Zou ik de bijgeleverde afstandsbediening bij mijn tv-kaart ook kunnen gebruiken als bediening voor Media Center? De ontvanger van de afstandsbediening zit op de COM1 poort, en als ik bijv. op het knopje TV druk, wordt het programma ook gestart om tv te kijken. De connectie is het probleem dus niet, maar hoe laat ik MC de afstandbediening herkennen?
Nope, dat kan je vergeten.
Er zijn wel programma's beschikbaar waarmee je je IR Afstandbediening kan gebruiken om je computer te besturen. Check google op IRAssistant.
Ik heb het al eens gedaan met een IR van een Pinnacle PCTV PAL G/B en dat werkte prima.
Er zijn wel programma's beschikbaar waarmee je je IR Afstandbediening kan gebruiken om je computer te besturen. Check google op IRAssistant.
Ik heb het al eens gedaan met een IR van een Pinnacle PCTV PAL G/B en dat werkte prima.
-=@@D=- Macbook Pro 16"
Met IRAssistant kon ik in XP wel gewoon dingen besturen, ik kan bijvoorbeeld het pijltje omhoog op de afst.bd. associeren met pijltje omhoog op de keyboard. Dit zou dus ook moeten kunnen in MC, want als ik dara pijltje omhoog doe op tobo werkt het ook gewoon. Maar het probleem is, in Vista zit een ingebouwde Media Center, maar als ik op Vista IRAssistant instaleer, en ik open het, kan hij de COM-poort niet openen, terwijl het programma RemoteControl van Pinnacle het wel gewoon doet. Hoe laat ik het toch werken?
Mooizo, het kan dus wel 
Je bent een geluksvogel, want ik had verwacht dat M$ dit wel had begrenst tot enkel zijn eigen remotes.
Je bent een geluksvogel, want ik had verwacht dat M$ dit wel had begrenst tot enkel zijn eigen remotes.
-=@@D=- Macbook Pro 16"
Verwijderd
wat je ook had kunnen doen, is het geld besparen voor windows media center,
en media portal installeren.
dat is een opensource clone van mediacenter, en kan nog veel meer.
je kunt er allerlei tv kaarten voor gebruiken en afstandsbedieningen.
http://www.team-mediaportal.com/
dit is gewoon een programma dat onder windows xp kan lopen en windows 2000
en media portal installeren.
dat is een opensource clone van mediacenter, en kan nog veel meer.
je kunt er allerlei tv kaarten voor gebruiken en afstandsbedieningen.
http://www.team-mediaportal.com/
dit is gewoon een programma dat onder windows xp kan lopen en windows 2000
VET spul man, wist niet dat het bestond, weer een leuke link via tweakers:D
back on track, mijn ati remote wonder doet het iig niet in windows MCE.
mijn msi remote die bij mediapc hoorde doet het ook niet in MCE
dus ik denk dat je boft!
back on track, mijn ati remote wonder doet het iig niet in windows MCE.
mijn msi remote die bij mediapc hoorde doet het ook niet in MCE
dus ik denk dat je boft!
Pagina: 1