Toon posts:

PC zegt stop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Elke keer dat ik mijn pc aanzet gaat hij naar 15 minuten uit, zonder dat windows afsluit. Ik heb met everest gekeken hoe heet mijn CPU werd of iets anders maar alles netjes rond de 40 graden (behalve de GPU die wordt 50gr) idle, hij valt ook gewoon in idle mode uit.
Ik weet niet wat het probleem is, ik heb wel mijn pc zelf gemaakt 4 maanden terug maar hij doet het altijd goed tot eergister dat hij dit soort dingen ging vertonen. Heel gek! Het lijkt mij iets hardwarematigs hoe denken jullie erover?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2006 22:02 ]

• yorrik
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-01-2023
hardware matig zeker!

ehm hardeschijf foutje?

oja wat ook nog kan (moet je maar ff kijken) of je geheugen vol zit of nie

Verwijderd

Topicstarter
Foutje met de HDD zou kunnen, ik heb een Seagate 250GB Sata en hij wordt 28graden idle.

Hoe kan ik zien dat je geheugen vol zit? En wat kan ik er aan doen?

edit: Als ik bij everest kijk dan naar motherboard => memory => staat alles onder de 50% maar misschien niet als hij uitvalt. Dat weet ik natuurlijk niet

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2006 22:06 ]

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-02 18:35

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Ik denk dat je wat meer info moet geven over wat er op je PC wel (of niet) draait, klinkt namelijk als een klassiek virus geval. (Alhoewel ik dat met de info die je ons nu geeft niet zeker durf te stellen!)

Verder kun je volgens mij het beste beginnen (als je serieus denkt dat het een hardware probleem is) verschillende tests op je system uit te voeren. Zoals daar zijn de hdd test van je harddisk maker, memtest86, Prime95 en noem ze maar op.

Powered By C8H10N4O2

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
yorrik schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 22:00:
oja wat ook nog kan (moet je maar ff kijken) of je geheugen vol zit of nie
Ja, ik denk ook dat er een beestje in rondloopt waardoor ie vol is... :X

Serieus: check de waardes van je voeding, alhoewel dit mij een typische FAQ-vraag lijkt...

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik alles testen, ik ben hier totaal niet handig mee misschien met wat links.

• yorrik
als ze voeding et neit trekt moet ie toch al eerder afslaan?

• yorrik
begin eerst ff te vertellen over je specs, je hebt em toch zelf in elkaar gezet?

• krijgnuwat
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-01 19:56
dan zou ze pc wel eerder zijn uitgevallen als het aan ze voeding lag.. ik denk inderdaad ook dat je pc een flinke verkoudheid heb opgelopen.. last van een griepje ofzo, zoals de meeste bewoners van nederland nu hebben. Probeer eens zo'n online virusscannertje van microtrend ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
AMD Sthlon 64 x2, 2000MHz 3800+ | Aus A8N-SLI | 1536 MB | 7800GT | 200GB Sata

Dit zijn de spekkies, ik ben nu met norton aan het scannen maar ik weet niet of ik daarmee misschien het mogelijke virus kan pakken. Weten jullie het misschien?

• yorrik
______-kortom-______

-Virus scan
-HHD check
en anders ff naar zo'n pc shoppy ;)

Verwijderd

Topicstarter
HDD check doen we? Vertel het eens hoe doe ik dat?

• wijbro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 00:03
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 22:13:

Dit zijn de spekkies, ik ben nu met norton aan het scannen maar ik weet niet of ik daarmee misschien het mogelijke virus kan pakken. Weten jullie het misschien?
Pobeer 't anders gewoon met Hitman Pro.

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Wat voor voeding?

Heeft ook een computer!

• Hadron
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-07-2022
Hangt ervan af..
Als'ie het net trekt, zoals bij mij, dan kan'ie het lang volhouden (een jaar in mijn geval, en net na de garantieperiode) en eruit knallen
Maar dan gaat'ie in principe nooit meer aan, dan denk ik dat een virus of hardwarefoutje waarschijnlijker is..

