[Nec ND3540A] Brand niet op 8x

Pagina: 1
Acties:

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:20
Ik heb hier in huis 2x Nec ND3540A. en Datawrite Classic 4x DVD+R [RICOHJPN-R01-02] als media.
nu brand ik op mijn dvd brander hem maar op 4x terwijl het met die andere nec gewoon op 8x kan ook zijn de resultaten van de dvd niet om aan te zien. is dvd drive soms corrupt?

Is getest met verschillende firmwires.

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-02 16:18

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

firmwire == een vaag begrip,
maar ervan uitgaand dat je firmware bedoeld, staat dezelfde firmware op de beide branders ?

Zo ja zou je kunnen gaan denken dat er een van de 2 fikkers corrupt is. Heb je de branders ook al onderling uitgewisseld? Dus brander 1 in pc2 en andersom? (Dit laatste om verschillen in software uit te sluiten!)

Powered By C8H10N4O2

• SmoothTweaker
Ja dat heb ik ook gedaan. firmware bedoel ik ja ;).

Heb nu nog een nieuw gevonden en ben nu ff de kwaliteit op de slechte brander aan het testen. Ziet er iig al beter uit :O

Afbeeldingslocatie: http://www.maurice0.dutchweb.nl/nec.JPG

op de andere ligt de PI rond de 10 - 20

Hoe ga ik dit laten zien aan het bedrijf waar ik hem gekocht heb? gewoon 2 screenshots opsturen

[ Voor 50% gewijzigd door SmoothTweaker op 16-03-2006 21:55 ]

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Voordat je conclusies trekt of de brander terugbrengt, zou ik nog wat andere media testen. Eentje is wat weinig, het kan ook best aan die media liggen, of de combinatie media+brander. Verder is het handig om een grafiekje te maken van de overdrachtssnelheid (F2), dat geeft vaak een beter beeld of de dvd goed leesbaar is. De grafiek moet een gelijkmatig oplopend beeld tonen.

• SmoothTweaker
ok ik zal zometeen eens even een andere dvd pakken en testen