Maxtor One touch... NAS

Pagina: 1
Acties:

• Pshyto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-03-2020
Ik zoek een externe hardeschijf.
met de mogelijkheid om "one touch" te backuppen(via usb of firewire, liefst firewire)
ook wil ik bijv. via ftp de schijf via het netwerk kunnen benaderen (zonder tussenkomst van een computer)
dus ook een netwerk aansluiting.

alleen ik geloof dat de maxtor schijven of usb/firewire of NAS hebben
en de NAS schijven hebben weer usb aansluitingen maar dan voor externe apparaten en niet voor naar de pc.

ik kan nu niet echt een externe hardeschijf vinden die de dubbele mogelijkheid heb om dit te kunnen,
iemand enig idee of deze dingen wel bestaan?
of dat dit een doelloze zoektocht is?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-02 10:10
Wat bedoel je met een backup? Een image van je PC of alleen data?

• Pshyto
gewoon een kopie maken van me data, al is het puur dat de bestanden direct naar die schijf worden gekopieerd is het al goed. van mij hoeft het niet gecomprimeerd ofzo te worden.

• djluc
Dan kan je toch net zo goed een synchroniseer programma installeren? Dan wordt het ook constant gebackupt en hoef je nog niet eens te wachten.

Verwijderd

Misschien een een buffalo linkstation iets voor je. Is via IP te benaderen maar ook via USB2. Heeft alleen geen onetouch knop maar dit zou je vrij eenvoudig via een scheduled task met ntbackup op kunnen lossen

http://www.buffalotech.com/

Zie URL voor meer informatie.

• Pshyto
ja ik heb zegmaar een situatie van 4x300gb schijf in raid5 dus een constante backup heb ik al.
het is meer omdat ik een goedkope onboard raid 5 controller gebruik en toch bang ben dat weer is alles eruit klapt, wat ik wel is heb gehad. dat ik gewoon van de belangrijkste dingen af en toe een backup maak. en dat ook omdat ik dan iedergeval een backup bij de hand heb, en dat hoeft niet altijd iedere keer te gebeuren, wil het liever beetje zelf onder controle hebben zodat ik af en toe die schijf aanzet en op het knoppie druk.
want als ik het sceduled doe en die schijf staat 1 keer per week aan en onregelmatig. dan krijg ik weer foutmeldingen van het programma etc.

ik hoef ook niet van alles een backup te hebben maar wat belangrijke dingen, het liefst ook iets dat kijkt naar of het nieuw of niet is, zodat de dingen die niet verandert zijn niet opnieuw overschreven worden want dat is onzin.

of is het in mijn geval toch slimmer om gewoon een "maxtor one touch" te nemen of een "seagate push button" om dat wat ik wil gewoon niet echt te krijgen is.

Want de netwerk mogelijkheid vind ik op het moment minder belangrijk dan de backup met een knopje mogelijkheid.

• djluc
Maak dan gewoon een snelkoppeling naar een NT backup actie op je bureaublad? Ik zie het voordeel van een knopje niet echt moet ik zeggen.

• Pshyto
als die aan een server hangt waar geen scherm op zit....

• djluc
Pshyto schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 08:39:
als die aan een server hangt waar geen scherm op zit....
...maak je bijvoorbeeld een scheduled batch die kijkt of de harde schijf beschikbaar is. Die kan je bijvoorbeeld om de 10 seconden laten runnen en zo de backup laten starten. Je kan uiteraard ook vanaf een ander systeem de backupsoftware starten....

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Fatsoenlijke software zoals backupexec kun je ook gewoon een dagelijks mailtje laten sturen of de backups gelukt zijn..

Acronis TrueImage is ook een leuk pakket, vergelijkbaar met Ghost, maar dan beter.. Kan ook on-the-fly en gescheduled images maken van 1 of meerdere complete partities, naar een lokale partitie, of naar een smb share..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Pagina: 1