Toon posts:

[2003] Domaincontrollers zijn elkaar kwijt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bonjour,

Ik heb twee Windows 2003 SP1 domain controllers. Ze zijn onderdeel van een proeftuin en hebben een paar maanden uitgestaan. Ze functioneerden destijds uitstekend en zijn tegelijk down gebracht (paar minuten uit elkaar, eerst ADC 2 en toen 1).

Domain controller 1, de forest-root-controller functioneerd prima maar klaagt uiteraard over replicatie-problemen met controller 2 enz.
AD Controller 2 is helemaaaaal de weg kwijt. In z'n DNS mmc-tool zijn echt al z'n eigen zones verdwenen (vaag) en als ik in de mmc DNS-snapin op 2 ADC de DNS-server van de eerste wil benaderen krijg ik een access-denied error (wat ik me goed kan voorstellen).

Het zal ongetwijfeld een kwestie van machine-accounts zijn die niet meer worden vertrouwd en een member-server's computer-account zou je dan ff resetten en maak je dan opnieuw lid van het domain.
Da's een eitje maar hoe krijg je een 2e domain controller weer aan de praat zonder dcpromo avonturen ?

Uit de knowledge-base van ome Bill wordt ik niet echt wijzer. Wie weet raad ?

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-02 10:48

McMiGHtY

- burp -

Wat krijg je voor foutmeldingen in je eventlog? Klopt de tijd op beide servers? (niet meer als 5min verschil)

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zonder de events te weten, en de exacte meldingen, kunnen we hier niks zinnigs over zeggen. Wat heb je in de MSKB al gevonden?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Yezz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Volgens mij kun je in Active Directory (tabblad Domain Controllers) de betreffende Domain Controller verwijderen. Je krijgt dan een scherm met 3 keuzes:
1. I want to demote this domain controller from the domain and continue using it as a computer.
2. I want to restart Active Directory replication for this domain controller,
3. This domain controller is permanently offline and can no longer be demoted using the Active Directory Installation Wizard (DCPROMO)

[ Voor 2% gewijzigd door Yezz op 16-03-2006 22:46 . Reden: typo ]

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Luppie

www.msxinfo.net

Ik kan me iets herinneren over DC's en/of domain members die langer dan 60 dagen uit hebben gestaan. Volgens mij was het iets in de trand van herinstalleren of demoten ofzo. Zal een even zoeken of ik het nog kan vinden.

Gevonden :
We need reminders. For example, we set up a forest, and the domain controllers in the forest need to be awakened once a month to replicate with each other otherwise they won't work together once the 60-day tombstone limit is reached
Misschien dat je hier iets aan hebt :

http://support.microsoft.com/kb/870695/en-us

[ Voor 49% gewijzigd door Luppie op 16-03-2006 22:51 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.