[CSS] Meerdere background images

Pagina: 1
Acties:

• THiCE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 10:38

THiCE

Say it with a flourish!

Topicstarter
Hoi,

Ik ben bezig met een site, waar ik in een table cell 2 backgrounds wil hebben. Eentje die bovenaan staat, en daarachter een repeater zegmaar.
Voorbeeldje:

Dit plaatje moet dus als eerste de achtergrond zijn:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3a2b66f16135a761833b52fcf169a793/full.gif

waarna dit plaatje eronder verder gaat, en herhaald wordt middels background-repeat: repeat-y;.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/380e45ac1dc49e09df965492c50de63d/full.gif

In CSS ziet het er dan zo uit:

code:
1
2
3
4
5
.menubg {
background-image: url('images/left_bg.gif'), background-image: url('images/menubg_repeat.gif');
background-repeat: no-repeat, repeat-y;
background-color: #FEFBE8;
}

En de bijbehorende html code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<table width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
    <tr>
        <td width="133" height="154">&nbsp;</td>
        <td rowspan="2" class="main"></td>
    </tr>
    <tr>
        <td class="menubg" width="133">Deze cel moet dus 2 backgrounds hebben, 
eerst plaatje 1, en daaronder plaatje 2 die herhaald wordt.</td>
    </tr>
</table>

Volgens deze site zou dit moeten werken, maar dat doet het dus niet... Ik heb al geprobeerd om twee keer 'background-image' achter elkaar te gooien, maar dan pakt hij gewoon de laatste, in plaats van allebei :P

Is CSS3 nog niet ondersteund ofzo? Ik test m'n site in FF 1.0.6, en daar werkt het dus niet. Ik kan niet echt vinden op die CSS3 w3 site of, en door wie deze property al ondersteund wordt... Weet iemand daar wat meer over, of wellicht een alternatief hoe ik wel mijn gewenste resultaat zou kunnen bereiken? Alvast bedankt :)

[ Voor 9% gewijzigd door THiCE op 16-03-2006 23:12 ]

I just can't believe all the things people say.
Why must I deal with this shit, every fuckin' day?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik meen dat alleen Safari op dit moment deze specifieke CSS3 functionaliteit ondersteund.
Note dat CSS3 een working draft is. Steeds meer browser beginnen wel delen van CSS3 te implementeren (IE niet uiteraard), maar sowieso zeg je zelf nog Firefox 1.0.6 te gebruiken wat natuurlijk ook al een verouderde versie is ;)

Intentionally left blank

• THiCE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 10:38

THiCE

Say it with a flourish!

Topicstarter
Ah okay! Ik wist niet dat CSS3 een working draft is, dus om te zorgen dat m'n site compatible is met meer browsers dan alleen de allernieuwste kan ik beter wat anders verzinnen denk ik zo.

En dat ik nog Firefox 1.0.6 gebruik.... ik vergeet altijd te updaten, nu maar even doen ;)

Maargoed, is er misschien een optie, die wel ondersteund wordt door meer browsers dan Safari, waarmee ik toch kan bereiken wat ik wil? Gaat het werken als ik met z-index ga spelen?

I just can't believe all the things people say.
Why must I deal with this shit, every fuckin' day?

• twanvl
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Kan je er niet gewoon één heel groot plaatje van maken? Als je het als png of gif opslaat kost het herhaalde stuk amper extra bestandsgrootte.

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Aangezien het maar 1 cel in de row is; kan je dan niet het ene plaatje in de tr doen en de andere in de td?