@home instellen ??

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Quenda
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
(overleden)
Zo, probleem is...

Plots verdween er vanalles van een pc met een OS ME, andere pc onder een laag stof vandaan gehaald die 2 jaar in een thuisnetwerk had gehangen. (XP)

@home cp nummer ingesteld, MShome als werkgroep en hoppa...

No way, geen verbinding (modem gecontroleerd, alle lampjes branden vrolijk)

Ik dacht, even naar start-uitvoeren-cmd..en dan een trace doen o.i.d. ...nope...
alleen een zwart dosschermpje alwaar je nix kon intypen...

Netwerkinstellingen controleren, nope, alles is o.k. alleen krijgt ie geen IPnummer door een wazige reden (netwarkkaarten werken volgens het systeeM...

Wat kan er fout zijn> Waarom krijgt die pc geen verbinding met het internet?
TCP/IP protocol staat nu keurig op automatisch een IP adres toewijzen en automatisch een DNS adres toewijzen...

HELP!

(en mods please, laat a.u.b. ergens staan want ik kom er écht niet uit..)

Het DOS venster schiet trouwens continu direct weg bij winipcfg

Verwijderd

Ik snap je probleem niet ? :/

Je hebt nu 2 PC's die je van internet wil voorzien die via @home gaat. 1 PC heeft XP en de andere ME ?

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

e1f

Werkgroep is toch @home ipv MShome ?

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Wat voor modem heb je? Com21 of eurodocsis? In het geval van #2 verander je IP van je client in 192.168.100.2 en open in je browser http://192.168.100.1 , als dat lukt is de verbinding pc -> modem correct. Vervolgens kun je daar ook zien of je lijn up is. Als dat het geval is (waarschijnlijk wel) kom je toch uit bij problemen met je Windows doos.

Kleine gok: stel @home eens in als domain name/workgroup name ipv Mshome.

Raku

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-02 15:20

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Quenda schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 21:39:
Het DOS venster schiet trouwens continu direct weg bij winipcfg
Probeer eens:

Start -> Uitvoeren -> cmd [enter] en dan in "dos" box ipconfig. Denk dat je daar al een stuk verder mee komt :+

Powered By C8H10N4O2

• Quenda
  • Niet online
(overleden)
Simmie schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 21:49:
eurodocsis? In het geval van #2 verander je IP van je client in 192.168.100.2 en open in je browser http://192.168.100.1 ,
Heb ik gisteren al geprobeerd maar helaas...
Kleine gok: stel @home eens in als domain name/workgroup name ipv Mshome.
Zou dat het echt kunnen zijn??
Op die ME doos had ik idd @home staan maar hier op mijn eigen pc en laptop staat MSHOME dus dacht ik dat het eigenlijk niets uitmaakte en heb ik op die andere doos ook MSHome getypt..

Verwijderd

Ik geloof dat die modem "leert" welke macs internet te geven... Wat je ook kan doen is 1 pc erop koppelen, en de modem herstarten.

• Quenda
  • Niet online
(overleden)
Kluk-Kluk schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 21:53:
[...]

Probeer eens:

Start -> Uitvoeren -> cmd [enter]
Ja dat doe ik dus altijd zo...
en dan in "dos" box ipconfig.
Neen, kan er nix intypen..staat alleen een knippercursording..en krijg het niet voorelkaar er 1 leter of cijfer in te typen..
Denk dat je daar al een stuk verder mee komt :+
Neen daar kwam ik dus (lees de eerste posting :P ) geen stap verder mee... :'(

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-02 15:20

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Quenda schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 21:56:
[...]

Heb ik gisteren al geprobeerd maar helaas...

[...]

Zou dat het echt kunnen zijn??
Op die ME doos had ik idd @home staan maar hier op mijn eigen pc en laptop staat MSHOME dus dacht ik dat het eigenlijk niets uitmaakte en heb ik op die andere doos ook MSHome getypt..
Voor zover ik weet, zou je werkgroep niks uit moeten/mogen maken.
Quenda schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 21:58:

Neen, kan er nix intypen..staat alleen een knippercursording..en krijg het niet voorelkaar er 1 leter of cijfer in te typen..
Dan is er dus serieus iets anders mis lijkt me :/

[ Voor 25% gewijzigd door Kluk-Kluk op 16-03-2006 22:00 ]

Powered By C8H10N4O2

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

MShome is wat windowsXP home edition er standaard van maakt. Maar het moet @home zijn. (nu was het zo dat toen ik nog @home had het totaal niet uitmaakt wat er stond, maar je weet maar nooit)

• Quenda
  • Niet online
(overleden)
Terw_Dan schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 21:58:
MShome is wat windowsXP home edition er standaard van maakt. Maar het moet @home zijn. (nu was het zo dat toen ik nog @home had het totaal niet uitmaakt wat er stond, maar je weet maar nooit)
Ik denk persoonlijk dat het niets uitmaakt, heb nu de instelleningen van drie anders pc's op @home bekeken en ze doen het allemaal met verschillende werkgroepnamen...

