Toon posts:

Notebook Sony of Fujitsu

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan geen keuze maken, ik ben op zoek naar een 17inch notebook prijsklasse a 1600 euro.
2 modellen die overblijven zijn de:

Fujitsu Siemens Amilo M3438G
Sony Vaio A617B
Afbeeldingslocatie: http://productimages.sony-europe.com/IM_A.jpg
of
Afbeeldingslocatie: http://www.fujitsu-siemens.com/Resources/242/1136817271.jpg

Van de Sony heb ik nog geen reviews kunnen vinden en wil graag weten hoe het beeldscherm is.
De Fujitsu komt overal als beste uit de test (in die prijsklasse dan) maar ik lees op veel forums dat er veel problemen mee zijn en dat maakt me huiverig.
De Sony ziet er prachtig uit maar heeft een tragere videokaart en slechts 1 harde schijf terwijl de Fujitsu de snellere videokaart heeft en in raid 0 kan draaien.

Wat zouden jullie kiezen ? Prijzen zijn nu beide rond de 1600 euro maar ik weet niet hoe goed het beeldscherm van de Sony is.

Verwijderd

de vraag die elke verkoper je zal stellen: wat ga je er mee doen, welke programma's ga je er op draaien...

Het scherm van de sony is echt beter, de X-black techniek geeft een beter beeld dan de techniek van fujitsu. Het sonyscherm op een lagere helderheid is ongeveer het scherm van fujitsu op max helderheid. Verder is de kwaliteit en degelijkheid van een sony laptop beter, voorbeeld: laatst bij verschillende fujitsu siemens laptops gehad dat tijdens het snel typen van tekst hij letters neer te zetten. Verder hebben verschillende laptops van fujitsu een afgrijselijk lelijk toetsenbord met wel 4 functies per toets er op gedrukt (weet niet of dat bij deze wel het geval is)...

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
Wij kunnen niet raden wat je van plan bent met je laptop (maar ik zou zelf voor sony gaan, vanwege stevigheid en degelijkheid)

edit: zie ook hierboven :P

[ Voor 12% gewijzigd door jozy op 17-03-2006 00:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het gebruiken voor hoofdzakelijk grafische applicaties zoals Macromedia Fireworks, Flash, Dreamweaver en Adobe photoshop.
Qua games denk hierbij aan Age of Empires 3 en meer van dat soort games.
En natuurlijk heel veel internetten.
Ofwel voor breed gebruik.
Weet er iemand een review van de Sony ergens want ik kan er dus echt niet eentje van vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 00:22 ]

Verwijderd

Je kan ook denken aan de Sony Vaio BX 197 XP, 17" maar dan met 1920x1200 resolutie.
Sony heeft de beste schermen.
[rml][ Laptop] Sony Vaio BX197XP 17"[/rml]

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 09:48 ]

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:02

inXs

known as inXs

Misschien iets anders, maar wel in die prijsklasse en ook een top systeem:

http://www.kieskeurig.nl/...k&q=nx9420&pcode=notebook

Of is dit niets? :P

superB

• ajpohv
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-01 12:41
De BX 197 is idd een te gekke laptop, maar die ligt niet in de prijsklasse van 1600 euro...meer 2600 euro.

Het scherm van de Sony A617B is erg mooi. Ik heb zelf een A297XP met een resolutie van 1920x1200. Helaas heeft de Ax17 altijd een resolutie van max 1440x900. Ook niet slecht, maar als je een 17" hebt zou ik dat minder vinden om zo'n resolutie te hebben.
Het contrast en helderheid van de Sony X-Black schermen is echt geweldig.

Mijn volgende laptop (mijn A297XP gaat er in november uit met nog 1 jaar garantie te gaan..wie?! :P) wordt denk ik een BX x97...hopelijk zit er dan een Core Duo in. Eén van de voornaamste besluiten daartoe is het scherm.

Ben je nu overtuigt? :Y)

It's a beautiful day!

Verwijderd

fujitsu-siemens :*) !! Dit met als reden; dat fujitsu-siemens super stevige laptops maakt. en de ervaringen die ik met sony heb zijn niet al te best( altijd besparen op de behuizing! en geloof me dat wil je niet)

moet zeggen dat de specs van de sony erg nice zijn

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 11:08:
fujitsu-siemens :*) !! Dit met als reden; dat fujitsu-siemens super stevige laptops maakt. en de ervaringen die ik met sony heb zijn niet al te best( altijd besparen op de behuizing! en geloof me dat wil je niet)

moet zeggen dat de specs van de sony erg nice zijn
De Fujitsu Siemens Lifebook serie is inderdaad kwalitatief zeer goed, maar de Amilo serie stelt weinig voor qua kwaliteit hoor! En met de behuizingen van sony zit het wel goed.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

lijkt mij een makkelijke keuze, de fujitsu siemens zijn gewoon uniwill laptops (jewel) en daar vind je toch erg veel problemen over. sony is gewoon een a merk.

