Toon posts:

Gez geschikte Kast+voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een erg lawaaierige pc liggen van vier jaar oud.
(nee ik ga geen nieuwe pc kopen dan ben ik 750E+ kwijt schijnt). Plus ik heb mijn pc dubbel dus als er iets kapot gaat kan ik makkelijk onderdelen vervangen. Dus ik zit er waarschijnlijk nog heel lang aan vast.

En er zit al heel lang in mijn hoofd om hier iets te aan doen. Ik heb zelf ooit een zielige poging gedaan om de koeling op mijn proccessor te verbeteren. Een artic coppersilent tc2 etc. etc. Dit helpte 0,0% :D want het lag dus aan de video kaart en voeding.

De video kaart is inmiddels geolied en ontstoft. De voeding is een ander verhaal en is volgens mij zowiezo erg lawaaierig.

Nu heb ik gelezen dat Kast+Voeding zowiezo goedkoper is en dat er erg veel verschil in kan zijn tussen prijzen. De gaming kast in de best buy guide was iets van 1xxE en de budget 40E (maar ik kon nergens lezen dat deze kast lekker stil was)

Waaraan moet de kast en voeding aan voldoen? Aangezien ik niet precies weet waar ik allemaal rekening mee moet houden. Hier een kort lijstje.

Ruimte en energie voor 2 cd /dvd apperatten. 2 of 3 harde schijven. (Met het oog op de toekomst, kasten gaan lang mee. Moet ik ook nog een soort van wattage aanhouden?) en de normale rest. (videokaart, netwerkkaart, niks bijzonders)

Aangezien mijn video kaart van stof nogal lawaaierig word en stof zowiezo niet zo erg goed voor de computer is. Zou een stof filter systeem (dat niet te veel onderhoud vergt). Als dat bestaat een grote plus zijn.

Ook Ben ik redelijk snel geiiriteerd door kleine dingetjes. Dus zo min mogelijk lawaai zou echt fijn zijn.

Welke kast-voeding combinatie is voor mij het meeste geschikt? Of aparte onderdelen kan ook.

Verwijderd

Ik zou eens kijken naar antec, die hebben goei marchandise.
Persoonlijk ook fan van de chieftec case omwille van stevigheid en de goede voeding.
Moet eens kijken om www.ikbenstil.nl en www.caseking.de daar staan enorm veel cases.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens kijken op de ikbenstil.nl website. De naam is iig al goed :D

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook gereageerd in het cooler topic maar geen respons.

Niemand die mij een specifieke kast + voeding kan aanraden?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2006 12:38 ]

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-02 12:32
Als ik het goed begrijp is jou budget 40 euro en daarvoor heb jij geen goeie stille kast met voeding. En die aan je verdere eisen voldoet.
Als ik jou was zou ik even sparen. En dan nog es gaan kijken.
Want voor 40 euro kast + voeding heb je niet veel soeps.
Is 40 euro toch echt je budget?

de standaard 300watt kast van www.norrod.nl
is 32 euro. Ik had em ook om mijn severtje. HIj is stil en de voeding trok het aardig (pentium 4 2,4 2x 30 gb hdd geforce 2 mx400 etc. )

• Iliares
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-12-2025
Misschien moet je eens de arctic silentium behuizingen bekijken. Die kosten dacht ik overal 79/+-80 euro. Deze zijn dan inclusief voeding (400 watt dacht ik).

Verwijderd

Topicstarter
__xeno__ schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 12:45:
Als ik het goed begrijp is jou budget 40 euro en daarvoor heb jij geen goeie stille kast met voeding. En die aan je verdere eisen voldoet.
Als ik jou was zou ik even sparen. En dan nog es gaan kijken.
Want voor 40 euro kast + voeding heb je niet veel soeps.
Is 40 euro toch echt je budget?

de standaard 300watt kast van www.norrod.nl
is 32 euro. Ik had em ook om mijn severtje. HIj is stil en de voeding trok het aardig (pentium 4 2,4 2x 30 gb hdd geforce 2 mx400 etc. )
Hmm als hij echt stil is en de voeding ook
Redelijk anti Stof
en geschikt voor mijn computer maar ook voor mss een upgrade over 3 jaar.
Edit en een beetje ruimtelijk handig ingericht dat ik zonder schade dingen erin en uit kan doen ^_^

Dan wil ik er wel +/- 100E voor over hebben.

