PowerBook G4 800 Accu troubles

Pagina: 1
Acties:

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-02 20:51

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Topicstarter
Ik heb laatst een PowerBook G4 800 tweede hands gekocht. Nu begrijp ik dat een accu maar een bepaalde tijd meegaat maar wat mijn accu doet is vrij vaag :

Ik laad em op wat enige tijd duurt (100% geladen). Als ik hierna de spanning loskoppel dan blijft de lading op 99% staan maar na een 10 minuten vliegt deze ineens naar 7%.

Ik heb toen eens Coconut Battery gedownload en deze geeft aan dat de batterij voor meer dan 63000 mah geladen is terwijl de max capaciteit maar 4000 mah is. Wanneer de batterij terugspringt naar 7% is de lading ook ineens nog maar 1100 mah. Waarna snel het backlight uitgaat (PowerBook blijft wel doorwerken).

Heeft iemand enig idee of het mogelijk is de accu te resetten of iets dergelijks ? Beetje vreemd dat deze namelijk voor 63000 mah geladen kan worden :S Tevens zoek ik nog de optie dat het backlight aanblijft totdat hij echt in de standby geknalt wordt (mijn iBook G3 had hier namelijk geen 'last' van)

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Alstublieft: PowerBook en iBook: de Power Management Unit opnieuw instellen.

Om ervoor te zorgen dat backlight aanblijft tot aan de standby: Systeemvoorkeuren > Energiestand > Instellingen voor: Batterij en daar heb je twee instellingen voor de sluimerstand, een voor de computer en een voor het beeldscherm.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• ricost

ricost

Topicstarter
Hm de PMU had ik idd al geprobeert maar dat mocht helaas niet baten :'(

Volgens mij had ik die energie instellingen ook al doorlopen maar ik zal zo nog eens even checken, thx voor de tips :)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Hoe oud is de batterij eigenlijk? Na ongeveer 2 jaar beginnen de meeste batterijen bij regelmatig gebruik toch wel op te raken.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• ricost

ricost

Topicstarter
Ja i know, maar ik vindt het wel hoogst vaag dat hij zo'n hoge capaciteit enzo aangeeft. Hier check, ik zat er zelf net nog langs ook (zat om mn werk en moest de waardes gokken)

Coconut Battery :

Current battery charge : 61213 mAh
Maximum battery charge : 61384 mAh

Current battery capacity : 61384 mAh
Original battery capacity : 4000 mAh

Na 10 minuten springt de Current battery charge ineens naar 4772 mAh 8)7

Volgens mij is die accu goed de weg kwijt, zou fijn zijn as die gewoon eens te resetten viel :?

Tevens geeft ie bij Over deze Mac -> Meer info dezelfde vage waardes aan..

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:06

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Die batterij is gegarrandeerd af. Ik heb de zelfde iBook van de zelfde leeftijd en daar zit nu een nieuwe in.

• ricost

ricost

Topicstarter
Tis geen iBook maar een PowerBook :P Maaruh ik heb inderdaad ook nog wel een oud iBook G3 en die accu is nog wel een stukje ouder en nog steeds op 83% volgens Coconut. Maar ik begrijp het feit wel dat een accu minder kan worden maar wat ik niet begrijp zijn die vage waardes die worden aangegeven wanneer het ding helemaal geladen is. Waar tover je trouwens goedkoop zo'n nieuwe accu vandaan ?

Pagina: 1