Verwijderd

Fujitsu is een B merk, Sony is een A merk.
Verder ken ik iemand met een Fujitsu Siemens laptop (een collega) en die heeft bij de beeldweergave van video opnamen strepen door het scherm, dit heeft hij op een vaste PC niet.
Verder kunnen er problemen zijn met de installatie van de videokaart van de FS.
Wij hebben een aantal notebooks en hierop moet je een dubbele (intel) videokaart installeren.
Dit geeft wel een problemen, M.A.W. Je ziet dan 2 identieke videokaarten in je apparaatbeheer!!
Met de nieuwste Inteldriver is het wel over maar optimaal is het niet.
Ik zou voor de Sony Vaio gaan! Heb ik GEEN ervaring mee maar met FS heb ik minder goede ervaringen.

Groeten,
Evert

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:03
Nou, voor mij zou het toch wel de fujitsu siemens worden niet alleen omdat ik er zelf 1 heb :P .
Maar omdat mijn vader een sony laptop heeft.

En ja de schermen van sony zijn echt legendarisch!
Maar de bouwkwaliteit nee sorry toetsen begonnen na een 3tal maanden al te slijten, veel krassen op de bovenkant zonde van dat mooie VAIO teken :'( .
Plus sony zet er veels te veel prut op waardoor de laptop niet goed tot zijn recht komt met hun preinstalled os'en.
Daarbij voor de specs is sony gewoon te duur zo geweldig zien ze er ook niet uit.

Dit heb ik met mijn fujitsu siemens niet, er zit ook gewoon een kale windows installatie cd bij zonder al die prut.

Verglijking van laptops zijn:

-Sony FS315E
-Fujitsu siemens amilo 1310G

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
ik vind die glare schermen van fujitsu-siemens wel erg mooi moet ik zeggen, lekker duidelijk
zonder backligt lekkage, en vooral een erg grote vertikale inkijkhoek,
waardoor je geen verschillen ziet door onder en boven en hem ook redelijk
vlak kan gebruiken, beter dan mijn asus colorshine.
afwerking vind ik weer mooier van mijn asus, maar dat verschilt ook nog wel is van
model bij F-S.

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist bij JMW in onze woonplaats de Sony besteld met een router voor mijn chello kabelmodem:

Afbeeldingslocatie: http://data.icecat.biz/img/norm/high/271562-8358.jpg

1 VGNA617B VAIO A617B Centrino 740 1.73Ghz 1024MB 80GB Uper Multi Double Layer DV € 1300.73 € 1300.73
1 WRT54GC-EU COMPACT WIRELESS-G BROADBAND (WRT54GC-EU) € 54.20 € 54.20

--------------------------------------------------------------------------------

Betaalwijze: Verzendkosten € 0.00
B.T.W. € 257.44

--------------------------------------------------------------------------------

Totaal € 1612.37

Dinsdag is hij hoogstwaarschijnlijk binnen :9~

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
Heb je nog iets gehad aan de info in dit topic?

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
Jazeker wat betreft de kwaliteit van het scherm want dit is voor mij toch wel erg belangrijk. Dat de videokaart een klein beetje langzamer is ok maar met dit notebook kun je toch zo'n beetje alle games spelen. En zeker het soort games wat ik speel (strategische games).
Bij de Fujitsu was ik erg huiverig voor alle problemen die ik overal tegenkom op fora ondanks dat hij het beste uit de testen komt. Als hij vastloopt dan heb je aan zo'n test ook niks. En de Sony ziet er erg gelikt uit.

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb zelf een FS M3438G en me pa een Sony Vaio FR315M. Ik zelf ben dik tevreden met me laptop. Ik neem aan dat je de volgende topic bent doorgelopen?

Ik heb zelf totaal geen last van de lag die andere melden. Er zijn echter ook gevallen bekend van die mensen die zwaar overmatige lag hadden en toen bleek het gewoon een eigen driver probleen te behelsen. Zelf speel ik ook regelmatig AOE3 (online) en met de FS kan je gewoon op 1440*900 gamen en alle settings op high (geen AA en AF) Dan ziet het er zeker gelikt uit. Maar dat zie je pas als je het met een oudere pc vergelijkt.

De opmerking dat je GPU minder belangrijk is als je startegische games speelt moet ik toch een beetje ontkrachten. AOE3 is dan wel een RTS-game, maar de units worden wel a la 3d opgebouwd itt de oudere games. Dus met aoe3 is de 3d power belangrijker dan in de oudere rts-games.

Ik ben heel tevreden over me scherm. Het is trouwens een "AU Optronics B170PW01". Hoewel het beeld van de me pa's sony met X-black idd om te likken baarden is, kan het helaas slechts beperkt gebruikt worden ivm goedkope GPU. Daar heb ik dus geen ervaring mee. Het FS scherm schijnt trouwens beter te zijn dan die van de dell 9300/xps2. Dat heb ik een svoorbij zien komen.

Als ik jou was zou ik gewoon ff een winkel bezoeken waar ze een 3438 hebben en het scherm eens goed bekijken en vergelijken met een Sony en je conclusie trekken. Voordeel FS: veel waar voor je geld, voordeel Sony: brilliant scherm, maar omdat het een a-merk is betaal je er wel voor.

