Toon posts:

Windows Xp op 2 raptor ( Striping )

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 Raptor in Striping staan. Om windows te installeren moet ik de F6 toets drukken, nadat hij is uitgeprutteld ZOU ik dus een scherm moeten krijgen met installeer hier raid drivers maar dat krijg ik niet.
en zo ziet de setup van windows ze niet.

ik kom wel in het raid scherm wanneer ik op de F6 toets blijf rammen maar dan staat mijn pc ineens vast :o

Alles heeft het wel een keer gedaan, maar toen ik een 320 Gb Wd wou aansluiten kreeg ik een BSOD dat mijn pc geen ACPI ondersteund en dat dus moet uitzetten, wat dus nog niet gelukt is. :/
verder array opnieuw gemaakt maar geen verschil.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
En wat is je vraag precies?
Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 00:10:
ik kom wel in het raid scherm wanneer ik op de F6 toets blijf rammen maar dan staat mijn pc ineens vast :o
Hmm.. nog een paar keer proberen, anders misschien eens een goeie geheugentest uitvoeren? Lekker als je pc opeens vast slaat..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Post hier eens je volledige specs. Het lijkt er teveel op dat je een inferieure voeding heeft en dat het toevoegen van een extra stroomvretende harddisk de nekslag is geweest. Koppel ook eens die 320GB WD schijf los en zie toe of het lukt.

Verwijderd

Topicstarter
mijn specs:

Amd 4200+ X2
2 Gb Ocz DDR-ram 3200
2 X 34 Gb Raptor
2 X Xfx 7800 gtx.
Enermax 500 watt voeding
Asus A8N32-Sli Deluxe.

mijn vraag is dus Hoe kan ik Windows nou wel gewoon installeren, Wat doe ik fout?. En vooral waarom staat mijn pc ineens Vast wanneer die dat eerst niet deed?

Geheugentest uitvoeren?? Hoe??

Heb al een keer zonder de 320 Gb geprobeerd, toen werkte het wel ( maar toen kon ik ook gewoon in het F6 menu komen ) Nadat ik weer de 320 gb had aangesloten kreeg ik een Acpi error ( Hij ondersteunde het niet ), Dus heb ik mijn pc veranderd van aan acpi pc naar een gewone pc ( in Apparaatbeheer ) En toen deed ie het niet meer.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 08:22 ]

Verwijderd

heb je een F-lock toets toevallig?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 08:20:
heb je een F-lock toets toevallig?
Dacht ik eerst ook, daarom een oude compaq toetsenbord erbij gepakt ( Waar dus geen F lock op zit maar ook daar lukt het niet mee.

Verwijderd

raar toen ik een 320 Gb Wd wou aansluiten kreeg ik een BSOD dat mijn pc geen ACPI ondersteund en dat dus moet uitzetten.

Acpi moet die computer toch wel onderstunen hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 08:33:
raar toen ik een 320 Gb Wd wou aansluiten kreeg ik een BSOD dat mijn pc geen ACPI ondersteund en dat dus moet uitzetten.

Acpi moet die computer toch wel onderstunen hoor.
Ik krijg dus precies hetzelfde, alleen kan ik dus niet meer windows op mijn raid installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Ok... ik heb nu geprobeerd om windows op 1 raptor te zetten en dat lukt maar nadat ik drivers heb geinstalleerd ( o.a. chipset, marvel ). Daarna moet ik herstarten en dan krijg ik ineens weer de melding dat mijn pc geen Acpi ondersteund en dat ik tijden de installatie van winsdows op de F7 toets moet drukken ( Wat ik HEB gedaan )....

Iemand ideeen hoe ik dit moet oplossen?

aan mijn voeding ligt het niet volgens mij, want volgens de Faq/beleid van dit forum moet ik met mijn 500 W precies goed zitten.

Verwijderd

Je kan eens proberen S.M.A.R.T uit te schakelen in de bios

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 10:37
Dit klinkt als een bekend probleem: Met mijn DFI SLI-DR had ik ook problemen met het installeren van Windows op een raid 0 van 2 raptors op de nvidia controller. Ik kreeg echter wel de vraag om de diskette te plaatsen maar vervolgens kreeg ik de melding dat op de opgegeven lokatie geen drivers gevonden konden worden :(
Uiteindelijk, na wat zoeken bleek het probleem wel vaker te voor komen en beste en snelste oplossing was om de raid drivers te slipstreamen in een custom installatie cd. Voor het slipstreamen kun je bijvoorbeeld nlite gebruiken :)

Verwijderd

Topicstarter
ransbal schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 11:56:
Dit klinkt als een bekend probleem: Met mijn DFI SLI-DR had ik ook problemen met het installeren van Windows op een raid 0 van 2 raptors op de nvidia controller. Ik kreeg echter wel de vraag om de diskette te plaatsen maar vervolgens kreeg ik de melding dat op de opgegeven lokatie geen drivers gevonden konden worden :(
Uiteindelijk, na wat zoeken bleek het probleem wel vaker te voor komen en beste en snelste oplossing was om de raid drivers te slipstreamen in een custom installatie cd. Voor het slipstreamen kun je bijvoorbeeld nlite gebruiken :)
Toevallig heb ik het zelf ook gevonden en ga het straks uitproberen.

Verwijderd

Topicstarter
En het werkt, Via de tut van Argos op de asus website over hoe ik een cd moet slipstreamen is het mij dan eindelijk gelukt.

Iedereen bedankt voor zijn zijn/haar hulp.

Verwijderd

Intressante topic omdat hier binnenkort een Raptor setup in huis komt. De benodigde drivers ga ik dus ook slipstreamen omdat ik niet eens een 3,5 inch diskdrive heb :X
Ik heb ervaring genoeg met Nlite en dan bouw ik er gelijk iets moois van :)
Pagina: 1