Toon posts:

Enermax 500W geschikt voor 7900/7800 in SLI??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, ik heb een enermax liberty voeding van 500 W gekocht.

Mijn vraag is: is deze voeding geschikt voor een 7900 gt in SLI-mode te zetten? en 7800gt in SLI?

Op de site van Nvidia kan ik hier niks over vinden...

Ik weet dat Enermax een goed (A)merk is en ik weet dat op de site van enermax staat dat deze voeding geschikt is voor SLI en duel core (overigens de 400W ook) maar dit zegt natuurlijk niet zoveel want er is natuurlijk een groot verschil in een 6800 in sli en een 7900 in sli....

WIJS ME AUB niet door naar "welke voeidng moet ik nemen deel 14" of iets dergelijk wantd aar heb ik niks aan

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:17
Ik zou als ik jou was even hier kijken; http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2717&p=4
Er staat geen directe vergelijking met een 6800 (non-GS) maar met wat zoekwerk moet je wel kunnen vinden hoe die twee zich tot elkaar verhouden. Let wel op dat die getallen die daar staan van hun complete testsysteem zijn en dus niet alleen van de graka.

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Als je leest dat een 650W voeding toch wel handig is voor de quad-SLI opstelling van 4 7900GT's in een artikel op de frontpage eerder vandaag (ben te lui om een link te maken), dan zou je verwachten dat dit wel gaat werken.

Proberen is weten. Ik kan je niet van dienst zijn met een rijtje vermogens van de verschillende PC-componenten. Enerzijds omdat ik daar weinig tot niks van weet, en anderzijds omdat je die info ook niet verschaft.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• wols
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10-2024
Ik weet dat de X1900XTX 30A vereist op de 12 volt lijn als hij alleen werkt (dus komt overeen met een 450W voeding) en in crossfire zelfs 38A nodig heeft (wat dan overeenkomt met een 550W voeding). Ik weet niet in hoeverre dit gaat overeen komen met de Nvidia 7800 en 7900 in SLI mode, maar aangezien dit ook grootverbruikers zijn geeft dit misschien een goed idee.
Uiteindelijk is het uitproberen. Alles hangt af van wat je in je systeem hebt zitten. (dual core of niet, aantal HD's enz.)

Verwijderd

Topicstarter
Wat er in gaat komen:

AMD x2 4200+
Asus A8N SLI-SE
2gb duel channel (2x 1gb)
1 hdd (ide)
DVD
DVD-brander
4 (led)ven's of zo
ven controlertje
En dan 2x 7900GT (of 2x 7800GT)

Dat was het wel zo'n beetje volgens mij....

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:25
die enermax levert over zijn 2 12volt lijnen een gecombineerd vermogen van 32A als ik me niet vergis. Ik weet zeker dat dit perfect gaat werken. Wat erg belangrijk is, is de stabiliteit van die 12volt lijnen. En de afwijking op 12 volt van die enermax is echt minimaal.
En om ff bijdehand te doen: In het "welke voeding heb ik nodig: topic kun je al deze info ook perfect terugvinden. In meerdere reviews van die enermax kun je deze info ook terugvinden, dus je stelling dat je daar allemaal niets aan hebt, gaat scheef hier.

Verwijderd

Topicstarter
dankje wel voor alle informatie!!!
Nog even over die laatste reactie: Denk je dat het wattage ook genoeg is?

over die topic over voedingen: ik heb hem 4 x doorgelezen maar ik kon echt niks vinden over SLI .... dat mijn voeidng goed is, stabiel goed voor alle top karten weet ik ook wel ....
Het kan natuurlijk ook dat ik gek ben :P 8)7

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-02 10:46
Ik denk dat je huidige voeding kortsluiting maakt met je toetsenbord, er komt noggal poep uit...

There is no replacement for displacement!

Pagina: 1