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Ik heb het hier ook op @home staan (in mijn router dan ;) ) geen idee of het ook zonder werkt en het zou me eerlijk gezegd ook weinig kunnen schelen :) Ik zou het gewoon even proberen om het toch maar uit te sluiten. //edit Toch maar even veranderd en dat werkt dus gewoon :+

@TS

Hoe zat die laptop dan op internet? Via dezelfde aansluiting (kabel eruit , kabel erin) of via ICS? Of heb je toch toevallig een router waar je niets van weet? :+

Ps. verander je settings eens naar 192.168.100.2 (in het geval van een motorola modem) en ping eens naar 192.168.100.1. In het geval van een andere modem moet je de specs even nazoeken naar het correcte ip adres enzo. Branden de lampjes van je nic ook en op de modem zodra je pc aangesloten is?

[ Voor 26% gewijzigd door Raku op 16-03-2006 22:08 ]

Raku

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-02 22:46
De verdere netwerksituatie zou wel interessant zijn om te weten. Omdat je thuisnetwerk schrijft mag ik aannemen dat je een router hebt??? Zo ja, dan moet op deze het CP nummer moeten worden ingesteld.
De werkgroep mag je zelf verzinnen, maakt niks uit wat het is. En in ME is het "command" (of werkt cmd ook al?)

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-02 19:29

lordsnow

I know nothing

1. Als de XP PC 2 jaar in een netwerk heeft gehangen, neem ik aan dat de netwerkkaart werkt
2. Werkgroep is niet belangrijk, alleen de computernaam
3. Computernaam moet je invullen onder computernaam, niet onder "omschrijving van de computer" (veel emaakte fout),
4. WINIPCFG werkt niet onder XP, daar moet je IPCONFIG (eventueel met /ALL) gebruiken,
5. staan je netwerk instellingen niet statich? Dit moet op dynamisch staan.

• Quenda
  • Niet online
(overleden)
lordsnow schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 22:06:
1. Als de XP PC 2 jaar in een netwerk heeft gehangen, neem ik aan dat de netwerkkaart werkt
yEP.
2. Werkgroep is niet belangrijk, alleen de computernaam
Dat dacht ik dus ook al aangezien de werkgroep eerst een zeer persoonlijke naam had ;)
3. Computernaam moet je invullen onder computernaam, niet onder "omschrijving van de computer" (veel emaakte fout),
Maar bij de beschrijving van de computer onder het tabblad *computernaam* vul je dan toch gewoon dat CP nummer van @home in?
4. WINIPCFG werkt niet onder XP, daar moet je IPCONFIG (eventueel met /ALL) gebruiken,
Ah...dat ga ik dan morgenochtend proberen...
(ALL is toch voor als er meerdere pc's aanhangen? Dat is nu dus niet meer het geval..dus is ALL dan overbodig??)
5. staan je netwerk instellingen niet statich? Dit moet op dynamisch staan.
Geen idee :?
Hoe stel ik dat in?

[ Voor 8% gewijzigd door Quenda op 16-03-2006 22:35 ]

• Quenda
  • Niet online
(overleden)
Simmie schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 22:02:

@TS

Hoe zat die laptop dan op internet?
Andere locatie, zelfde provider (vandaar dat ik dan ook wist dat het niets uitmaakt of je er @home, MSHOME of Q-tje invult..)
Ps. verander je settings eens naar 192.168.100.2 (in het geval van een motorola modem) en ping eens naar 192.168.100.1. In het geval van een andere modem moet je de specs even nazoeken naar het correcte ip adres enzo. Branden de lampjes van je nic ook en op de modem zodra je pc aangesloten is?
Heb idd een motorola daar maar zou niet weten hoe ik moet pingen aangezien CMD niet werkt in dat XPding.

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:07
Quenda schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 22:32:

Maar bij de beschrijving van de computer onder het tabblad *computernaam* vul je dan toch gewoon dat CP nummer van @home in?

[...]