Ik zag in de pricewatch een Antec LifeStyle Sonata II - EC die het meeste populair is.

Voldoet deze aan mijn eisen? en is er mss een beter alternatief? Stiller/goedkoper

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2006 13:00 ]

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-02 13:15

Daywalk3r

Walks at night 2

Stil met goeie stoffilters is de Antec p180 voor 120 / 130 euries.. Alleen heeft deze geen voeding..

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-02 12:32
130 euro coolermaster stacker stc-t01 heb ik ook.
Btx compatible :)

Verwijderd

Topicstarter
Tjah alleen een kast zonder voeding voor 130E is toch iets te veel. Iemand nog tips voor mij?

• Anta-flu
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10-2025
Ik heb vandaag de stacker gekocht omdat ik van ruimte hou, hiervoor gebruikte ik de Nexus Breeze.

die kast is zeer stil (stiller als de stacker) en wordt met voeding geleverd. 350/400/500 W.
Als je van stilte houd kan ik deze aanraden.
(ik heb er nog 1 staan 1jaar oud)
nieuw kost hij rond de 130 euro

[ Voor 6% gewijzigd door Anta-flu op 19-03-2006 01:27 ]

....

Verwijderd

Anta-flu schreef op zondag 19 maart 2006 @ 01:26:
Ik heb vandaag de stacker gekocht omdat ik van ruimte hou, hiervoor gebruikte ik de Nexus Breeze.

die kast is zeer stil (stiller als de stacker) en wordt met voeding geleverd. 350/400/500 W.
Even op internet gekeken voor die case en eerste link via google liet me al onmiddelijk zien waarom hij zo stil is. Dempingsmatten en 1 intake fan onderaan en dan alle warme lucht via de voeding weer naar buiten.
Op caseking staan er wel wat goedkope cases die wel goed kunnen zijn, ik zeg wel kunnen want heb er geen ervaring mee: Airbox Midi-Tower YCK001, 3R Systems Design Gehäuse R800 black, Nitro AX Midi Tower, Avance Airliner Tower AVC001 SL, ...
Ga zo maar door, gewoon kijken naar waar de fans zitten en welke (120mm is op lager toerental goed stil)
Met deze case heb ik wel ervaring: Mercury Midi-Tower Aero One - Aluminium
Het voordeel is dat er overal stoffilters zitten en de case is eigenlijk volledig open (overal gaatjes) waar de warme lucht naar buiten kan, plaats daar 2 * 120mm fans op 7V in en je case wordt goed verlucht. Ook is ze van aluminium en oogt nog goed ook.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:54
Anta-flu schreef op zondag 19 maart 2006 @ 01:26:

offtopic:
Kan jij me even mailen over die Nexus? Mail staat in mijn profiel

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
een stacker is niet stil, heb er zelf ook 1 maar dat ding maakt 10x meer herrie dan mijn oude thermaltake xaser III, hoe komt dit, simpel
de stacker heeft aluminium platen zo dik als alu folie
de voorkant is compleet open dus je hoort alle hdds (vooral leuk met raptors)
er zitten 120mm fans, deze zijn op zich erg stil maar de 7x80mm fans van mijn xaser iii waren toch echt nog stiller.
en dan heeft de TS een kast van 120 euro zonder voeding, niet doen dus tenzij je 12 hdd's kwijt:P

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de antec sonata 2.

Op zich wel redelijk stil (hij stinkt ook een beetje maar dat gaat wel weg na een tijdje hoop ik)

Met everest kan ik niet zien hoe snel mijn fan's draaien. Alleen die van mijn gpu.

dus niet die van mijn cpu (artic copper sillent tc2)
Van de voeding en nog eentje achter.

Heb ik iets verkeerds gedaan? of is dit gewoon niet mogelijk met mijn moederbord?

Motherboard Name MSI K7T Power/Pro/Pro2/Pro2-A/Turbo/Turbo2/Turbo Limited Edition
Pagina: 1