Vragen MP3

Pagina: 1
Acties:

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:00
Halle mensen,

ik heb een paar vragen over het converteren van mp3.

nou heb ik sind een jaar een nwe mp3speler voor in de auto.
JVC EXAD lhx 552. (perfect geluid)

nou wou ik voor mijn autoradio ff een paar mp3tjes converteren, ik was al bezig
met de LAME-codec op 320kbps en VBR (old method), want de grootte v/h bestand maakt niet uit, ging mij meer om de kwaliteit.
ik was van plan om van al mijn cd`s zeg maar 1à3 nummers om te zetten.
na mijn 1ste stapeltje gehad te hebben had ik maar ff een test cdtje gemaakt.
maar nou was het zo dat mijn radio toch verschil maakte tussen de volumsterkte onder de nummers, dus een paar klonken harder dan de rest, dus een mp3 met 320 klinkt harder dan 128kbps vlgs mij wel logisch wan hogere mp3 kwaliteit = betere geluidskwaliteit bij hogere niveaus.
wat bleek nou mijn radio checkt vlgs mij wat de bitrate v/h mp3tje (dus de gemiddelde waarde bij VBR) is en baseert daar de maximale volumesterkte op.
Dus overnieuw beginnen maar nu VBR uit maar wel op 320 (1 bestand nu 10MB, jammer dan maar 70 bestanden op 1 cd i.p.v. 120/130).
maar naar weer een test cd te chekken zat er nog steeds verschil in volume in (wel veel minder).
wat bleek nou weer bij het converteren op de computer de oudere cd`s hebben een lagere piek dan de nwe cd`s, de oudere cd`s met een piek van rond de 65% en de nieuwe zaten allemaal rond de 90/95%.

de vraag: is er een prog om de files te normalizen naar 1 zo dicht mogelijk geluidsniveau zonder dat er duidelijk hoorbare vervorming/vermindering van de geluidskwaliteit is?

ik heb het al geprobeerd met audiograbber (en nog een paar), maar er zit toch aanzienlijk verschil in kwaliteit van het geluid.
het lijkt net of het geluid scheller word al het piekniveau met meer dan 15% omhoog moet.

wie kan me helpen.

GiTS

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Nero heeft toch een optie (normalize oid) om dat te doen als je het cdtje gaat branden?

[ Voor 60% gewijzigd door BARACUS op 16-03-2006 22:49 ]

• reaL_G
ja (wel mp3 cd he) ook geprobeerd. idem probleem

GiTS

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
je hebt natuurlijk al gezocht?
of op ons forum

[ Voor 66% gewijzigd door BasieP op 16-03-2006 22:59 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:13
MP3Gain is volgens mij exact wat je zoekt.
Dit programma past (zonder kwaliteitsverlies) een versterking toe op je mp3's, zodat deze allemaal even luid klinken.
Het voordeel is dat in tegenstelling tot maximalizeren op piekvolume, dit echt rekening houd met hoe luid een nummer klinkt.

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:15
Adion schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 01:03:
MP3Gain is volgens mij exact wat je zoekt.
Dit programma past (zonder kwaliteitsverlies) een versterking toe op je mp3's, zodat deze allemaal even luid klinken.
Het voordeel is dat in tegenstelling tot maximalizeren op piekvolume, dit echt rekening houd met hoe luid een nummer klinkt.
Ben ik 100% met je eens, alleen 1 tip, als het meer dan paar honderd nummers zijn, zet hem snachts aan, is hij de volgende ochtend klaar.
Dit progamma heeft veel mogelijkheden maar dat zul je zelf zien

• reaL_G
cossy nl schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 01:06:
[...]

Ben ik 100% met je eens, alleen 1 tip, als het meer dan paar honderd nummers zijn, zet hem snachts aan, is hij de volgende ochtend klaar.
Dit progamma heeft veel mogelijkheden maar dat zul je zelf zien
oke thanks zal het ff proberen.
zijn er zeker meer als honderd, zit nog net niet op de helft en al bijna 3gig aan bestanden.

btw heeft de betaversie nog voordelen t.o.v. de normale???

van mij mag de post sluiten

zijn niet zoveel prog die normalizen op volumesterkte maar,
MP3Gain is tha shit.

[ Voor 18% gewijzigd door reaL_G op 18-03-2006 11:51 ]

GiTS

Pagina: 1