Ah...dat ga ik dan morgenochtend proberen...
(ALL is toch voor als er meerdere pc's aanhangen? Dat is nu dus niet meer het geval..dus is ALL dan overbodig??)

[...]

Geen idee :?
Hoe stel ik dat in?
Je weet dat je de computernaam goed hebt ingesteld als windows meteen wil rebooten zodra je op OK klikt.
Doet ie dat niet, dan staat het verkeerd.
Je moet dus klikken op Wijzigen bij computernaam.

Je zegt andere locatie, je vult nu wel de computernaam die bij dit adres hoort in?

En als de dosbox niet werkt onder XP dan zijn er grotere problemen dan alleen een niet werkende netwerkverbinding ;)

[ Voor 14% gewijzigd door cryforhelp op 16-03-2006 22:43 ]

• Quenda
  • Niet online
(overleden)
cryforhelp schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 22:41:
[...]

Je weet dat je de computernaam goed hebt ingesteld als windows meteen wil rebooten zodra je op OK klikt.
Doet ie dat niet, dan staat het verkeerd.
Je moet dus klikken op Wijzigen bij computernaam.
Idd gedaan..en ze wilde direct rebooten...klopt dus..
Je zegt andere locatie, je vult nu wel de computernaam die bij dit adres hoort in?
Yep, aangezien die rotte ME doos ook werkte met het CP adres van die locatie vul ik uiteraard ook dat CP adres in ;)

(Hey, mag dan wel vrouwelijk en PCdom zijn maar helemaal digibeet ben ik niet ..denk ik...)
En als de dosbox niet werkt onder XP dan zijn er grotere problemen dan alleen een niet werkende netwerkverbinding ;)
Ja/Nee maar...het zwarte schermpje gaat wel keurig open alleen staat er sowieso nix en kun je er ook eens nix intypen ;)

• lordsnow
  • Laatst online: 13-02 19:29

lordsnow

I know nothing

Gewoon om te proberen: als je "command" gebruikt in plaats van "cmd" om een DOS venster te openen onder XP, lukt het dan wel om te typen?

• Quenda
  • Niet online
(overleden)
Ik ga morgen alle tips proberen en hoop dat ze online wil nadien.

Laat nog wel weten wat dé oplossing was (als er uberhaupt een oplossing is :'( )

Verwijderd

Quenda schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 23:11:
Ik ga morgen alle tips proberen en hoop dat ze online wil nadien.

Laat nog wel weten wat dé oplossing was (als er uberhaupt een oplossing is :'( )
Nog een mogelijkheid is dat je netwerkkaart geen of een incorrect MAC adres heeft, pas dit eens aan bij de eigenschappen van de kaart en kijk of je dan wel een IP krijgt.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05:53

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Je probeert toch niet met meerdere pc's met dezelfde naam tegelijkertijd online te gaan?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• LiGHtNiNG!
  • Laatst online: 13-02 01:07

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Iemand heeft het al geroepen maar je geeft er geen antwoord op: Heb je dat modem al een keer uit en aangezet na het koppelen van een andere pc/netwerkkaart?

Bij diverse kabelmaatschappijen is het namelijk zo dat het kabel modem maar met 1 mac adress wil communiceren via een directe verbinding op de LAN poort, je modem is als het ware niet zichtbaar maar sluist gewoon de DHCP info door naar de connected machine. Dit mac adress wordt gewoon vastgehouden tot het moment dat je het modem opnieuw start. Bij mij is dit zo (Quicknet, met alle 3 de kabelmodem types die ik in mijn bezit heb gehad) en bij een bekende van mij (@Home in het zuiden van het land) is dit ook zo.

Vaak kun je het ook omzeilen door keihard het MAC adress van je nieuw gekoppelde kaart (softwarematig via de meeste drivers kan dit) te veranderen in het MAC adress van de oorspronkelijke kaart die je er aan had hangen mocht je daar behoefte aan hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door LiGHtNiNG! op 17-03-2006 09:49 ]

Laat maar.. .

Verwijderd

Dan is een reboot van je modem gewoon een uitkomst

• Quenda
  • Niet online
(overleden)
LiGHtNiNG! schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 09:49:
Iemand heeft het al geroepen maar je geeft er geen antwoord op: Heb je dat modem al een keer uit en aangezet na het koppelen van een andere pc/netwerkkaart?
Ja, al een aantal maal.
Vaak kun je het ook omzeilen door keihard het MAC adress van je nieuw gekoppelde kaart (softwarematig via de meeste drivers kan dit) te veranderen in het MAC adress van de oorspronkelijke kaart die je er aan had hangen mocht je daar behoefte aan hebben.
Hoe ?