Verwijderd

Net de Sony VAIO A617B gaan halen..

A D E M B E N E M E N D !!

Zeker doen zou ik zo zeggen, ik heb lang getwijfeld tussen de HP ZD8390EA en de Sony VAIO A517B maar toen de verkoper me meldde dat ik de A617B die net binnen was kon hebben aan dezelfde prijs als de A517B dan heb ik onmiddellijk de sony gekozen.

Wat een scherm !! Echt super, Grafische kaart is 256MB (128MB dedicated, de rest is Hypermemory) Dat maakt het beeld echt super, 1GB Ram, en vooral ook, een HD op 5400 rpm !!

Sony rules ;)

Mijn vorige Acer suckte echt...:p

Verwijderd

Topicstarter
Mooi om te horen ik kan al niet meer wachten.

Mijn Del 8400 desktop die in de huiskamer staat is inmiddels ook verkocht anders heb ik wel erg veel computers in huis.
Is een P4-3.0Ghz, 512 Mb, ATI X-300, WD 80Gb harde schijf en Samsung DVD-rom, Samsung CD brander, Soundblasterkaartje, speakers, toetsenbord, intellimouse met een 17inch TFT scherm verkocht voor 300 euro aan mijn ouders.
Ik heb alleen geen idee of dat een reele prijs is voor die computer :+

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb, tenminste op papier, een Fujitsu Siemens 3438G en ik zou echt niemand aanraden om uberhaupt iets van FSC te kopen. Mijn laptop is nu al 3 maanden in reparatie. Oorspronkelijk voor het 'lagging probleem'. Maar inmiddels om de laptop in nieuwstaat terug te krijgen, omdat ze hem na de 1e reparatie compleet hebben gemold.

Ik ben heel redelijk met ze geweest (buiten het feit dat ik hier in een tweetal topics enorm heb zitten klagen) en zij met mij, maar daar blijft het helaas ook bij. De organisatie en communicatie binnen het bedrijf lijkt zo log en loom dat er werkelijk niets gebeurd. Ook op mijn vriendelijke verzoek(en) via alle communicatiemiddelen om na 3 maanden maar een nieuwe laptop te sturen wordt gewoon niet geregeaeerd. En de 1e lijns telefoonmensen leven met mij mee, maar kunnen niets voor mij doen...

Ik heb dus in november vorig jaar ruim 1800 euro aan een laptop uitgegeven die ik nog niet eens fatsoenlijk heb kunnen gebruiken en daarbij al ruim 3 maanden niet meer in mijn bezit heb!

• Nimrod
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-01 16:50

Nimrod

King in the land of Shinar

een maat van me heeft dan weer heel andere ervaringen.
hij had twee jaar terug een maand zijn fs-laptop, toen 't scherm uitviel. niet echt handig want hij was er zijn eindwerk met aan 't schrijven. hij is de volgende dag naar de hoofdzetel/kantoor/weetikveel van fujitsu belgië getrokken met de smoes dat hij de week nadien op reis vertrok en hij een werkende laptop nodig had. hij kreeg meteen een ander exemplaar toegestopt ...

ik twijfelde paar maanden terug ook tussen sony, fujitsu, en ibmlenovo, ben voor de laatste gegaan. sony is mooi, maar (te) duur. ibmlenovo is ook niet mals maar ik had een aanbieding. en daar betaal je niet (te) veel voor looks, maar voor degelijkheid (weliswaar afwachten hoe dat evolueert, ookal met overgang naar lenovo zonder ibm).
tussen sony & fujitsu zou ik voor fujitsu kiezen, lifebook dan wel, op z'n minst zelfde kwaliteit als sony, maar dan wel goedkoper
tussen deze twee modellen weet ik het niet. ik zou ze in een mediamarkt uitproberen. aan dienst na verkoop kan alleszins bij beiden iets grondig schorten

The kingdom has many problems, but boredom is the least of them.

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dan heeft jouw maat echt geluk gehad, want bij mij weigeren ze om een nieuwe laptop op te sturen.

Ik heb de laptop gisteren teruggekregen.. ongerepareerd. -En- met weer een probleem erbij. zie foto's:

http://malaguena.fiberworld.nl/lap/zucht/zucht1.jpg

http://malaguena.fiberworld.nl/lap/zucht/zucht2.jpg

http://malaguena.fiberworld.nl/lap/zucht/zucht3.jpg

http://malaguena.fiberworld.nl/lap/zucht/zucht4.jpg

Hij kan weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer terug.
Echt, ik blijf bezig!

[ Voor 3% gewijzigd door Paquito op 07-04-2006 18:39 ]

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik had tot 2 jaar geleden een Fujits-Siemens laptop voor mijn werk.

Twee problemen:
- die laptop werd telkens ontzettend heet
- het beeldscherm hield er na 2 jaar mee op

sindsdien ben ik erg huiverig om voor privé een F-S aan te schaffen.
Pagina: 1