk ook wil dempen (bijna niet te doen), heb je niet echt zo'n doos nodig lijkt me. Het ronddraaien van de disks hoor je echt nauwelijks, als we het over FDB-disks hebben (dat zijn dus alle schijven van de laatste vier jaar denk ik). En mijn gehoor is vrij goed :)

Ook dat je allemaal exotische fans nodig hebt - overdreven. Je moet gewoon zorgen dat ze niet te hard draaien. Alle fans die veel lucht verplaatsen per oppervlakte-eenheid (dus alle kleine en alle snelle fans, welk merk je ook neemt) maken herrie. Dat is gewoon het breken van het luchtfront langs de vinnetjes. Papst fans zijn stil zegt men - klopt, maar kijk naar de luchtverplaatsing: die is veel minder bij hetzelfde voltage dan van andere fans.

Probeer eens naast een nieuwe Pentium-M of Turion laptop te slapen die aanstaat (en die niet op dat moment Prime95 staat te rossen :)). Hoor je niks van. Dan weet je dus gelijk waar je naar op zoek bent: een chip die idle ergens rond de 10 Watt zit. In het desktopsegment lukt dat je met een AMD Venice core, en verbazingwekkend genoeg zelfs met een Manchester dual core. En straks dus ook met een Conroe, maar dat duurt nog effe.

Dus niet moeilijk doen, zorg dat je regelbare fans hebt in een stevige kast met goede fanopeningen, en stevige diskbevestiging, kies de juiste chip. Ik heb voor mijn pa een hardstikke stille bak gebouwd met de boxed cooler van AMD - zorg gewoon dat je een moederbord met goede fanregeling hebt, en een grote fan achterop je kast. Al die hippe silencers en dure fans: marketinghype.

• Double J
John_Glenn schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 12:05:
[...]

Ik denk dat het hele "stille pc" gebeuren een beetje overdreven begint te raken.......

...... Al die hippe silencers en dure fans: marketinghype.
Ik denk dat jou eisen gewoon anders zijn dan mijn eisen.

Nu heb ik een pc met deze koeling en schijven:
Socket A proc met Zalman CNPS 7000 ALCU
120 mm fans die ik hierboven beschreven heb
4 schijven: - Seagate 7200.9 40gb, 2 keer Maxtor Diamondmax 10 200 GB, Hitachi T7K250 250GB
Voeding: Zalman ZM300B-APS

De grootste lawaaimaker is de voeding, die gaat er dus sowieso uit.
Maar als ik de voeding buiten beschouwing laat... De schijven maken gewoon het meeste geluid. Daarna de processor koeler, die fans hoor je niet.

Als ik de schijven uitzet en alleen luister naar de CPU koeler (die op z'n zachtst draait altijd), dan hoor ik die lichtjes lucht verplaatsen... Dat wil ik dus niet. Ik wil die koeler gewoon niet horen, vandaar die Ninja in mijn post hierboven.

Als ik alleen de Hitachi schijf aanzet samen met de CPU koeler, dan hoor ik de schijf toch echt een beetje zoemen/fluiten (zo kun je het eigenlijk niet noemen, je hoort hem gewoon draaien). Maar dit wil ik niet.... Ik wil gewoon helemaal niks horen van mijn computer.

Als ik het vergelijk met mijn Laptop (Pentium-m), die is inderdaad zo stil als ik het zou willen hebben.

Kortom, mijn pc is nu wel stil, maar nog niet onhoorbaar... (en ik weet dat onhoorbaar (lees volledig passief, geen bewegende onderdelen) niet mogelijk is, want je moet toch een beetje airflow in je kast hebben. En je zou dan geen harde schijf moeten gebruiken maar Gigabyte I-ram waarvan de opslagruimte maar kiele kiele is... Maar daarom de HDD silencer en de superstille Papst Fans).

[ Voor 3% gewijzigd door Double J op 11-05-2006 14:05 ]

• Nimrud7
Volledig passief (geen bewegende onderdelen) is dus wel mogelijk (op de HDD na). Kijk naar die Zalman kast, vanaf 650 euro ofzo...

Maar Double J, die SilentMaxx passief gekoelde 400Watt voeding..... heeeel goed, kost 169,- euro in Duitsland (denk dat ik t toch daar ga bestellen omdat t goedkoper is denk ik en aangezien ik dicht bij de grens woon kan i khet bij familie in duitsland laten bezorgen)

Kast: die jij voorstelde is mooi maar dat bedrijf heeft een bigtower wat mij mooier lijkt maar die is 50 euro duurder :( Eigenlijk wil ik gewoon een eigen kast ontwerpen, is dat niet mogelijk?

Ooh ja en die SilentMaxx HDD koelers/dempers, die moeten dan in een 5,25 inch bay of niet?

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:54
Nimrud7 schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 00:23:
Double J:

Gast!!! Wat een kast! Hoveel HDD kan je daarin kwijt :9~
Mooie kast idd, maar om nou te zeggen dat er zo verschrikkelijk veel schijven in gaan, nee...

Roomba E5 te koop

• Double J
Ja die zalman kast vind ik een beetje overdone...

Die silentmaxx 400watt kost hier op z'n goedkoopst €157,- : pricewatch: SilentMaxx Fanless 400W, 400W (ATX12V 2.01)

En die Pc-767 van Lian-Li is ook heel erg mooi, dat was eigenlijk eerst mijn keuze.... Maar die is toch afgevallen omdat die dieper is dan 60 cm. Dat vond ik wel erg veel van het goeie.

En de SilentMaxx HDD koeler/demper moet in een 5,25 inch bay ja :)

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05-2025
Misschien een Antec Performance One P150 kast kopen?

Ik ga er denk ik ook 1 kopen, de reviews die ik lees over die kast zijn positief:

http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1892477,00.asp

motabeatz.com

• Nimrud7
NickySantoro: Let op, de kast moet sexy zijn ;)

Maar serieus, is er geen website of bedrijf die een custom kast kan maken ofzo? In ieder geval de front en de kleur.

Thomas.

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

http://www.ocia.net/reviews/lianli767/page6.shtml
... dat schijnt dus niet zo'n stille kast te zijn. Wel erg mooi inderdaad.
Double J schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 14:03:
Ik denk dat jou eisen gewoon anders zijn dan mijn eisen.
Tja, moet zeggen dat jouw eisen inderdaad een stuk heftiger zijn dan die van mij :)

• 0X55AA
  • Laatst online: 07-05-2023
Kan je de computer niet in een andere ruimte zetten? En dan in je pc-kamer scherm, tobo en muis neerzetten. Eventueel externe dvd-lezer/schrijver op je bureau zetten en je hebt helemaal geen last meer van geluid.

• Nimrud7
0X55AA schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 21:04:
Kan je de computer niet in een andere ruimte zetten? En dan in je pc-kamer scherm, tobo en muis neerzetten. Eventueel externe dvd-lezer/schrijver op je bureau zetten en je hebt helemaal geen last meer van geluid.
Is al eerder voorgesteld, maar nee is geen optie :) Thnx.
Pagina: 1