Misschien is't de moeite waard even te kijken naar bios updates e.d.

[ Voor 19% gewijzigd door Hadron op 16-03-2006 22:22 ]

Verwijderd

Probeer eens ergens een andere voeding vandaan te slepen, die erin te hangen. Dit is meestal gewoon een defecte voeding... kan ook moederbord zijn, voeding lijkt me logischer.

Verwijderd

Topicstarter
Silentmax 420 Watt NoFAN

Dat is mijn voeding, volgens mij is die toch wel erg stabiel.
Wat ik dus eigenlijk heel gek vind is dat het maar 1 keer gebeurd. Een voorbeeld: ik kom thuis van school en doe de pc aan, na 15 minuten valt hij uit maar daarna doe ik hem direct weer aan en dan blijft mijn pc zonder problemen draaien!

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 07:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb norton werk laten doen, 1 virus eruit gehaald maar dat helpt niet!

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 14:25
scan eens met een ander virus programma

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Verwijderd

Hoe warm wordt je voeding? is er wel airflow in je kast?
En je kunt ook nog memtest draaien om te kijken of je geheugen goed is.

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 19:46
wouter37 schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 14:52:
scan eens met een ander virus programma
Is een hw probleem, anders is het zeer onwaarschijnlijk dat het probleem zich alleen de eerste keer booten voordoet...

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Termaltake Kandalf met standaart fans, dus de airflow zal wel goed zijn. Temperatuur van mijn voeding weet ik niet. Hoe kan ik de memtest doen?

• LaptopRookie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-04-2025
Hoeveel apparatuur heb je aangesloten? Hoeveel harddisks, fans, etc? Zitten die harddisks in sledes? Probeer eens 1 apparatuur los te koppelen en zie of je zonder problemen lang kan werken dan. Zo ja, dan is je voeding niet voldoende geweest....het lijkt mij sterk met 420Watt.

Ikzelf heb ervaringen met mijn pc gehad, waar ik 4 harddisks, allen in harddisk koelers, waarvan 2 in sledes, problemen had dat 1 harddisks gewoon uitviel. Verder heb ik mijn kast vol met fans, 1 dvdrom, 1 dvdbrander, tv-kaart en capturekaart, met een voeding van 350Watt. Ik heb 2 SATA RAID harddisks gereduceerd tot 1 gehele harddisk en heb sindsdien geen problemen meer. De harddisk die uitviel daar mankeerde gewoon niks aan. Vergeet niet dat USB rand-apparatuur ook stroom trekt.

Software om alles te testen is bijv SiSoft Sandra Pro. Irq conflicten tussen je pc-kaarten kunnen ook Windows spontaan laten rebooten...verwissel/verminder een paar kaarten in je kast om het uit te testen. Veel succes.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er gewoon al heel lang 1 hd in, 1 graka , 2 memreepjes 1 tv kaart en dat is het!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

Die 1536 mb ram is dat 3 x512 of is het 2 x512 en 2x256?
Als je namenlijk 3 geheugensloten in gebruik hebt dan werkt het waarschijnlijk niet echt goed in verband met dual channel.

Verwijderd

Topicstarter
1 gig + 1 512mb

Ik vind het erg gek want ik heb niets aan me hardware veranderd sinds het gebeurd!

• LaptopRookie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-04-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 15:14:
Ik heb er gewoon al heel lang 1 hd in, 1 graka , 2 memreepjes 1 tv kaart en dat is het!
En die tv-kaart werkt na de reboot van 1e keer ook zonder problemen? Ik had al die problemen in de periode toen ik verschillende tv-kaarten uitprobeerde en de software hiervan op XP installeerde....het kan ook een mogelijke oorzaak zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Het is al zolang geleden dat ik die erin heb gedaan! Lijkt me geen optie, maar het kan ik weet het niet zo goed!
Pagina: 1