Toon posts:

Gainward GS geforce 2 MX probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb recentelijk zo`n kaart aangeschaft maar krijg twinview niet aan het werk ;(

Dit is mijn setup:

Tbird 1 Ghz
Soltek 75kv2-x
geforce 2 MX van gainward.
256 MB RAM

De kaart doet het op zich goed, alleen als ik Scan display connections doe op in het twinview menu flikkert mijn primaire monitor een paar keer maar vind hij de 2e monitor niet. (het gaat hier om 2 standaard SVGA monitoren.

Ik gebruik de detonator 6.47 drivers en direct X 8 op windows 2000 (onder winME werkt het wel gewoon)

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem, toch is het me een keer gelukt: ik heb erwijl ie aan stond de monitoren omgewisseld. Daarna weer gescand.....vond weer niets. Toen ik em daarna opnieuw opstartte deed ie het wel. Echt heel raar. Het vreemde is: nu werkt dit truucje niet meer bij mij....

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

Topicstarter
zou het kunnen zijn doordat er ook een tv out opzit? moet je die eerst uitschakelen of zo?

Ik heb de search functie ook gebruikt op het forum maar kan niet echt iets vinden dat van toepassing is?

Verwijderd

Topicstarter
niemand verder? ;(

• glrfndl
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik krijg het ook niet aan de praat onder w2k ;(
w9x :r werkt wel, maar ja, eenmaal 2k en je wilt niet meer terug.

Prepare for unforeseen consequences

Verwijderd

Topicstarter
ik weet dat het kan, een vriend van me heeft het ook aan de praat gekregen maar hij weet ook niet wat ik fout of hij goed doet...

Verwijderd

1. Installeer de nieuwste drivers van Nvidia, 6.34 zijn de beste. Verwijder eerst de oude software, dus niet er overheen zetten. Sluit vervolgens de twee monitoren aan beiden op ingesteld op 640*480@60Hz. Selecteer dan de twinviewoptie en ga met de monitoren de resolutie weer opkrikken. Het kan zijn dat je tweede monitor een bepaalde resolutie met bepaalde refreshrate niet aan kan.

2.Mail Hastec, de importeur van het kaartje. Onze eigen Vtec, die hier ook rond hangt kan je er alles over vertellen (helpdeskmedewerker daar). Die heeft altijd een hele lijst met opties klaar liggen (>:)). Als niets lukt kun je ook je kaartje omruilen, het kan natuurlijk zijn dat de twinviewoptie defect is (hardwarematig).

/me lukt het nu allemaal wel met WinME [img=15,15]i/s/biggrin.gif[/img]

[edit]
Verkeerd gelezen, je hebt win2k
[edit]

Verwijderd

Topicstarter
mij lukt het ook met WinME, ding is dus niet kapot of zo. Maar ik wil gewoon dat ie het ook doet onder 2k klaar....

Verwijderd

je moet de 7.17 drivers hebben die ondersteunen directx8. de 6.xx zijn niet voor direct8 geoptimaliseert bij mij weten.
Bij mij (gainward gs) win2k, directx8 en 7.17 geen probelemen met flikkeringen of wat dan ook. Helaas werkt tvcc2000 niet met deze config. Althans bij mij niet

Verwijderd

Topicstarter
werkt jammer genoeg ook niet. Nog steeds niets als ik op scan display connections druk. Alleen de primaire monitor flikkert even

Onder win ME gaf ie eerst aan dat hij een nieuwe monitor had gevonden, dit deed hij niet bij Win2k, kan het daar misschien aan liggen?

ps. de monitor werkt wel ;)

Verwijderd

contact Hastec: support@hastec.nl
Pagina: 1