Verwijderd

In XP via de eigenschappen van het apparaat (netwerkadres) in ME: geen flauw idee, maar het zal of in die richting zijn of je moet even met je netwerk-kaart drivers stoeien.

• cryforhelp
LiGHtNiNG! schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 09:49:

Bij diverse kabelmaatschappijen is het namelijk zo dat het kabel modem maar met 1 mac adress wil communiceren via een directe verbinding op de LAN poort, je modem is als het ware niet zichtbaar maar sluist gewoon de DHCP info door naar de connected machine.
Bij @home is dit niet zo.
Geloof me, als voormalig helpdesker kan ik het weten.

Verwijderd

Het maakt niets meer uit. Of ik moet 6 maanden lang verkeerde informatie uitgegeven hebben op de @home helpdesk :P

• Quenda
  • Niet online
(overleden)
Alle tips inmiddels gedaan, helaas nog steeds geen internet. Heb het ding (de XP die eerst in een netwerk hing) nu hier staan en hoop op nog wat tips&tricks.

Lan verbinding eigenschappen- kan geen ip adres verkrijgen, herstellen is NIET mogelijk, moet dan contact opnemen met *de netwerkbeheerder* ...

Wat nu?

(Laptop aangesloten op het adres waar deze pc hoort en die werkt direct na het instellen van het @home CP adres dus aan de verbinding ligt het niet...)

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-01 21:30

WeirdEye

Eindbaas

bel ff met de @home helpdesk, zij kunnen 'in je modem kijken'.

• cryforhelp
Aero Cool schreef op zondag 19 maart 2006 @ 20:34:
bel ff met de @home helpdesk, zij kunnen 'in je modem kijken'.
Loos, ze zullen je alleen vertellen dat het probleem thuis ligt.

Probeer je netwerkkaart eens opnieuw te installeren [search=netwerkkaart opnieuw installeren]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-02 13:25

job

Quenda, misschien handig als je eens alle vragen die gesteld zijn beantwoord.
Er zijn al twee (zo snel ik het geteld heb) die vragen of je nou met meerdere pc's via het zelfde @home modem het internet op wilt?

Zoja, dan weet je dat dat alleen kan met router??
En als je een router hebt... dan weet je dat je de @home computernaam helemaal niet hoeft in te vullen??

[ Voor 4% gewijzigd door job op 19-03-2006 22:31 ]

Verwijderd

Uhm...als je die laptop even op een ander netwerk probeer, krijg je daar
dan wel een IP adres enzo ?

• Quenda
  • Niet online
(overleden)
cryforhelp schreef op zondag 19 maart 2006 @ 20:46:
[...]

Loos, ze zullen je alleen vertellen dat het probleem thuis ligt.
Klopt, verbindingen zijn op beide locaties in orde, de laptop doet het namelijk wél.
Probeer je netwerkkaart eens opnieuw te installeren [search=netwerkkaart opnieuw installeren]
Vrees inderdaad dat dat hét probleem is.(Maar durf het niet aan om at ding te verwijderen omdat ik nergens drivers kan vinden van die realtek family.)

@ de vraagsteller (m.b.t. het voormalige netwerk)
De PC waar het nu omgaat(met XP) hing 2 jaar in een netwerk, nu dus niet meer...

• Quenda
  • Niet online
(overleden)
job schreef op zondag 19 maart 2006 @ 20:53:
Quenda, misschien handig als je eens alle vragen die gesteld zijn beantwoord.
Er zijn al twee (zo snel ik het geteld heb) die vragen of je nou met meerdere pc's via het zelfde @home modem het internet op wilt?
Neen, deze pc mag in z'n eentje online.
Zoja, dan weet je dat dat alleen kan met router??
Ja, die ME pc waar fungeerde d.m.v. WinRoute ooi als router en die XP doo hing in dat netwerkje van dat ME doosje ooit.
En als je een router hebt... dan weet je dat je de @home computernaam helemaal niet hoeft in te vullen??
Ja dat wist ik alleen heb ik dat thuisnetwerk niet zelf hoeven aanleggen.

• LiGHtNiNG!
  • Laatst online: 13-02 01:07

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

cryforhelp schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 10:13:
[...]

Bij @home is dit niet zo.
Geloof me, als voormalig helpdesker kan ik het weten.
Mag ik nu lachen? :+

Laat maar.. .

• cryforhelp
Ja 8)

D'r is een reden dat ik daar weg ben hè ;)
Pagina: 1