Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Kan geen 'sys' folder maken

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mephisteus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Zie topic.

Iemand enig idee waar dit ook maar aan zou kunnen liggen?

"Kan de naam van Nieuw map niet wijzigen. Kan het opgegeven bestand niet vinden.

Controleer of het pad en de bestandsnaam juist zin opgegeven."

Dit komt alleen voor bij het aanmaken van een sys map, andere mappen doen het gewoon. En in safe-mode lukt het maken van de sys map ook gewoon maar zodra je weer gewoon in logt is de map weer weg.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:36

Reptile209

- gers -

Is het niet stiekum de rootkit van Sony? Die verbergt bestanden/directories die met $sys$ beginnen, maar misschien ook zonder de $'s. Laat eens wat rootkitscanners lopen zou ik zeggen. :)

Edit:
Deze omschrijvingen passen nog beter bij wat je ziet. Een virus/trojan/rootkit dus... Ben je mooi klaar mee :)

Sunflame: dan zou het in safe-mode ook niet moeten lukken, dus jouw verhaal gaat niet op. Een map met de naam 'sys' kan je gewoon aanmaken, als hij nog niet bestaat en als er geen virulente zaken dat blokkeren.

[ Voor 50% gewijzigd door Reptile209 op 16-03-2006 22:19 ]

Zo scherp als een voetbal!

• sunflame
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-11 15:54
Sys is een beschermde naam van windows.. er zijn er nog een aantal die ik je zo niet even kan opnoemen. Er zijn bepaalde momenten en plaatste waar het weer wel mag. (bureaublad)..

Beetje vaag gedoe. Heb het vaker gehoord.

[ Voor 33% gewijzigd door sunflame op 16-03-2006 22:19 ]

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-10 21:42

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Do not use the following reserved device names for the name of a file: CON, PRN, AUX, NUL, COM1, COM2, COM3, COM4, COM5, COM6, COM7, COM8, COM9, LPT1, LPT2, LPT3, LPT4, LPT5, LPT6, LPT7, LPT8, and LPT9. Also avoid these names followed by an extension, for example, NUL.tx7.
Het is een gereserveerde naam in Windows, dus kan je een map die naam niet geven.

Edit:
Net even getest en mappen genaamd 'sys' kan je wel gewoon maken in Windows. Dan moet je inderdaad in de richting van een virus of trojan gaan denken.

[ Voor 17% gewijzigd door Rhannie op 16-03-2006 22:25 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Paddixx schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 22:22:
[...]

Het is een gereserveerde naam in Windows, dus kan je een map die naam niet geven.

Edit:
Net even getest en mappen genaamd 'sys' kan je wel gewoon maken in Windows. Dan moet je inderdaad in de richting van een virus of trojan gaan denken.
Het kan aan mij liggen, maar ik zie sys niet in dat rijtje staan? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Mephisteus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Het was inderdaad een trojan, dank _/-\o_

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:36

Reptile209

- gers -

Mephisteus schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 13:28:
Het was inderdaad een trojan, dank _/-\o_
Wil je "for the record" en de search nog even posten welke het was, en hoe je 'm hebt gevonden en verwijderd?

Zo scherp als een voetbal!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 13:59

chromeeh

the Gnome

Reptile209 schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 18:58:
[...]

Wil je "for the record" en de search nog even posten welke het was, en hoe je 'm hebt gevonden en verwijderd?
Precies voor de rest ook wel handig :)
Mocht iemand anders er ook ooit eens last van krijgen...

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-11 19:49

neevedr

Dat was ik niet!

Zoals ik nu bijvoorbeeld. Heb nu hier hetzelfde probleem. Ik kan alleen de oplossing niet vinden. Heb je tips.

Edit:
Ik heb ondertussen mijn computer al volledig op ongewenste programma's gescanned met oa Microsoft Defender en Norton Antivirus. Deze hebben wel wat gevonden (en verwijderd) maar het probleem bestaat nog steeds.
Ik kan geen map en bestanden aan maken met de naam 's', 'sy' en 'sys'. Wie kan me helpen?

[ Voor 59% gewijzigd door neevedr op 13-04-2006 20:45 ]

Pagina: 1