Toon posts:

Wireless Uitschakelen in Suse 10

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren, ik heb de volgende vraag:

ik beschik over een Maxdata Pro 7000x notebook. Heb hier sindskort Suse 10 op geinstalleerd. Zoals elke notebook beschikt ook deze notebook over een aantal knoppen aan de zijkant van het toetsenbord om wireless lan in/uit te schakelen, Browser op te starten e.d. de zogenaamde hotkeys. In Suse 10 werken deze knoppen niet en ik heb er ook geen software voor kunnen vinden(in windows launchmanager). Nu wordt mijn wireless netwerkkaart herkend, maar het lampje knipperd telkens, dus hij is op zoek naar een accesspoint, maar ik wil deze uitschakelen omdat ik d.m.v. een kabel op het Internet ben aangesloten. Weet iemand toevallig of hier software voor is zoals launchmanager of kan iemand mij vertellen hoe ik deze dan uit kan schakelen zodat ie niet voortdurend zoekt. Ik heb via Yast geprobeerd om 'm uit te schakelen, maar dit lukte niet. Je hebt de keuze uit Toevoegen/Wijzigen/Verwijderen. Als ik op Verwijderen klik dan verwijderd ie alleen de instellingen.

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:24

Zym0tiC

^_^

niet helemaal wat je zoekt maar je zou totdat je die buttons werkend hebt de interface down kunnen halen met ifconfig wlan0 down of ifdown wlan0

wlan0 kan bij jou best iets anders zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Zym0tiC op 16-03-2006 21:25 ]

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-02 18:57

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move SN > SA

Je zult, ben ik bang, toch echt software van je leverancier voor die laptop moeten hebben

Tijd voor een nieuwe sig..

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

pasta

Ondertitel

Signature

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Gebruik
code:
1
lspci -v
om uit te vissen welke adapter je wlan juist gebruikt (producent, model, etc.)

Met
code:
1
ifconfig -a
zie je welke interfaces het netwerk gebruikt (actieve & inactieve). Je wlan staat daar zeker tussen. Daarna doe je
code:
1
ifconfig wlan0 down
.

Doe dan
code:
1
lsmod
om te zien welke modules geladen zijn. Vis de module (driver) voor je wlan eruit en blacklist die, zodat die bij de volgende start niet meer geladen wordt.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje