Hoi,
Ik ben bezig met een site, waar ik in een table cell 2 backgrounds wil hebben. Eentje die bovenaan staat, en daarachter een repeater zegmaar.
Voorbeeldje:
Dit plaatje moet dus als eerste de achtergrond zijn:

waarna dit plaatje eronder verder gaat, en herhaald wordt middels background-repeat: repeat-y;.

In CSS ziet het er dan zo uit:
En de bijbehorende html code:
Volgens deze site zou dit moeten werken, maar dat doet het dus niet... Ik heb al geprobeerd om twee keer 'background-image' achter elkaar te gooien, maar dan pakt hij gewoon de laatste, in plaats van allebei
Is CSS3 nog niet ondersteund ofzo? Ik test m'n site in FF 1.0.6, en daar werkt het dus niet. Ik kan niet echt vinden op die CSS3 w3 site of, en door wie deze property al ondersteund wordt... Weet iemand daar wat meer over, of wellicht een alternatief hoe ik wel mijn gewenste resultaat zou kunnen bereiken? Alvast bedankt
Ik ben bezig met een site, waar ik in een table cell 2 backgrounds wil hebben. Eentje die bovenaan staat, en daarachter een repeater zegmaar.
Voorbeeldje:
Dit plaatje moet dus als eerste de achtergrond zijn:

waarna dit plaatje eronder verder gaat, en herhaald wordt middels background-repeat: repeat-y;.
In CSS ziet het er dan zo uit:
code:
1
2
3
4
5
| .menubg {
background-image: url('images/left_bg.gif'), background-image: url('images/menubg_repeat.gif');
background-repeat: no-repeat, repeat-y;
background-color: #FEFBE8;
} |
En de bijbehorende html code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <table width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
<tr>
<td width="133" height="154"> </td>
<td rowspan="2" class="main"></td>
</tr>
<tr>
<td class="menubg" width="133">Deze cel moet dus 2 backgrounds hebben,
eerst plaatje 1, en daaronder plaatje 2 die herhaald wordt.</td>
</tr>
</table> |
Volgens deze site zou dit moeten werken, maar dat doet het dus niet... Ik heb al geprobeerd om twee keer 'background-image' achter elkaar te gooien, maar dan pakt hij gewoon de laatste, in plaats van allebei
Is CSS3 nog niet ondersteund ofzo? Ik test m'n site in FF 1.0.6, en daar werkt het dus niet. Ik kan niet echt vinden op die CSS3 w3 site of, en door wie deze property al ondersteund wordt... Weet iemand daar wat meer over, of wellicht een alternatief hoe ik wel mijn gewenste resultaat zou kunnen bereiken? Alvast bedankt
[ Voor 9% gewijzigd door THiCE op 16-03-2006 23:12 ]
I just can't believe all the things people say.
Why must I deal with this shit, every fuckin' day?