Sinds ik best veel bezig ben met computers en de naaste van mij dat weten kwam m'n neef laatst met een vraag. Hij heeft er ook wel wat verstand van, niet "heilig veel", maar hij weet dus hoe je moet overclocken etc., maar hij kwam met een vraag waarvan ik ook niet wist wat ik er op moesten zeggen en die daarom hier stel. Als je een SLi-setje hebt en ook nog zwaar overclockt heb je een zware voeding nodig. Bij requirements staat er bij sommige sites zelfs 600W met een 12V lijn op 50 Ampère. Dus ik heb voor hem nagekeken. Ik heb mijn voeding uit advies gekocht en heb er met mijn overclockte systeem nooit problemen mee gehad, maar hij krijgt 2 voedingen en een Intel-processor die ook nog eens een extra slokje lust. Nou is mijn vraag, ik las op een aantal sites over voedingen met 52 Ampère (Thermaltake) en 62 Ampère (Enermax), maar deze zijn verdeeld over 3 of 4 stekkers. Heeft dat invloed op of je wel of niet SLi kan gebruiken en kan overklokken? Moet je dus echt 50 Ampère op een enkele 12V draad hebben?
i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060